13:45 Укр. мова 2 клас. Урок 1. Звуки. Звукові моделі слів | |
Укр. мова 2 клас. Урок 1. Звуки. Звукові моделі слівМета: закріплювати знання учнів про звуки; розвивати навички звукового аналізу слів, спостережливість; виховувати інтерес до навчання. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Звуки I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Ознайомлення з підручником «Українська мова» — Розгляньте підручник і скажіть, як він називається І хто його автор. — Які умовні позначення треба знати, щоб правильно користуватися підручником? — Прочитайте вірш Г. Бара дул іиа. Яке побажання висловлює автор? — Прочитайте назву першого розділу. («Звуки і букви. Склад. Наголос» ) — Що ми будемо вивчати у цьому розділі? — Про що дізнаємося? — Куди здійснимо подорож? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми згадаємо, з чого утворюються слова. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником {с. 4-5) Вправа 1 Учитель читає вірш Л. Костенко. — Про яку пору року говориться у вірші? — Що робила осінь? — Про що попросило листя в осені? — Назвіть звуки у слові осінь. — Яка осінь? Вправа 2 — Прочитайте І відгадайте загадку. — Виразно вимовте слово-відгадку. — Назвіть усі звуки в цьому слові. — Складіть звукову модель слова книга. — Перевірте правильність виконання завдання за підручником. — Що означають рисочки, кружечки? — А на які дві частини поділене слово? — Отже, звуки ми чуємо і вимовляємо. З них утворюються слова. Вправа З Учні читають вірш Ю. Федьковича. — Розгляньте звукові моделі слів. — Що означає кожен значок? — Знайдіть у вірші слова, які відповідають поданим звуковим моделям. Чітко вимовте кожен звук у цих словах. — Отже, звук — елемент людської мови, утворений за допомогою органів мовлення. Вправа 4 Учні складають слова з поданих звуків: школа, урок, учень. — Послідовно назвіть звуки в утворених словах. Вправа 5 (робота в парах) Учні читають прислів'я і пояснюють одне одному їх зміст. • Земля багата — народ багатий. • Земля — на піл мати, усіх годує. — Вимовте звуки у записаних словах. 2. ФІзкультхвилинка Раз! Два! Час вставати. Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П'ять! Шість! Засміялись, Кілька раз понахилялись. Зайчик сонячний до нас Завітав у світлий клас. Будем бігати,стрибати, ІІІ.'яі нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікає І промінчиками грас. Сім! Вісім! Час настав Повернутися до справ. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Гра-змагання між рядами «Хто більше?» Учитель пропонує дітям розглянути малюнки на набірному полотні та відібрати лише ті, назви яких починаються з певного звуки: • серед овочів — з(к]; • серед меблів — з [сі; • серед одягу — з [пі- — Запишіть назви овочів. — Складіть звукові моделі записаних назв. — Придумайте з одним зі слів речення. Заслуховуються відповіді чотирьох—п'яти учнів, краще речення записується. VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Звуки — Закінчіть речення: «Звуки ми... і...*; «З них утворюються...». VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 5, вправа 6. | |