11:28 Укр. мова 2 клас. Урок 105. Упорядкування структури тексту «Дванадцятиголовий Дракончик» | |
Укр. мова 2 клас. Урок 105. Упорядкування структури тексту «Дванадцятиголовий Дракончик»Мета: навчати учнів упорядковувати текст відповідно до послідовності подій; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; навчати послідовно оформлювати думки і поєднувати їх у зв'язному викладі; виховувати старанність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. «Дванадцятиголовий Дракончик» I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1. Бесіда — Чи любите ви читати книжки? — Чи подобаються вам казки? — Назвіть найулюбленішу казку. 2. Робота над загадками. Гра «З якої казки ми прийшли?» • Працювала я у хатці. Танцювала у палаці, Є така у мене звичка — Десь губити черевички. (Попелюшка) • Він веселий і не злобний. Цей хороший дивачок. З ним господар, хлопчик Робін, І товариш — П'ятачок. До прогулянок він ласий, Є на мед чутливий нюх. Зветься плюшевий ведмедик, Всім відомо,.. (Війні Пух). • Хто моторчик свій заводить? З даху в гості хто приходить? І на свято він дібрався — Скажем дружно: «Здрастуй,... (Карлсон)». («Малюк і Карлсон») • Сидить дівчина в корзині На ведмежій дужій спині. А чому ж вона сховалась. До ведмедя не призналась? («Мата і ведмідь») III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ви познайомитеся з новим героєм із казки Ю. Ярмиша «Двана-дцятиголовий Дракончик». Спробуємо скласти про нього розповідь і намалюємо Дракончика таким, яким кожен з вас його уявляє. IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Робота за підручником (с. 154) Вправа 1 — Прочитайте. Як ви гадаєте, це текст? (Ні) — Чому? (Частини тексту розташовані неправильно.) — З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка) 2. Робота в групах — Розподіліться на групи. — Визначте, який абзац належить до зачину, який — до основної частини, який — до кінцівки. 3. Звітування груп — Прочитайте зачин тексту. (На вулиці Вересневій ...) — Які абзаци належать до основної частини? (Перший і четвертий) — Зачитайте їх. — Прочитайте кінцівку тексту. (Такі серветки...) 4. Робота за складеним текстом — Хто жив на Вересневій вулиці? — Чим здивував вас цей герой? — Які в нього були голови? Як їх описує автор? — Що пов'язала мама навколо кожної голови? — Що на них було вишито? — Навіщо мама пов'язала на голови серветки? — Де вишивають такі чудові серветки? 5. Вибіркове списування — Спишіть абзац, у якому описаний Дракончик. Упишіть пропущені букви. Фізкультхвилинка 6. Цікаво знати! — «Казкове я бачу у всьому — у житті людини, у природі, у мрії про майбутнє, а часом і в звичайних предметах, веселих, печальних і смішних, що оточують нас. Казка об'єднує людей. Хоч би які були різні за сюжетами казки, у них завжди добро перемагає зло, люди прагнуть до краси, справедливості*,— говорив Ю. Ярмиш. Саме з таких казок — красивих, добрих і правдивих — склав письменник свою збірку «Дванадцятиголовий Дракончик». А нещодавно Ю. Ф. Ярмиш став лауреатом найважливішої премії України у галузі дитячої літератури — премії Кабінету Міністрів України імені Лесі Українки за літературно-мистецькі твори для дітей та юнацтва 2006 року. І отримав письменник цю нагороду за збірки казок «Дванадцятиголовий Дракончик», «Сповідь чаклуна» та «Казка стукає у двері». 7. Робота за власним задумом — Намалюйте Дракончика таким, яким ви його уявляєте. — «Пов'яжіть» серветки із власними малюнками. 8. Виставка робіт. Коментар учнів — Поясніть, що означають малюнки на ваших серветках. V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. «Дванадцятиголовий Дракончик» — Чи сподобався вам уривок з казки Ю. Ярмиша «Дванадцятиголовий Дракончик»? — Чи бажаєте ви дізнатися, що відбувалося далі? Для цього вам потрібно завітати до бібліотеки. Завдання для допитливих — Дізнайтеся, які казки для дітей склав Ю. Ярмиш. Прочитайте одну з них. Поділіться своїми враженнями від прочитаного твору. | |