укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 25 » Укр. мова 2 клас. Урок 106. Узагальнення знань за темою «Текст»
11:30
Укр. мова 2 клас. Урок 106. Узагальнення знань за темою «Текст»

Укр. мова 2 клас. Урок 106. Узагальнення знань за темою «Текст»

Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів за темою «Текст»; розвивати увагу учнів; виховувати працелюбність.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Узагальнення знань за темою «Текст»
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Зачитайте другий абзац.
— Хто був першим космонавтом?
— Яку станцію створили вчені? З якою метою?
— Зачитайте третій абзац.
— Назвіть прізвище першого українського космонавта.
— Чому потрібно берегти нашу планету?
— А що для цього треба робити?
2.    Словниковий диктант
Неділя, четвер, шофер, черевики, ясен, учитель, театр.
— Поставте наголос у словах.
— Зачитайте слова в алфавітному порядку.
— З одним зі слів складіть речення. Запишіть складене речення в зошит.
— Слово учитель поділіть на склади для переносу.
— Яке слово не можна перенести? Чому?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми узагальнимо ваші знання про текст.
IV.   УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.    Творча робота. Складання опису зайчика за питаннями та поданими словами
—  Спробуйте самостійно описати зайчика. Який він? Запитання:
— Хто такий зайчик?
— Що у нього на маківці?
— Які зубки має гризунчик?
— Яка у нього шубка?
— Як дивляться великі очі?
— Які лапки має вухань?
— Який у зайця хвостик?
— Який звірок зайчик?
Словник: дика тваринка; два довгих вушка; гострі та міцні; пухнасту, шовкову; насторожено; передні короткі, а задні — довгі; куций, не заважає бігати; миролюбний.
— Прочитайте складений текст.
— Яку назву ви до нього придумали?
—  За допомогою яких слів ви зв'язали в тексті перше і друге речення? (Зайчик — у нього)
— Третє і четверте речення? (Гризунчик — він)
—  Як інакше ви називали зайчика, щоб уникнути повторів в тексті? (Зайчик, дика тваринка, гризунчик, вухань, звірок)
Висновок. Щоб наше мовлення було правильним, слід уникати повторів. Щоб зв'язати речення між собою, не слід повторювати одне й те саме слово багато разів. Його можна замінити іншим.
2.     Бесіда про Великдень
— Що ви знаєте про святкування Великодня?
— Як готуються до нього люди?
3.     Робота за підручником (с. 155-156)
Вправо 1
— Прочитайте виразно вірш.
— Чому вірш має таку назву?
— Що намальовано на яєчках?
— Прочитайте питальне речення. До кого звертається автор?
—  Спишіть розповідне речення, у якому висловлюється захоплення. (Що за дивнії яєчка наша курочка знесла!)
— Зробіть звуко-буквений аналіз слова яєчка.
Фізкультхвилинка
Вправа 2
— Прочитайте текст, розкриваючи дужки.
— Що запропонувала зробити квочка курчатам?
— На що буде схоже яєчко? (На весну)
— Чим курчатка малювали писанки?
— Кому подарували писанки курчатка?
— Прочитайте зачин і кінцівку розповіді.
4.     Вибіркове списування
— Спишіть основну частину тексту, розкриваючи дужки.
5.     Самостійна робота
Вправа З
— Поширте речення словами з довідки відповідно до схем.
6.     Перевірка виконаної роботи
Тестування «Так чи ні?» 
1) Текст складається з речень?    
2)  До тексту неможливо дібрати заголовок?
3)  Речення в тексті не зв'язані за змістом?
4)  Текст можна поділити на частини?
5)  У тексті речення розміщені в певній послідовності?
6)  Кожна нова частина тексту починається з абзацу?
V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Узагальнення знань за темою «Текст»
— Над якою темою працювали на уроці?
— Як зв'язуються речення в тексті?
—  Розташуйте частини тексту в правильному порядку: основна частина, кінцівка, зачин.
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С 156, завдання після вправи 3.