13:35 Укр. мова 2 клас. Урок 109. Усне і писемне мовлення | |
Укр. мова 2 клас. Урок 109. Усне і писемне мовленняМета: пояснити учням, як використовується усне і писемне мовлення; перевірити рівень сформованості графічних навичок письма, техніку письма; розвивати вміння дотримуватися правил усного і писемного мовлення, мовного спілкування; виховувати культуру оформлення письмових робіт. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Усне і писемне мовлення I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірко домашнього завдання Діти зачитують записані речення; пояснюють, яку пропущену букву вставили. — Скільки складів у слові українською? — Як визначити кількість складів у слові? — Як можна перенести це слово? III. КОНТРОЛЬНЕ СПИСУВАННЯ ПРОБУДЖЕННЯ ВЕСНИ Ось і прокотився над землею перший весняний грім. З великої чорної хмари линув дощ. По землі побігли веселі струмочки. Все поховалося від дощу. Лише качки та гуси плавають у калюжах. Прокинулися перші квіти. Скоро в садах заспівають солов'ї. (38 слів) IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Ми почали вивчати тему «Мова і мовлення». Яким може бути наше мовлення? Робота за таблицею — Сьогодні на уроці ми поговоримо про усне і писемне мовлення, будемо вчитися правил мовного спілкування. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Розповідь учителя — Свої думки люди найчастіше передавали одне одному в усній формі, тобто за допомогою губ. Бо за допомогою губ ми вимовляємо звуки, слова, речення. Губи в давнину називали вуста. Казки, легенди, народні прикмети прийшли до нас з давнини, бо люди передавали їх із вуст у вуста. Так виникло усне мовлення. Пізніше люди почали записувати свої думки або читати думки інших людей. Так виникло писемне мовлення. 2. Колективне виконання вправи 1 (с. 167) — Розгляньте малюнки. — Пригадайте казки, героями яких є намальовані тварини. 3. Ознайомлення з правилом на с. 161 підручника — Усне мовлення повинне бути чітким, зрозумілим, виразним. 4. Виконання вправи 2 (с. 167) — Прочитайте тексти. — З яких казок ці тексти? Визначте межі. — Спишіть текст, у якому йдеться про прохання допомоги. — Пригадайте казку «Колобок». Запишіть із пам'яті пісеньку головного героя казки. Фізкультхвилинка Посміхнусь до сонечка — Здрастуй, дороге! Нахилюсь до равлика — Хай собі повзе. Погукаю пташечку — — Де ти? Де? Пострибаю з дощиком І гукну: «Ура!» Посміхнуся друзям — Вчитись вже пора! 5. Робота в групі Вправа 3 (с 161-162) — Прочитайте текст, розкриваючи дужки. — Який це тип тексту? (Це текст-розповідь.) Перевірка розуміння прочитаного тексту. — На чому писали первісні люди? — У якому місті зробили першу книжку? — Що таке пергамент? — Що знайшла людина у далекій Африці? — Як використала людина папірус? — Чому книжки з папірусу були незручними? Визначення групи-переможця. 6. Вибіркове списування — Спишіть перші два абзаци з вправи 3, розкриваючи дужки. — Яким мовленням ви користувалися під час виконання вправи? 7. Ознайомлення з правилом (с. 162) — Яким повинне бути писемне мовлення? (Каліграфічним, розбірливим, охайним, без помилок) 8. Гра «Хто швидше?» — Прочитайте скоромовку в різному темпі. Ой був собі коточок, Украв собі клубочок Та й сховався у куточок. — Запишіть скоромовку. Підкресліть слова, які відрізняються лише однією буквою. VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Усне і писемне мовлення — Які види мовлення ви запам'ятали? — Чим усне мовлення відрізняється від писемного? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 162. Записати прислів'я, пояснити їх значення. | |