11:30 Укр. мова 2 клас. Урок 106. Узагальнення знань за темою «Текст» | |
Укр. мова 2 клас. Урок 106. Узагальнення знань за темою «Текст»Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів за темою «Текст»; розвивати увагу учнів; виховувати працелюбність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Узагальнення знань за темою «Текст» I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Зачитайте другий абзац. — Хто був першим космонавтом? — Яку станцію створили вчені? З якою метою? — Зачитайте третій абзац. — Назвіть прізвище першого українського космонавта. — Чому потрібно берегти нашу планету? — А що для цього треба робити? 2. Словниковий диктант Неділя, четвер, шофер, черевики, ясен, учитель, театр. — Поставте наголос у словах. — Зачитайте слова в алфавітному порядку. — З одним зі слів складіть речення. Запишіть складене речення в зошит. — Слово учитель поділіть на склади для переносу. — Яке слово не можна перенести? Чому? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми узагальнимо ваші знання про текст. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Творча робота. Складання опису зайчика за питаннями та поданими словами — Спробуйте самостійно описати зайчика. Який він? Запитання: — Хто такий зайчик? — Що у нього на маківці? — Які зубки має гризунчик? — Яка у нього шубка? — Як дивляться великі очі? — Які лапки має вухань? — Який у зайця хвостик? — Який звірок зайчик? Словник: дика тваринка; два довгих вушка; гострі та міцні; пухнасту, шовкову; насторожено; передні короткі, а задні — довгі; куций, не заважає бігати; миролюбний. — Прочитайте складений текст. — Яку назву ви до нього придумали? — За допомогою яких слів ви зв'язали в тексті перше і друге речення? (Зайчик — у нього) — Третє і четверте речення? (Гризунчик — він) — Як інакше ви називали зайчика, щоб уникнути повторів в тексті? (Зайчик, дика тваринка, гризунчик, вухань, звірок) Висновок. Щоб наше мовлення було правильним, слід уникати повторів. Щоб зв'язати речення між собою, не слід повторювати одне й те саме слово багато разів. Його можна замінити іншим. 2. Бесіда про Великдень — Що ви знаєте про святкування Великодня? — Як готуються до нього люди? 3. Робота за підручником (с. 155-156) Вправо 1 — Прочитайте виразно вірш. — Чому вірш має таку назву? — Що намальовано на яєчках? — Прочитайте питальне речення. До кого звертається автор? — Спишіть розповідне речення, у якому висловлюється захоплення. (Що за дивнії яєчка наша курочка знесла!) — Зробіть звуко-буквений аналіз слова яєчка. Фізкультхвилинка Вправа 2 — Прочитайте текст, розкриваючи дужки. — Що запропонувала зробити квочка курчатам? — На що буде схоже яєчко? (На весну) — Чим курчатка малювали писанки? — Кому подарували писанки курчатка? — Прочитайте зачин і кінцівку розповіді. 4. Вибіркове списування — Спишіть основну частину тексту, розкриваючи дужки. 5. Самостійна робота Вправа З — Поширте речення словами з довідки відповідно до схем. 6. Перевірка виконаної роботи Тестування «Так чи ні?» 1) Текст складається з речень? 2) До тексту неможливо дібрати заголовок? 3) Речення в тексті не зв'язані за змістом? 4) Текст можна поділити на частини? 5) У тексті речення розміщені в певній послідовності? 6) Кожна нова частина тексту починається з абзацу? V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Узагальнення знань за темою «Текст» — Над якою темою працювали на уроці? — Як зв'язуються речення в тексті? — Розташуйте частини тексту в правильному порядку: основна частина, кінцівка, зачин. VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 156, завдання після вправи 3. | |