13:47 Укр. мова 2 клас. Урок 2. Слова, що розрізняються тільки одним звуком | |
Укр. мова 2 клас. Урок 2. Слова, що розрізняються тільки одним звукомМета: закріпити І поглибити знання учнів про звуки; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; виховувати уважність, старанність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Слова I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 5, вправа6) — Чому берези сумували? — Назвіть слова, вжиті в переносному значенні. — Послідовно вимовте звуки у виділених словах. 2. Гра «Чим відрізняються слова?» Мак — рак, шишка — мишка, сірка — зірка, коса — коза, ворона — ворота, сливи — слава, пічка — річка. Порт — спорт, Оля — Коля, боби — бобри, сова — слова, оса — роса, оси — коси. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 6-7) Вправа 7 Учні читають і відгадують загадку. (Гілка — білки) — Вимовте звуки в словах — відгадках. — Чим схожі І чим відрізняються ці слова? Вправа 8 Учні добирають до поданих слів такі, що відрізняються першим звуком. Клин — млин, калина — малина, чайка — майка, колос — голос, пічка — річка, шибка — рибка, парта — карта, балка— палка. — Запишіть слова за зразком, підкресліть букви, якими вони відрізня-ються. — Усно складіть речення з двома словами. Вправа 9 Учні читають вірш І. Січовика «Букви пожартували», пояснюють, що наплутав автор, виправляють помилки, записують слова за зразком: рік — рак. колосок колобок, клітку — квітку. — Послідовно вимовте звуки у записаних словах. Робота в парах. Хвилинка спілкування Учні читають діалог і продовжують розмову. Вправа 10 Учні читають слова, вилучають один звук так, щоб вийшло інше слово. (Косар — коса, страва — трава, рукав — рука, перон — перо, умова — мова.) — Послідовно вимовте всі звуки у записаних словах. — Усно складіть речення зі словом мова. — Пригадайте прислів'я про мову. - Птицю пізнають по пір'ю, а людину — по мові. • Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидасться. • Слово до слова — зложиться мова. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ — Замініть перші звуки в словах суп, син. рак, а в словах сом, сік, сир, гак, брат, ніж — останні звуки так, щоб утворилися слова з іншим значенням. — Зробіть висновок про роль звуків у мові. — Як ніч можна перетворити на рака, змінюючи почергово лише одну букву? (Піч — річ — рік — рак.) VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Слова — Назвіть слова, які читаються однаково зліва паправо і справа наліво. (Дід, біб, вів, око, піп, зараз...) VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 7, вправа 11. | |