укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 27 » Укр. мова 2 клас. Урок 11. Перенос слів з буквами й та ь
17:45
Укр. мова 2 клас. Урок 11. Перенос слів з буквами й та ь

Укр. мова 2 клас. Урок 11. Перенос слів з буквами й та ь

Мета: вчити учнів застосовувати правило переносу слів з буквами її та ь; закріплювати вміння визначати кількість складів і переносити слова з рядка на рядок; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати любов до українського слова.

ХІД уроку Укр. мова 2 клас. Перенос слів з буквами й та ь
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання (с. 18, вправа 44)
—  Прочитайте слова, які можна поділити для переносу різними способами.
—  Прочитайте слово опадає по складах. Скільки в ньому складів? На скільки частин можна поділити його для переносу?
2.     Гра «Утвори стовпчики»
Записати слово в 3 стовпчики: в перший — односкладові, в другій — двоскладові, в третій —трискладові.
Кит, сокира, міст, олівець, автобус, рак, пилка, склянка, голуби, горобець, тигр, кінь, рама, кулі, барабан, сово, стіл, кури, папуга, слон, ластівка.
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми вчитимемося правильно переносити слова з буквами й та ь.
IV.    ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота за підручником (с 18-20)
Вправа 45
Учні читають загадку і відгадують її.
—  Якими різними словами в нашій мові називають відгадку? (Райдуга, ае селка)
—  Усно поділіть для переносу слова веселка, райдуга, тільки.
—  Букви й та б під час переносу слів не можно відривати від попередньої букви. Перенось так: ліній-ка або лі-нійка, ляль-ка або ля-лька.
Вправа 46 (робота в парах)
—  Прочитайте і спишіть слова, поділяючи їх для переносу одним зі способів.
—  Перевірте один в одного, чи правильно виконали роботу.
—  Назвіть слово, яке не можна поділити для переносу. (їжак)
Вправа 47
Учні читають речення, записують слова — назви птахів у стовпчик. Через риску поділяють їх для переносу різними способами.
—  Пригадайте правило, яким довелося скористатися. 
Вправа 48
Учні читають текст, розповідають, які ще осінні квіти вони знають. Записують слова — назви осінніх квітів, поділяють слово для переносу.
2.     Фізкультхвилинка
Ой, яка вона швиденька. 
Наша білочка руденька!
Не звірятко — просто диво. Невгамовне, пустотливе. Вгору — вниз — Нема зупинки. Й ми поскачемо хвилинку. Розімнемо ніжки, спинку. Відпочили гарно всі. Час за парти сісти всім.
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.    Робота над віршем
—  Прочитайте вірш уголос. Спишіть його.  Поділіть слова (дужечками знизу) на склади.
Бавляться біля нори бобренята і бобри. Бубонить бобер до білки: — Бобреня боїться бджілки!
—  Складіть звукову модель слова бобер.
2.    Гра «Шифрувальники». Робота в парах
—  Запишіть слова. Поділіть слова на склади, поставте наголос. 
РБЕБО                     КАЛБІ                           КВВО
МІДЬДЕВ                 КАЛДЖІБ
—  Про яких тварин не згадується у попередньому вірші?
VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Перенос слів з буквами й та ь
—  Які правила переносу слів ми сьогодні повторили?
—  Які слова не можна переносити по складах? Наведіть приклади.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 19-20, вправа 49.