укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 18 » Укр. мова 2 клас. Урок 83
16:49
Укр. мова 2 клас. Урок 83

Укр. мова 2 клас. Урок 83

Мета: навчати учнів розрізняти слова з омонімічними коренями; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до матеріалу, що вивчається.

Хід уроку
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Каліграфічна хвилинка
М ет ди ив ул иця
2.    Словниковий диктант
Метро, диван, вулиця.
3.     Вправи на повторення.
— Серед поданих спільнокореневих слів знайдіть «зайве» слово. Коза, козак, козенята, козяче, кізка, козлик.
Блузка, бузок, бузина, бузковий, бузочок.
— Прочитайте слова голуб і голубий.
— Яка в них спільна частина?
—  Чи можна назвати ці слова спорідненими. Чому? (Слова «голуб» і «голубий» не є спорідненими, тому що їх спільна частина «голуб» — тільки звучить однаково, але має різне значення. У першому слові вона означає пташку, а в другому — колір.)
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми розглянемо слова, корені яких звучать однаково, але мають різне значення.
IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 123-124)
Вправа 1
— Прочитайте казку. Про що в ній розповідається?
— Знайдіть у тексті спільнокореневі слова. Випишіть, позначте корінь.
— Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова.
— Які слова Водяника свідчать, що він був уважним до гостей?
—  Прочитайте пораду. Запам'ятайте її.
Вправа 2
— Прочитайте слова.
—  Спишіть спільнокореневі слова, вилучивши «зайве». Підкресліть корінь.
— Із вилученими словами складіть і запишіть речення.
Спілкуймося красно!
— Спишіть другий абзац вправи 1, уставляючи пропущені букви.
—  Прочитайте слова ввічливості. До підкресленого слова доберіть слово з протилежним значенням. Запишіть.
Фізкультхвилинка
Нумо, славні малюки! Станьте струнко, мов грибки. 
Руки вгору піднімайте! Ними добре помахайте.
Головою покрутіть. Ніжками потупотіть. 
Навкруг себе оберніться І спокійно зупиніться.
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1.    Словникова робота
Календар — таблиця або книжка, в якій перераховані в послідовному порядку всі дні року з поділом на місяці й тижні. — Утворіть словосполучення.
2.    Гра «Ввічливі слова»
— Виділіть слова ввічливості. Запишіть їх. Добрийденьсердечнодякуємо.
3.    Гра «Так — ні»
Учитель називає пари слів, учні за допомогою «світлофорів» показують відповідь «Так», якщо слова в цій парі споріднені. Якщо в словах спільні частини тільки звучать однаково, але мають різне значення, учні показують відповідь « Ні».
Літо — літечко; вода — водичка; літати — літак; гора — горіти; водити — водяний; берег — берегти; син — синій; сад — садок; мило — милий.
4.    Гра «Доведи»
— Прочитайте слова. Доведіть, що ці слова, хоч і мають однакову частину, проте не є спільнокореневими.
Гора, горить,горе. Літо, літак, літера. Вода, водночас, водій. Колір, колія, колодязь.
VI.   ПІДСУМОК УРОКУ
— Які слова ми вчилися розпізнавати сьогодні на уроці?
—  Чи завжди частини слів, які вимовляються й пишуться однаково, є спільним для них коренем? Наведіть приклади.
— Що, крім спільної частини, мають ще спільнокореневі слова?
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 124—125, завдання після вправи 2.