13:38 Укр. мова 2 клас. Урок 110. Слова ввічливості | |
Укр. мова 2 клас. Урок 110. Слова ввічливостіМета: вчити школярів уживати слова та вислови ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях; розвивати вміння користуватися в своєму мовленні словами-звертаннями; формувати культуру мовлення; виховувати культуру поведінки. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Слова ввічливості I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте записані прислів'я. — Поясніть, як ви розумієте ці прислів'я. — Знайдіть слова, в яких букв більше, ніж звуків. (Знання, вчить, жить) 2. Гра «Знавці мови» Клас об'єднується у групи. Колена група отримує запитання. Після обговорення група дає відповіді на запитання. Виграє група, яка надасть більшу кількість правильних відповідей. Картка 1 — Яке мовлення — усне чи писемне — з'явилося раніше? {Усне мовлення.) — Що спонукало людей до створення мови? (Щоброзуміти одне одного.) Картка 2 — Якими знаками ми користуємося, щоб записувати слова? (Буквами) — А для чого нам потрібна мова? Картка З — Які мови є спорідненими до української мови? — Як потрібно ставитися до своєї мови? Картка 4 — Хто володіє усним мовленням? (Той, хто вміє говорити, хто знає мову.) — Яке значення для людини має писемне мовлення? III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ — Усі слова в українській мові цікаві, потрібні. Та є серед них «чарівні» — ті, які мають магічну силу. — Хто здогадався, що це за слова? — Скажіть, будь ласка, а якими словами вітаються одне з одним українці? Запис на дошці висловлювань учнів; — Добрий день! Добрий вечір! Добрий ранок! Доброго здоров'я! Здоровенькі були! Здрастуйте! Привіт! — Як називаються такі слова? (Ввічливі) IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися вживати слова ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях, а також ознайомимося зі словами-звертаннями. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Виконання вправи (с. 162-163) — Прочитайте текст. До кого звернувся Мишко? — Слово, до якого ми звертаємося називається звертанням. — Які розділові знаки стоять перед і після слів звертання? — Чому дідусь мовчав? — Що порадив синові батько? 2. Самостійна робота — Складіть три речення, які міг би сказати Мишко дідусеві, використавши пораду батька. 3. Каліграфічна хвилинка — Розплутайте криптограму. — Запишіть каліграфічно. Зз Зз Зз ав данн ня завдання вправа урок доручення 4. Словникова робота — Як називаються записані слова? (Слова, близькі за значенням.) — Утворіть словосполучення. — З одним із словосполучень складіть речення (усно). Фізкультхвилинка 5. Виконання вправи 2 (с. 163) — Прочитайте текст. Коротко перекажіть, про що в ньому йдеться. — Що незвичне почули діти на уроці? Робота в парах. Читання діалогу — Хто до кого звертається? — Який розділовий знак ставиться перед і після звертання? Вибіркове списування — Спишіть імена дітей за зразком. 6. Ознайомлення з правилом (с. 163) 7. Виконання вправи 3 (с. 164) — Прочитайте текст. — Які слова ввічливості ви прочитали? — Спишіть текст. Зробіть звуко-буквений аналіз слова вітання. VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. додаток на с 123) VII. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Слова ввічливості — Про які нові слова ви почули сьогодні на уроці? — Які ввічливі слова ви запам'ятали? — Як почувається людина, до якої звертаються ввічливо? VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 164. — Скласти і записати діалог, у якому використовуються слова вибачення. ДОДАТОК ДО УРОКУ 1. «Спілкуймося красно» Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 164) 2. Гра «Закінчи речення» — Ми вже знаємо правила письма, правила поведінки у школі, а сьогодні пригадаємо правила мовного спілкування, які повинна знати кожна культурна людина. Коли говориш — не ... (горлань). Слів поганих — не ... (вживай). На всі боки — не ... (крутись). У вічі співрозмовнику ... (дивись). Говори спокійно, чемно, Спілкуватись тоді буде дуже ... (приємно). 3. Робота над деформованим текстом — Зі слів кожного рядка складіть репліки, щоб вийшов діалог. 1) Тебе, зустріти, радий. 2) Бачити, я, радий, теж, тебе. 3) Довго, ти, хворів. Здоров'я як твоє? 4) Добре, я, почуваюся. 5) Допомоги, звертайся, потребуєш, якщо. 6) 3, математики, допоможи, будь ласка, мені. 7) Допомогти, радий, завжди, тобі. 8) Тобі, вдячний, за, й, увагу, турботу. Фізкультхвилинка Ми завзято працювали: І читали,і писали. Тож тепер ми відпочинем, В казку мріями полинем. Нахилились — ріпку рвем. Дружно й весело живем. Раз — устаньте, потягніться, У віконце подивіться: Чи на гусочці Івась Не летить до нас у клас? Два — пройдіть, немов качата. Що спішать на став завзято. А тепер біжімо так. Як зайчисько та їжак. Голова спочила й руки — Час вже братись до науки. | |