17:45 Укр. мова 2 клас. Урок 11. Перенос слів з буквами й та ь | |
Укр. мова 2 клас. Урок 11. Перенос слів з буквами й та ьМета: вчити учнів застосовувати правило переносу слів з буквами її та ь; закріплювати вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до українського слова. ХІД уроку Укр. мова 2 клас. Перенос слів з буквами й та ь I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 18, вправа 44) — Прочитайте слова, які можна поділити для переносу різними способами. — Прочитайте слово опадає по складах. Скільки в ньому складів? На скільки частин можна поділити його для переносу? 2. Гра «Утвори стовпчики» Записати слово в 3 стовпчики: в перший — односкладові, в другій — двоскладові, в третій —трискладові. Кит, сокира, міст, олівець, автобус, рак, пилка, склянка, голуби, горобець, тигр, кінь, рама, кулі, барабан, сово, стіл, кури, папуга, слон, ластівка. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми вчитимемося правильно переносити слова з буквами й та ь. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с 18-20) Вправа 45 Учні читають загадку і відгадують її. — Якими різними словами в нашій мові називають відгадку? (Райдуга, ае селка) — Усно поділіть для переносу слова веселка, райдуга, тільки. — Букви й та б під час переносу слів не можно відривати від попередньої букви. Перенось так: ліній-ка або лі-нійка, ляль-ка або ля-лька. Вправа 46 (робота в парах) — Прочитайте і спишіть слова, поділяючи їх для переносу одним зі способів. — Перевірте один в одного, чи правильно виконали роботу. — Назвіть слово, яке не можна поділити для переносу. (їжак) Вправа 47 Учні читають речення, записують слова — назви птахів у стовпчик. Через риску поділяють їх для переносу різними способами. — Пригадайте правило, яким довелося скористатися. Вправа 48 Учні читають текст, розповідають, які ще осінні квіти вони знають. Записують слова — назви осінніх квітів, поділяють слово для переносу. 2. Фізкультхвилинка Ой, яка вона швиденька. Наша білочка руденька! Не звірятко — просто диво. Невгамовне, пустотливе. Вгору — вниз — Нема зупинки. Й ми поскачемо хвилинку. Розімнемо ніжки, спинку. Відпочили гарно всі. Час за парти сісти всім. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над віршем — Прочитайте вірш уголос. Спишіть його. Поділіть слова (дужечками знизу) на склади. Бавляться біля нори бобренята і бобри. Бубонить бобер до білки: — Бобреня боїться бджілки! — Складіть звукову модель слова бобер. 2. Гра «Шифрувальники». Робота в парах — Запишіть слова. Поділіть слова на склади, поставте наголос. РБЕБО КАЛБІ КВВО МІДЬДЕВ КАЛДЖІБ — Про яких тварин не згадується у попередньому вірші? VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Перенос слів з буквами й та ь — Які правила переносу слів ми сьогодні повторили? — Які слова не можна переносити по складах? Наведіть приклади. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 19-20, вправа 49. | |