11:16 Укр. мова 2 клас. Урок 101. Поняття про текст | |
Укр. мова 2 клас. Урок 101. Поняття про текстМета: ознайомити учнів з поняттям «текст»; навчати розрізняти окремі речення і текст; розвивати вміння добирати заголовки до тексту відповідно до його змісту; виховувати спостережливість, бережливе ставлення до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Поняття про текст I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Зачитайте записані речення із вправи 3 (с. 147). — Чим займаються ткачі? гончарі? — Які види писанок ви запам'ятали? — Чому слово Україна пишеться з великої букви? 2. Доповнення речень — Запишіть речення, вписуючи пропущені слова: українці, Україна, український. ... — одна з найбільших країн Європи. Основне населення держави — ... Державна мова — ... — З якої букви будемо писати назву рідного краю? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Наше мовлення складається з речень. Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що саме утворюють декілька речень, але спочатку проведемо хвилинку каліграфії. IV. ХВИЛИНКА КАЛІГРАФІЇ ччч чит уч вч тель — Відгадайте загадку і запишіть відгадку. • Він нам рідний, дорогий. Любити край чудовий свій. Він хоче нас навчити Це мудрий наш ... (учитель). — Зберіть приказки. Поясніть, як ви їх розумієте. Вік — жи-----ви-----вік-----у-----чись. He — ка — жи — не — вмі — ю, — а — ка — жи — на — вчусь. — Запишіть каліграфічно складені речення. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя На дошці — два стовпчики речень. Бджола — це комаха. Мурашки — лісові санітари. До нас у вікно залетіла муха. Вони поїдають шкідливих гусениць і тлю. Мурахи — лісові мешканці. Мурашник — це їх місто. Різнобарвний метелик сів Зруйнувати мурашник — загине мурашина на квітку. сім'я. — Скільки речень у 1-му стовпчику? (4) — Про кого йде мова в кожному реченні? (Про бджолу, муху, мурах, метелика) — Скільки малюнків можна намалювати? (4) — Чи можна дібрати заголовок до цих речень? — Прочитайте, що написано у 2-му стовпчику. — Скільки тут речень? (4) — Про кого йдеться в кожному реченні? (Про мурашок) — Скільки малюнків можна намалювати? (І) — Чи можна дібрати заголовок до всіх цих речень? Висновок. Порівняйте записи. — Чим вони схожі? (Вони про комах.) — Чим вони відрізняються? (У 1-му стовпчику про різних комах, це різні речення. А в 2-му стовпчику — всі про мурашок. Речення зв'язані за змістом.) — Який заголовок можна дібрати до тексту? (Мурахи) 2. Робота за підручником Вправа 1 (с. 148) — Прочитайте текст. Про що розповіла дітям учителька? — Що запитав батько в дітей? — Прочитайте виділений текст. Чи зрозуміли ви зі слів хлопчика, як потрібно зробити повітряного змія? Чому? 3. Робота в парах Вправа 2 (с. 148) — Прочитайте розповідь Катрусі. Чому батько похвалив дівчинку? — Хто з дітей послідовно і зв'язно розповів про те, як треба робити змія? — Чия розповідь вам більше сподобалася? 4. Ознайомлення з правилом (с. 149) — Що утворює текст? — Як розміщені речення у тексті? — Що можна дібрати до тексту? 5. Робота над деформованим текстом Вправа 3 (с 149) — Визначте, чи можна назвати прочитане текстом? Чому? — Розмістіть речення в логічній послідовності. — Запишіть складений текст. — Звірте свій текст із розповіддю Катрусі. Фізкультхвилинка VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (due. додаток на с. 74) VII. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Поняття про текст — З чого складається текст? — Що можна дібрати до тексту? — Як зв'язані між собою речення в тексті? — Що вам найбільше сподобалося на уроці? — Що здалося складним? VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 150, завдання після вправи 4. Вивчити правило (с. 149). | |