11:18 Укр. мова 2 клас. Урок 102. Будова тексту | |
Укр. мова 2 клас. Урок 102. Будова текстуМета: дати учням уявлення про будову тексту, його частини; розвивати вміння виділяти в тексті зачин, основну частину, кінцівку, виділяти абзаци; розвивати мовлення учнів; розширювати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Будова тексту I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Зачитайте діалог героїв вправи 4. — Прочитайте речення, в якому висловлюється захоплення. (Ой, які гарні котики! — зраділо кошеня.) — Яким може бути заголовок до тексту Ю. Ярмиша? («Котики») 2. Гра «Слово загубилося» — З останніх букв поданих слів утворіть нове слово. Дід, синиця, кит, море, канал. (Дятел) 3. Промовляння скоромовки У дуплі у дятла дім. Дятленятам добре в нім. — Який звук найчастіше повторюється? ([д]) 4. Каліграфічна хвилинка Дд ддд ДдД — Роз'єднайте слова. Напишіть каліграфічно. Дятелузимкуїстьнасіннязшишок. 5. Самостійна робота — Прочитайте речення. Від його міцного дзьоба не сховається жодна комаха. Дятел дуже корисний птах. Цілий день він проводить огляд своєї ділянки. Дятел справжній санітар лісу. — Чи можна назвати ці речення текстом? Чому? Доведіть власну думку. — Розташуйте речення в правильному порядку, щоб вийшов текст. — Доберіть до тексту заголовок. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми будемо спостерігати за тим, як будується текст, з яких частин він складається. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Розповідь учителя — Текст — немов будинок. Він має свій початок. Будинок починають споруджувати з фундаменту. Текст починають будувати з одного чи кількох речень, що становлять його початок, або зачин. У зачині коротко повідомляється те, про що йтиметься в тексті. Далі у будинку зводять стіни, у тексті — складають основну частину. З неї ми дізнаємося про основне, головне, про що хотів повідомити автор у тексті. Будинок завершується дахом. І в текстах має бути висновок. Це кінцівка тексту. 2. Робота за підручником (с. 150) Вправо 1 — Прочитайте виразно текст. Що означає слово мереживо? Словник Мереживо — ажурний візерунок, зроблений на тканині з висмикнутих ниток. — Про що йдеться в тексті? — Доберіть заголовок до розповіді із запропонованих у підручнику. — Запишіть заголовок у зошити. (Цікавий павучок) — Прочитайте виділене речення. Це — початок розповіді, або зачин, — Спишіть початок розповіді в зошити. — Порівняйте зміст другого і третього абзаців. — У якому з них викладено основний зміст? — Отже, другий абзац — це основна частина. — Прочитайте третій абзац. Це кінцівка. — Спишіть кінцівку. Фізкультхвилинка 3. Ознайомлення з поняттям «абзац» — Зверніть увагу, що кожна частина тексту пишеться з нового рядка. Це — абзац. — Скільки в тексті частин? (3) Скільки буде абзаців? (Теж 3) 4. Читання пам'ятки з таблиці Пам'ятай! Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або декілька речень. Ці речення зв'язані між собою за змістом. Абзаци також зв'язані між собою за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка. V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Самостійна робота. Виконання вправи 2 (с. 157) 2. Робота над деформованим текстом вправи 3 (с. 157) — Прочитайте текст. Знайдіть у ньому зачин, основну частину, кінцівку. — Придумайте до тексту заголовок і запишіть v зошити. — Розмістіть частини тексту в логічній послідовності. — Запишіть складений текст. — Скільки в тексті абзаців? — Поділіть на склади для переносу слово крильця. — Зробіть звуко-буквений аналіз слова бджола. — Поясніть невідповідність кількості букв і звуків. VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Будова тексту — З яких частин складається текст? — Як виділяється кожна частина тексту на письмі? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 151, завдання після вправи 3. | |