14:42 Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 9 | |
Укр.язык 10 класс мониторинг 2013 вариант 9Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких один правильний. Оберіть правильну відповідь і позначте X її в клітинці таблиці. (10 хв) 1. Укажіть рядок, у якому однакова кількість звуків і букв А шовковий, натруджені, роздолля, щиро Б рум'яний, розкажіть, багаття, світанок В комп'ютер, увіллється, віддзвеніти, яблуня Г сріблястий, медвяно, млин, яблунька 2. Укажіть рядок, у якому, розкривши дужки, у всіх словах треба писати велику літеру А (В, в)елика (В, в)едмедиця, (3, з)олоті (В, в)орота, (К, к)нязь, (Т, т)рійця Б (С, с)ередні (В, в)іки, (С, с)офіїні зошити, (Д, д)есятинна (Ц, ц)ерква, (С, с)кіфи В (Б, б)уковина, (К, к)отигорошко, (Я, я)рослав (М, м)удриЙ, (Б, б)іблія Г (Д, д)ень (У, у)чителя, (М, м)авка, (С, с)паніель, (М, м)узейний (П, п)ровулок 3. Укажіть рядок, у якому допущено помилку в написанні слів іншомовного походження А тонна, кореспондент, вілла, Ізабелла Б панно, асортимент, сумма, нетто В марокканець, коректор, новела, манна Г сюрреалізм, маса, шасі, колона 4. Укажіть, у якому рядку можна утворити ступені порівняння від усіх прикметників А радісний, дешевий, світло-рожевий, високий Б світлий, розумний, оригінальний, американський В цікавий, молодий, солодкий, холодний Г ситцевий, старий, яскравий, театральний 5. Укажіть рядок, у якому всі займенники належать до розряду неозначених А себе, той, самий, наш, котрий Б дехто, жодний, ніскільки, який, всякий В ми, нас, стільки, нею, цього Г декого, хтось, деяким, скільки-небудь, абихто 6. Укажіть рядок, у якому всі сполучники пишуться разом А в/тім, за/те, дарма/що, з/тим/щоб Б про/те, ніби/то, тоб/то, як/що В як/тільки, що/б, попри/те/що, не/мов Г коли/б, з/тим/щоб, мовби/то, як/би Завдання 7—12 (15 хв) Прочитайте текст і виконайте завдання 7—10. 1. Вік рослини, (І) яку в нас називають деревій, білоголовник, біла кашка, становить кілька (2) тисячоліть. 2. Походження її наукової назви (ахіллея мілефоліум) пов'язують з іменем грецького воїна-мудреця Ахілла, який (3) уперше використав цю рослину для лікування ран, а також грецьким словом «ахілон», тобто тисяча, що вказувало на безліч розсічених листочків, 3. Лікарі Давньої Греції й Риму використовували деревій тисячолистий, як (4) надійний кровоспинний і ранозагоювальний засіб. 4. Крім того, деревій дезінфікуе рани й сцілює від шлункових хвороб (За М. Середою). 7. Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку А у першому Б у другому В у третьому Г у четвертому 8. Укажіть, у якому слові допущено орфографічну помилку А уперше Б розсічених В дезінфікуе Г сцілює 9. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) А іменник Б прислівник В займенник Г прикметник Д частка 10. Прочитайте речення, з'ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) Полинова моя Україно, часто ворог (1) тебе полонив — от і виріс (2) полин на руїнах (Г. Чубач). (3) Віками ткалося мереживо народних переказів про велику княгиню Ольгу як про (4) діяльну, мудру правительку (О. Козуля). А обставина Б присудок В підмет Г означення Д додаток Завдання 11—12 До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою, і впишіть букву до таблиці. 11. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами. Види односкладних речень 1 узагальнено-особове 2 означено-особове 3 неозначено-особове 4 безособове Приклади А Традиційно жнива поділяють на два періоди — зажинки та обжинки (За В. Скуратівським). Б Терпкий холодний жах... Вітри мої кохані... (В. Сосюра). В Надихай мене, поле, на спомини у пташиному синьому гомоні (Л. Зоряна). Г Вогонь вогнем не загасиш (Нар. творчість). Д В осінньому лісі пахне грибами, стиглими грушами, м'ятою, смородиною й сосновою хвоєю (За В. Приходьком). 12. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями й видами їхніх підрядних частин. Види підрядних речень 1 підрядне означальне 2 підрядне умови 3 підрядне причини 4 підрядне з'ясувальне Приклади А У таких лісових озерцях, якщо спека береться до справи всерйоз, вода вигорає швидко, як дитячий смуток (Л. Зоряна). Б У прохолодній тиші чутно, як шелестить під ногами жухла трава й гупають об землю яблука (М. Слабошпицький). В Мальв стрімке пагіння тягнеться в світи, щоб усім на радість від землі до сонця золотаво-срібні струни протягти (О. Лищенко). Г Мабуть, тому вподобав я дивитися на небо, що з-поміж усіх кольорів найдужче люблю синій (Є. Гуцало). Д За селом звелися могутньою брамою два дуби, на плечі яких лягла кована блакить неба (За М. Стельмахом). Завдання 13 Власне висловлювання (20 хв) 13. Уявіть ситуацію: учасники телепередачі дискутують про те, що для людини значить слово. Хтось називає слово оберегом від усього лихого; для когось слово — це зв'язок із предками; інший розвиває думку, що слово — це Всесвіт, який людина прагне збагнути... Викладіть власний погляд на цю проблему в творі-мініатюрі «Слово в моєму житті». Оберіть самостійно тип і стиль мовлення. Орієнтовний обсяг роботи 50—60 слів. | |