11:21 Укр. мова 2 клас. Урок 103. Текст-розповідь | |
Укр. мова 2 клас. Урок 103. Текст-розповідьМета: дати учням уявлення про текст-розповідь; навчати складати розповідь, користуючись поданим планом і схемами речень; розвивати мовлення, вміння будувати зв'язні висловлювання; виховувати культуру мовлення. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Текст-розповідь I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Зачитайте написаний текст з вправи 1 (с. 150). — До якої частини тексту він належить? (До основної частини) — Які головні слова підкреслили у першому реченні? 2. Фронтальне опитування — Що таке текст? — З яких частин складається текст? — Як слід писати кожну частину тексту? 3. Гра «Зроби висновок» Учитель читає речення, а діти визначають, до якої частини тексту вони належать. — Спробуйте за прочитаними частинами зробити висновок — про що йтиметься в тексті далі. • Це побачив Василько. Він узяв пташку додому. Доглядав її і годував. Скоро крило зажило. (Це основна частина.) — Придумайте зачин і кінцівку тексту. • Улітку Оксанка з подружками часто ходила в ліс по гриби та ягоди. Одного разу... (Це зачин.) — Як ви гадаєте, що було далі? • Бабуся подякувала дітям і пригостила їх горішками. (Це кінцівка.) — За що могла подякувати бабуся дітям? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми продовжимо працювати над текстами. Будемо вчитися будувати текст за поданим планом і схемами речень. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Каліграфічна хвилинка Тт та те ат тр театр — Роз'єднайте слова. Запишіть каліграфічно речення. Сьогоднімипідемодотеатру. 2. Словникова робота — Що означає слово театрі Театр — це установа, організація, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів, а також приміщення, де відбуваються вистави. — Утворіть словосполучення. 3. Виконання вправи 1 (с. 757) — Прочитайте казку, розкриваючи думски. — Об'єднайтеся в групи. — Придумайте запитання до тексту. — Поставте запитання іншим групам. Оцініть правильність їхніх відповідей. — Як ви розумієте значення слова вольєрі Вольєр — обгороджений майданчик для утримання тварин і птахів. 4. Самостійна робота — Спишіть зачин тексту, розкриваючи дужки. У першому реченні підкресліть головні слова. Фізкультхвилинка Я намалюю зайчика для вас — раз. (Роблять колові рухи руками над головою.) Це у нього, бачите, голова — два. (Руки кладуть на голову.) Це у нього вуха догори — три. (Піднімаютьруки вгору до вух.) Це стирчить у нього хвостик сірий — чо- (Повертають тулуб праворуч, ліворуч.) тири. Це очиці весело горять — п'ять. (Прикладаютьруки до очей.) Ротик, зубки — хай моркву їсть — шість. (Імітують жування моркви зайцем.) Шубка тепла хутряна на нім — сім. (Плещуть у долоні.) Ніжки довгі, щоб гасав він лісом — вісім. (Підскакують на місці.) Ще навколо посаджу дерев'я — дев'ять. (Садять дерева, притоптують ямки.) І хай сонце сяє з піднебесся — десять. (Піднімаються на носках, руки вгору.) 5. Розвиток мовлення. Складання продовження казки Вправо 2 (с 152) — Прочитайте план і дайте відповіді на запитання. — Як звали подружку Енріко? (Подружку Енріко звали канарка Каррі.) — До кого прийшли друзі? (Друзі прийшли до слоненя Енріко.) — Що зробив Енріко? (Енріко чудово заспівав.) — Що вигукнув директор? (Ви справжній молодець.) — Запишіть складені речення. 6. Ознайомлення з правилом (с. 152) 7. Робота над прислів'ями Вправа 3 (с 152) — З'єднайте речення, щоб утворилося прислів'я. — Спишіть складені прислів'я. — Поясніть, як ви розумієте їх зміст. V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Текст-розповідь — З яким типом тексту ознайомилися? — Яке питання можна поставити до тексту-розповіді? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 152. — Спишіть два останні абзаци вправи 1. — До іменника слоненя доберіть з тексту дієслова. — Усно поставте до них питання. | |