16:49 Укр. мова 2 клас. Урок 83 | |
Укр. мова 2 клас. Урок 83Мета: навчати учнів розрізняти слова з омонімічними коренями; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до матеріалу, що вивчається. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Каліграфічна хвилинка М ет ди ив ул иця 2. Словниковий диктант Метро, диван, вулиця. 3. Вправи на повторення. — Серед поданих спільнокореневих слів знайдіть «зайве» слово. Коза, козак, козенята, козяче, кізка, козлик. Блузка, бузок, бузина, бузковий, бузочок. — Прочитайте слова голуб і голубий. — Яка в них спільна частина? — Чи можна назвати ці слова спорідненими. Чому? (Слова «голуб» і «голубий» не є спорідненими, тому що їх спільна частина «голуб» — тільки звучить однаково, але має різне значення. У першому слові вона означає пташку, а в другому — колір.) III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ми розглянемо слова, корені яких звучать однаково, але мають різне значення. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 123-124) Вправа 1 — Прочитайте казку. Про що в ній розповідається? — Знайдіть у тексті спільнокореневі слова. Випишіть, позначте корінь. — Зробіть звуко-буквений аналіз виділеного слова. — Які слова Водяника свідчать, що він був уважним до гостей? — Прочитайте пораду. Запам'ятайте її. Вправа 2 — Прочитайте слова. — Спишіть спільнокореневі слова, вилучивши «зайве». Підкресліть корінь. — Із вилученими словами складіть і запишіть речення. Спілкуймося красно! — Спишіть другий абзац вправи 1, уставляючи пропущені букви. — Прочитайте слова ввічливості. До підкресленого слова доберіть слово з протилежним значенням. Запишіть. Фізкультхвилинка Нумо, славні малюки! Станьте струнко, мов грибки. Руки вгору піднімайте! Ними добре помахайте. Головою покрутіть. Ніжками потупотіть. Навкруг себе оберніться І спокійно зупиніться. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Словникова робота Календар — таблиця або книжка, в якій перераховані в послідовному порядку всі дні року з поділом на місяці й тижні. — Утворіть словосполучення. 2. Гра «Ввічливі слова» — Виділіть слова ввічливості. Запишіть їх. Добрийденьсердечнодякуємо. 3. Гра «Так — ні» Учитель називає пари слів, учні за допомогою «світлофорів» показують відповідь «Так», якщо слова в цій парі споріднені. Якщо в словах спільні частини тільки звучать однаково, але мають різне значення, учні показують відповідь « Ні». Літо — літечко; вода — водичка; літати — літак; гора — горіти; водити — водяний; берег — берегти; син — синій; сад — садок; мило — милий. 4. Гра «Доведи» — Прочитайте слова. Доведіть, що ці слова, хоч і мають однакову частину, проте не є спільнокореневими. Гора, горить,горе. Літо, літак, літера. Вода, водночас, водій. Колір, колія, колодязь. VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Які слова ми вчилися розпізнавати сьогодні на уроці? — Чи завжди частини слів, які вимовляються й пишуться однаково, є спільним для них коренем? Наведіть приклади. — Що, крім спільної частини, мають ще спільнокореневі слова? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 124—125, завдання після вправи 2. | |