16:58 Укр. мова 2 клас. Урок 51. Слова ввічливості | |
Укр. мова 2 клас. Урок 51. Слова ввічливостіМета: кавчати школярів уживати слова та вислови ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях; формувати культуру мовлення; виховувати загальну культуру. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Слова ввічливості I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (с. 76, вправа 201) — Прочитайте записані речення. — Як називається столиця України? — Яка головна вулиця міста? — Що ви знаєте про Київ? — Назвіть кількість букв, звуків у цьому слові. — Що ви помітили? (Букв — 4, а звуків — 5.) — Чому звуків більше, ніж букв? III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Списування — Запишіть речення. Підкресліть у них слова-звертання. Україно! Край милий, край золотавий. Вчіться, діти! Мудра книжка скаже вам чогось багато. 2. Словникова робота — Яким словом можна замінити слово Україна"! (Батьківщина) — Що таке Батьківщина? Знаєш ти, що таке Батьківщина? Батьківщина — це ліс осінній, Це домівка твоя і школа, І гаряче сонячне коло. Батьківщина — це труд і свято. Батьківщина — це мама і тато. Це твої иайщиріші друзі І бджола у веснянім лузі. Батьківщина — це рідна мова. Недотримане чесне слово. А. Костецький 3. Каліграфічна хвилинка Бб ба об бу уб бе — Доповніть речення. Я люблю свою... IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ — Усі слова в українській мові цікаві, потрібні. Та є серед них «чарівні» — ті, які мають магічну силу. — Хто здогадався, що це за слова? — Скажіть, будь ласка, а якими словами вітаються один з одним українці? Запис на дошці висловлювань учнів — Добрий день! Добрий вечір! Добрий ранок! Доброго здоров'я! Здоровенькі були! Здрастуйте! Привіт! — Як називаються такі слова? (Ввічливі) V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися вживати слова ввічливості в різних мовленнєвих ситуаціях. VI. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 76-77) Вправо 202 — Прочитайте текст. — Про який давній звичай українського народу розповів письменник? — Які слова, близькі за значенням, можна дібрати до слова чудесний? (Чудовий, розкішний, прекрасний, незрівнянний) — Спишіть останнє речення. — Як ви розумієте вислів знаменує собою? {Означає, являє) — Поділіть виділені слова на склади для переносу. Вправа 203 (робота в групах) — Прочитайте подані слова. Запам'ятайте їх. — Повчіться вимовляти їх, звертаючись до рідних, учителів, друзів. — Запишіть ці слова в зошити. 1-ша група записує слова привітання. 2-га група записує слова прощання. Зпгя група записує слова прохання. Цікаво знати. Запам'ятай! Треба говорити: «Дякую вам», а не «Дякую вас», «Пробачте мені», а не «Пробачте мене». 2. фізкультхвилинка VII. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. додаток на с. 80) VIII. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Слова ввічливості — Про які нові слова ви почули сьогодні на уроці? — Які ввічливі слова ви запам'ятали? — Як почуває себе людина, до якої звертаються ввічливо? Гра «Закінчи речення» — Ми вже знаємо правила письма, правила поведінки у школі, а сьогодні пригадаємо правила мовного спілкування, які повинна знати кожна культурна людина. Коли говориш — не... (горлань). Слів поганих — не... (вживай). На всі боки — не... (крутись). У вічі співрозмовнику... (дивись). Говори спокійно, чемно. Спілкуватись тоді буде дуже ...(приємно). IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 77,вправа 204. ДОДАТОК ДО УРОКУ 1. Творча вправа — Послухайте вірш Н. Красоткіної «Чарівні слова», запишіть у зошит ввічливі слова, які ви почули. Я слова чарівні знаю. Вивчила охоче! І в розмові їх вживаю З ранку ідо ночі! «Доброго здоров'я, Галю!» «Добрий день, Оленко!» Ті: до .мене, я ;;о тебе Звернемось гарненько! З добрим ранком всіх вітаю, Як іду із хати. І кажу всім «на добраніч», Як лягаю спати. І «спасибі», й «дуже прошу», «Вдячна вам», «будь ласка!» Словом радість всім приношу. Світ стає, як казка! • Всім привіт!, «Іди здорова!», «Дякую красненько!» — Ось така чарівна мова Радує серденько. «До побачення вам, люди», «Будьте всі здорові!» — Ці слова чарівні всюди Ви вживайте в мовії — Придумайте речення з одним із цих слів. 2. Розвиток діалогічного мовлення (робота в парах) — Уявіть, що до автобусу заходить дідусь з палицею, а вільних місць немає. Складіть діалог за опорними словами та словосполученнями. Дідусю, сідайте будь ласка, далеко їхати, виходжу на наступній зупинці, нехай щастить, щасливої дороги. | |