08:22 Укр. мова 2 клас. Урок 18. Ненаголошені голосні звуки [є], [и] | |
Укр. мова 2 клас. Урок 18. Ненаголошені голосні звуки [є], [и]Мета: ознайомити учнів з літературною вимовою ненаголошених голосних звуків; формувати навички правильної вимови голосних є, и, о & коренях слів; виховувати інтерес до усної народної творчості. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Ненаголошені голосні звуки I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 28, вправа 72) — Прочитайте виділені слова і назвіть наголошені склади. Поставте до них питання. — Прочитайте загадку. У якому реченні сховалася відгадка до неї? 2. Робота в зошиті — Запишіть слова, поділяючи їх для переносу. Зебра, мавпа, листок, дерево, лев, коза, слон, лісок, сиджу. — У яких словах є розбіжність між вимовою голосних звуків і букв? {Листок, дерево, сиджу) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за словами з ненаголошеними голосними, у яких вимова не повністю відповідає написанню. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником [с28-30) Вправа 73 Учні читають вірш, виписують виділені слова, позначають наголос. (Небо, рибам, озерце, серце) — Вимовте наголошені звуки. — Уважно прочитайте правило на с. 29 і запам'ятайте його. Вправа 74 Учні читають слова, правильно вимовляючи голосні звуки в ненаголошених складах. Роблять висновок про правила вимови ненаголошених голосних [є] та [и]. Вправа 75 — Правильно вимовте голосні звуки в ненаголошених складах у словах. — Якою буквою позначено наголошений і ненаголошений звук [є]? (Літерою «є») — Якою літерою позначено наголошений і ненаголошений звук [и]? (Буквою «и») — Як же дізнатися, коли яку букву писати? Вправа 76 Учні записують у стовпчик назви предметів, зображених на перших двох малюнках. — Якщо не знаєте, яку букву писати,— пропустіть її. (Серпи, гриби) — У другий стовпчик запишіть назви предметів з третього і четвертого малюнків, (серп, гриб) — Зробіть висновок, які букви треба писати у словах першого стовпчика? (Яку букву пишемо в назві одного предмета, таку — і в назві багатьох таких предметів.) — Складіть зі словами серпи, гриби речення і запишіть їх. (Косарі нагострили серпи. Ми ходили в ліс по гриби.) — Уважно прочитайте правило на с. 29 і запам'ятайте його. Вправа 77 Учні читають слова, правильно вимовляючи голосні звуки в ненаголо-шених складах. Називають слова з правого стовпчика, які допомогли вибрати потрібну букву. 2. фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над скоромовками — Прочитайте вголос скоромовки, правильно вимовляючи голосні звуки. — Які голосні у ненаголошених складах вимовляються чітко? Які — нечітко? • Босий хлопець Сіно косить, Роса росить Ноги босі. • От Кіндрат, так Кіндрат! Зуб зламав об мармелад! (Народна творчість) 2. Робота в парах — Прочитайте текст. Доберіть до цього заголовок. Перший місяць осені за календарем — вересень. Тихі, задумливі вересневі дні ще теплі, наче літні. Та подих осені вже відчутний у вечірній і нічній прохолоді. День народжується в осінньому серпанку, але поступово туман зникає, розсіюється. Піднімається сонечко і обігріває землю. А. Волкова — Випишіть з тексту три слова з наголошеним голосним у першому складі та три слова — у другому складі. Позначте наголос. 3. Гра «Обери та запиши» — Прослухайте уважно скоромовку. Тигренятко з тигром-татом Тренувалися стрибати. — Запишіть слова, в яких голосні у ненаголошених складах вимовляються нечітко. (Тигренятко, тренувалися, стрибати) VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Ненаголошені голосні звуки — Як вимовляються голосні звуки в наголошених складах? Наведіть при клади. — Як вимовляються ненаголошені [є], [и]? Наведіть приклади. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. ЗО, вправа 78. | |