укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 25 » Укр. мова 2 клас. Урок 102. Будова тексту
11:18
Укр. мова 2 клас. Урок 102. Будова тексту

Укр. мова 2 клас. Урок 102. Будова тексту

Мета: дати учням уявлення про будову тексту, його частини; розвивати вміння виділяти в тексті зачин, основну частину, кінцівку, виділяти абзаци; розвивати мовлення учнів; розширювати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Будова тексту
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Зачитайте діалог героїв вправи 4.
— Прочитайте речення, в якому висловлюється захоплення. (Ой, які гарні котики! — зраділо кошеня.)
— Яким може бути заголовок до тексту Ю. Ярмиша? («Котики»)
2.     Гра «Слово загубилося»
— З останніх букв поданих слів утворіть нове слово. Дід, синиця, кит, море, канал. (Дятел)
3.     Промовляння скоромовки
У дуплі у дятла дім. Дятленятам добре в нім.
— Який звук найчастіше повторюється? ([д])
4.     Каліграфічна хвилинка
Дд ддд ДдД
— Роз'єднайте слова. Напишіть каліграфічно. Дятелузимкуїстьнасіннязшишок.
5.     Самостійна робота
— Прочитайте речення.
Від його міцного дзьоба не сховається жодна комаха. Дятел дуже корисний птах. Цілий день він проводить огляд своєї ділянки. Дятел справжній санітар лісу.
— Чи можна назвати ці речення текстом? Чому? Доведіть власну думку.
— Розташуйте речення в правильному порядку, щоб вийшов текст.
— Доберіть до тексту заголовок.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні ми будемо спостерігати за тим, як будується текст, з яких частин він складається.
IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
1.    Розповідь учителя
—  Текст — немов будинок. Він має свій початок. Будинок починають споруджувати з фундаменту. Текст починають будувати з одного чи кількох речень, що становлять його початок, або зачин. У зачині коротко повідомляється те, про що йтиметься в тексті. Далі у будинку зводять стіни, у тексті — складають основну частину. З неї ми дізнаємося про основне, головне, про що хотів повідомити автор у тексті. Будинок завершується дахом. І в текстах має бути висновок. Це кінцівка тексту.
2.     Робота за підручником (с. 150)
Вправо 1
— Прочитайте виразно текст. Що означає слово мереживо?
Словник
Мереживо — ажурний візерунок, зроблений на тканині з висмикнутих ниток.
— Про що йдеться в тексті?
— Доберіть заголовок до розповіді із запропонованих у підручнику.
— Запишіть заголовок у зошити. (Цікавий павучок)
— Прочитайте виділене речення. Це — початок розповіді, або зачин,
— Спишіть початок розповіді в зошити.
— Порівняйте зміст другого і третього абзаців.
— У якому з них викладено основний зміст?
— Отже, другий абзац — це основна частина.
— Прочитайте третій абзац. Це кінцівка.
— Спишіть кінцівку.
Фізкультхвилинка
3.     Ознайомлення з поняттям «абзац»
— Зверніть увагу, що кожна частина тексту пишеться з нового рядка. Це — абзац.
— Скільки в тексті частин? (3) Скільки буде абзаців? (Теж 3)
4.     Читання пам'ятки з таблиці
Пам'ятай!
Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або декілька речень. Ці речення зв'язані між собою за змістом. Абзаци також зв'язані між собою за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка.
V.    ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Самостійна робота. Виконання вправи 2 (с. 157)
2.     Робота над деформованим текстом вправи 3 (с. 157)
— Прочитайте текст. Знайдіть у ньому зачин, основну частину, кінцівку.
— Придумайте до тексту заголовок і запишіть v зошити.
— Розмістіть частини тексту в логічній послідовності.
— Запишіть складений текст.
— Скільки в тексті абзаців?
— Поділіть на склади для переносу слово крильця.
— Зробіть звуко-буквений аналіз слова бджола.
— Поясніть невідповідність кількості букв і звуків.
VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Будова тексту
— З яких частин складається текст?
— Як виділяється кожна частина тексту на письмі?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 151, завдання після вправи 3.