14:20 Укр. мова 2 клас. Урок 6. Розташування слів за абеткою | |
Укр. мова 2 клас. Урок 6. Розташування слів за абеткоюМета: закріплювати знання української абетки; вчити учнів розташовувати слова за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів, виховувати інтерес до читання. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Розташування слів за абеткою I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання (с. 12, вправа25) — Прочитайте імена і прізвища поетів, чиї вірші вміщені у підручнику «Літературне читання». Учні читають вірші, які вони вивчили напам'ять. — Послідовно назвіть звуки і букви у слові поетеса. 2. Робота над загадкою - 3 однієї ми родини Від Андрія до Ярини. Як по одному, самі. Ми буваємо німі. Хоч і маєм різні назви Й добре знаєте всіх нас ви, Певним станемо рядком — Заговоримо ладком. Ми — :іи< імін"'. і ш'їнні,!, А бен нас ніхто ні слова! Що то таке? (Алфавіт) Д. Білоус III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 12-14) Вправа 26 Учні читають слова, вимовляють звуки кожного слова, переставляють у словах букви так, щоб утворилися інші слова: курча — круча, рис — сир, кури — руки. — Запишіть утворені слова за абеткою. Так ми говоримо! Розташовуємо слова за абеткою (я абетковій послідовності). Вправа 27 Учні розглядають малюнки ягід, записують назви за абеткою. — Поясніть, чому корисно вживати ягоди. Хвилинка спілкування — Найбільше я люблю кяубніку і земляніку. — Таких назв немає. Українською мовою треба казати полуниця і суниця. — Добре, запам'ятаю. А які ягоди тобі найбільше смакують? — Продовжіть розмову. Вправа 28 Учитель читає вірш М. Стельмаха. Учні називають назви дерев і записують їх за абеткою. — Складіть звукову модель слова, у якому звуків більше, ніж букв. (Лі щина) Вправа 29 (робота в парах) Учні міркують, яка буква випала зі слова. Порівнюють, чи однакові слова вони записали. Вправа 30 — Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків (наприклад, в класному журналі прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів (переліків видань). — Як ви вважаєте, чи зручно це? Чому? (Відповіді учнів.) Учні читають речення, записують прізвища письменників у такій послідовності, у якій треба поставити їхні книжки на поличках шафи. 2. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ — Запишіть імена о учнів вашого класу за алфавітним порядком. — Запишіть назви 6 іграшок за алфавітним порядком. VI. Підбиття підсумків. Укр. мова 2 клас. Розташування слів за абеткою — Для чого потрібний алфавіт? — Як записати слова за алфавітним порядком? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 14, вправа 31. | |