16:34 Укр. мова 2 клас. Урок 78. Спільнокореневі (споріднені) слова | |
Укр. мова 2 клас. Урок 78. Спільнокореневі (споріднені) словаМета: навчати учнів виділяти корінь у поданих спільнокореневих словах; розвивати мовлення, мислення; виховувати інтерес до навчання. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Спільнокореневі (споріднені) слова I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Каліграфічна хвилинка Ба тьк ів щи Ук їн ськ 2. Словниковий диктант Батьківщина, Україна, українська. 3. Робота за малюнками — Розгляньте малюнки. Утворіть сполучення з назви тварини та її дитинчати. (Качка з каченям, гуска з гусеням, коза з козеням, корова з телям, тигриця з тигреням, вівця з ягням, кобила з лошам.) — Чи погоджуєтеся ви з таким твердженням: «Корова — теля, вівця — ягня, кобила — лоша — це споріднені слова, тому що вони позначають рідню»? — Доведіть свою думку. — Які пари слів є спорідненими? Доведіть. — Запишіть одну з таких пар. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми будемо вчитися визначати корінь у словах. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 117-118) Вправа 7 — Зберіть і запишіть споріднені слова. — Позначте корінь слова. Серед спільнокореневих слів підкресліть слова, які відповідають на питання хто?. — Підкресліть слова, які відповідають на питання який?. Вправо 2. Робото в групах — Прочитайте текст про знайому вам добру фею ІГятинку. Як віталися герої казки? — Спишіть перший абзац, уставляючи пропущені букви, підкресліть слова-«родичі». — Зверніть увагу на виділені слова. Чому ці слова пишуться з великої букви? Поясніть правопис слова п'ятниця. — Прочитайте пораду. Розкажіть, як ви її запам'ятали. Вправа З — Доповніть ряд спільнокореневих слів. Спишіть. Позначте корінь. Фізкультхвилинка Нумо, славні малюки! Станьте струнко, мов грибки. Руки вгору піднімайте! Ними добре помахайте. Головою покрутіть. Ніжками потупотіть. Навкруг себе оберніться І спокійно зупиніться. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Знайди протилежну пару» приїжджати плакати сідати зачинити сміятися від'їжджати відчинити вставати 2. Робота над віршем — Підкресліть спільнокореневі слова. Позначте корінь. Пташко-літашко, куди ти летиш? Лечу я, лечу я туди, де комиш. — Знайди у вірші слова, споріднені зі словом літати. (Літашко, лечу, летиш) — Який корінь у цих словах? 3. Списування із граматичним завданням — Спишіть групи споріднених слів, виділіть у них корінь. Школа, школяр, шкільний. Море, моряк, морський. Будинок, будівля, будувати. — Складіть і запишіть речення з одним із цих слів. 4. Робота над казкою — Послухайте казку і запам'ятайте спільнокореневі слова. КАЗКА ПРО СНІГОВИКА У Сніговому королівстві жив Сніговик. У нього була власна срібляста снігова хатинка. А поруч жила чарівна Снігуронька. Сніговик і Снігуронька полюбляли дивитись, як з неба падає легкий, пухнастий, білий сніг. А от підсніжників вони ніколи не бачили, бо в Сніговому королівстві ніколи не було весни. — Які спільнокореневі слова ви запам'ятали? (Сніговик, сніговому. Снігуронька, сніг, підсніжників) — Запишіть три слова за вибором. Позначте у записаних словах дужкою спільну частину — корінь, назвіть його. VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Спільнокореневі (споріднені) слова — Прочитайте слова: море, моряк, морячка. Усно поставте до кожного з них питання й визначте, що називають ці слова. — Як називаються ці слова? — Доведіть, що вони спільнокореневі. — Що називається коренем слова? Наведіть приклади. — Як визначити корінь слова? Наведіть приклади. — Як позначається корінь слова? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 118, завдання після вправи 3. | |