13:52 Укр. мова 2 клас. Урок 116 | |
Укр. мова 2 клас. Урок 116Мета: повторити й закріпити знання учнів про текст, вдосконалювати вміння добирати, або вибирати із запропонованих заголовок до тексту, визначати в тексті зачин, основну частину, кінцівку, дотримуватися абзаців у процесі списування, вдосконалювати тексти, усуваючи лексичні повтори; розвивати навички зв'язного мовлення; формувати вміння застосовувати свої знання на практиці; виховувати пізнавальний інтерес. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Каліграфічна хвилинка By ді іл ер ля мил тел ня ил ва дя 2. Словникова робота Гра «Склади слова» 3. Вправи на повторення — Знайдіть початок і кінцівку кожного речення. Прочитайте, знижуючи голос і роблячи паузу в кінці кожного речення. Росла на грядці капуста була вона велика, кругла, біла сто листочків — одежинок на собі мала листочки у неї соковиті, солодкі. — Прочитайте речення. Чи становлять вони зв'язний текст? — Яка тема тексту? Доберіть заголовок. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про текст. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Робота за підручником (с. 169) Вправа 1 — Спишіть текст, уписуючи пропущені букви. Поясніть назву тексту. — Зробіть звуко-буквений аналіз підкресленого слова. — Виділені слова поділіть на склади для переносу. — Слова — назви квітів випишіть в абетковому порядку. — Прочитайте речення, яке є зачином у тексті, а потім — речення, яке є кінцівкою. — Спишіть основну частину тексту, уставляючи пропущені букви. Тендітний — тонкий, ніжний. Вправа 2 — Прочитайте вірш. Якою частиною мови авторка змалювала весну? — До підкреслених слів доберіть іменники за зразком. Фізкультхвилинка Всі піднесли руки — раз! Па носках стоїть весь клас. Два присіли, руки вниз, На сусіда подивись. Раз! — і вгору, Два! — і вниз, На сусіда подивись. Будем дружно ми вставати. Щоб ногам роботу дати. Раз — присіли, два — піднялись. Хай мужніє ваше тіло. Хто старався присідати, Може вже відпочивати. 2. Виконання завдань 1) Прочитайте текст. Виберіть з-поміж заголовків найбільш удалий. Прилинули здалеку хмари та й принесли дощ. Лагідний такий, теплий-теплий. Затанцював він по дахові, зашелестів по кущах. І все, що попало під дощ, зраділо йому, заусміхалося. а) Дощ. б) Гроза. в) Теплий дощик. — Слова теплий, лагідний поділіть для переносу. — Які слова у тексті не можна перенести? 2) Прочитайте. У якому порядку слід розташувати абзаци тексту, щоб вийшла зв'язна розповідь? П Дядько Михайло і Василько принесли лебедів додому. Птахи жили у них до весни. Ll Озеро почало замерзати. Лебеді могли загинути. П Восени два лебеді залишились на озері. У одного було переламане крило. — До слів жили, весни, озеро, замерзати, крило доберіть слова, щоб перевірити написання ненаголошеного голосного у корені слова. 3) Прочитайте текст. Ведмежатко зупинилося на галявині. Ведмежатко злякано прислухається до шелесту дерев. Лячно ведмежаткові самому в лісі. — Які слова повторюються у тексті? — Як його можна відредагувати? (Замість слова «ведмежатко» у другому реченні можна сказати «звірятко», у третьому — «малому».) V. ПІДСУМОК УРОКУ Тестування 1) Текст — це: а) зв'язані за змістом речення; б) зв'язані за змістом слова; в) абзаци. 2) Текст складається: а) із зачину, абзаців і кінцівки; б) з основної частини і кінцівки; в) із зачину, основної частини, кінцівки. | |