14:28 Укр. мова 2 клас. Урок 60. Речення. Основні ознаки речення | |
Укр. мова 2 клас. Урок 60. Речення. Основні ознаки реченняМета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; розвивати вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення; виховувати доброзичливе ставлення до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Речення I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АНАЛІЗ ПЕРЕВІРНОЇ РОБОТИ III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми помандруємо казковою країною «Речення», де пригадаємо, з чого складається речення, навчимося правильно складати і записувати речення. А допомагати нам буде веселий герой. Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, хто він. • Я — клубочок не простий. Я — клубочок чарівний. Я тобі допоможу Ту дорогу покажу. Я від діда утік, І від баби утік. Ти тепер за мною йди І знання собі знайди. (Колобок) Каліграфічна хвилинка — На кого схожий Колобок? (На сонечко.) — На яку букву починається слово сонечко? — Сьогодні ми повторимо написання букви «ес». С с со сві ос схо — Запишіть каліграфічно речення. Сонце світить, та не гріє. — Коли так кажуть? Поясніть. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Гра «Кращий знавець мови» — Колобок пропонує вам зіграти в гру. Хто першим правильну відповідь дав, той фішку отримав. Хто назбирає більше фішок, той і переможець. — З чого складається текст? (З речень.) — Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою) — А в писемному? (Розділовими знаками.) — З чого складається речення? (Зі слів.) — Як пишуться слова в реченні? (Окремо) — З якої букви пишеться перше слово в реченні? — Що ставимо в кінці речення? Оголошення переможця. 2. Інтонування речень (с. 88, вправа222) — Прочитайте виразно текст. Кінець кожного речення позначайте зни женням голосу і паузою. — Скільки абзаців у цьому тексті? — Про що розповідається в першому абзаці? — Скільки в ньому речень? — Спишіть друге речення. (Твій обов'язок — добре вчитися.) — Про що розповідається в другому абзаці? — Скільки в ньому речень? — Спишіть перше речення. (У школі тебе навчають учителі.) 3. Словникова робота Учитель — той, хто вчить, викладає навчальний предмет у школі. — Складіть речення зі словом учителька і запишіть в зошиті. 4. Створення проблемної ситуації (с. 88, вправа223) — Прочитайте кожну групу слів. — Зіставте ці дві групи слів. — Яка з них виражає закінчену думку, а яка — ні? — Отже, що можна сказати про речення? (Речення виражає закінчену думку.) 5. Ознайомлення з правилом (с. 88) 6. Бесіда про допомогу пташкам узимку — Яких птахів можна побачити взимку в місті? — Як ви гадаєте, чи легко пережити пташкам морози взимку? — Як діти і дорослі можуть допомогти пернатим друзям? 7. Фізкультхвилинка V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. додаток на с. 96) VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Речення — Як називається країна, якою ми сьогодні мандрували? — З чого складаються речення? — Що є головною ознакою речення? — Якщо вам було цікаво мандрувати, намалюйте Колобка, який посміхається. — Якщо вам було складно, намалюйте Колобка, який сумує. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 89, вправа 226 (1, 3 завдання — усно, 2 завдання — письмово); вивчити правило (с. 88). ДОДАТОК ДО УРОКУ 1. Гра «Розсипанка» — Біжить Колобок далі. А назустріч йому — Вовк. Слова розсипав! — Складіть речення із розсипаних слів, ліс зима У прийшла. одягли шуби Дерева білі. співу Не пташок чути. 2. Виконання вправи 224 [с 88) — Котиться Колобок лісом, а назустріч йому Лисичка. Та й каже: — Якщо твої школярі такі розумні, то нехай і моє завдання спробують виконати. — Прочитайте речення. Виділяйте паузою кожну закінчену думку. — Скільки речень у тексті? — Спишіть речення. — Підкресліть речення, у яких закінчену думку виражено одним словом. — Прочитайте найдовше речення. 3. Поетична хвилинка — Прочитайте вірш О. Олеся (с. 88-89, вправа 225). — Скільки речень у цьому вірші? — Поясніть, як ви розумієте вислів метелики з неба летять? Самостійна робота — Спишіть останнє речення. — Поділіть на склади для переносу слова картинкою, віконце. Перевірка виконаних робіт. | |