16:44 Укр. мова 2 клас. Урок 81 | |
Укр. мова 2 клас. Урок 81Мета: навчати учнів знаходити серед поданих слів спільнокореневі; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Каліграфічна хвилинка Д ив ил им ву ул иця 2. Словниковий диктант Диван, килим, вулиця. 3. Гра «"Зайве"слово» — Прочитайте. Визначте «зайве» слово у кожній групі. Гуска, гусак, шпак, гусеня, гусочка. Гриб, грибний, маслюк, грибник, грибочок. — Запишіть одну з цих пар. Підкресліть «зайве» слово. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми продовжимо роботу над спільнокореневими словами. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (С. 121) Вправа 1. Робота в групах — Прочитайте лічилку, — Спишіть лічилку. Підкресліть спільнокореневі слова. Позначте корінь. — Вивчіть лічилку напам'ять. Вправа 2 — Розгляньте таблицю, у якій записані частини спільнокореневих слів. — «Зберіть» слова, запишіть. Яке слово не потрібно записувати? Чому? Вправа З — Прочитайте текст. Це казка чи оповідання? — Спишіть перший абзац. Підкресліть спільнокореневі слова. Поясніть правопис підкресленого слова. — Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова. Фізкультхвилинка Раз! Два! Час вставати: Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П'ять! Шість! Засміялись, Кілька раз понахилялись. Зайчик сонячний до нас Завітав у вільний час. Будем бігати, стрибати, Щоб нам зайчика впіймати. Прудко зайчик утікає І промінчиками грає. Сім! Вісім! Час настав Повернутись нам до справ. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Словникова робота Медаль — нагорода, знак у вигляді круглої металевої пластинки з рельєфним зображенням і написом. — Утворіть словосполучення. 2. Гра «Заповни пропуски» — Уставте пропущені букви. Позначте корінь у споріднених словах, д..тина дитячий д..твора Д..ТЯД.. тинство д..вчинка д..точки м..люк д..тлахи — Які слова виявились «зайвими»? 3. Гра «Слово-"чужинець"» — Знайдіть у кожному рядку «зайве» слово. Поясніть свою думку. Син, синок, синій, синівський. Гуска, гусак, гусеня, курча, гусак. Ліки, лікар, лікарня, лікувати, лічити. Ялина, ялиночка, сосна, ялинковий, ялинка. — На які питання відповідають слова, що залишилися в кожному рядку? — Спишіть один рядок за вибором, підкресліть «зайве» слово. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого навчалися на уроці? — Наведіть приклади спільнокореневих слів. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 122, завдання після вправи 3. | |