14:28 Укр. мова 2 клас. Урок 85 | |
Укр. мова 2 клас. Урок 85Мета: закріпити вміння учнів знаходити серед поданих слів спільнокореневі; розвивати увагу до лексичного значення слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати почуття дружби. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Каліграфічна хвилинка Ук аї укр їн ськ ий К їв 2. Словниковий диктант Україна, український, Київ. 3. Вправи на повторення — Прочитайте. Визначте «зайве» слово у кожній групі. Світло, світлофор, світити, всесвіт, світлий. Дитина, дитинка, малюк, дитячий, дитинча, дитинство. Бережливий, бережок, обережний, бережливість. — У спільнокореневих словах позначте корінь. — До поданих слів доберіть спільнокореневі, що відповідають на питання який?. Позначте корінь. Хата — Сад — Ліс — — Прочитайте. Випишіть споріднені слова групами. Позначте у них корінь. Соснячок, стежка, лікар, стежина, стежечка, сосна, лікувати, лікарня, сосновий. — Скільки груп споріднених слів вийшло? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми закріпимо ваші знання про спільнокореневі слова. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 126-127) Вправа 7 — «Зберіть» слова. — Спишіть за зразком. Позначте в словах корінь. Вправа 2 — Прочитайте народну мирилку. Назвіть слова, які є звертаннями. — Випишіть із тексту спільнокореневі слова до слів груша, яблуко, зерня. Позначте в словах корінь. — Вивчіть мирилку напам'ять. Вправа З — Розгляньте малюнок. Прочитайте діалог героїв. Між ким відбувається розмова? — Спишіть другий абзац, змінюючи слова в дужках. — Зробіть звукову схему підкресленого слова. Вимовте звуки, назвіть букви. — Виділені слова поділіть для переносу. Фізкультхвилинка Всі піднесли руки — раз! На носках стоїть весь клас. Два присіли, руки вниз, На сусіда подивись. Раз! — і вгору, Два! — і вниз. На сусіда подивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Раз — присіли, два — піднялись. Хай мужніє ваше тіло. Хто старався присідати, Може вже відпочивати. V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ 1. Гра «Поясни» — Поясніть слово булька. водяна кулька мильний пухир водяна бульбашка 2. Коли так говорять? — Роз'єднайте слова. Прочитайте вислів та його тлумачення. Лопнути, якмильнабулька — зазнатиневдачі. 3. Гра «Споріднені чи близькі?» — Прочитайте слова. У якому рядку наведені спільнокореневі слова, а в якому — слова, близькі за значенням? Сміливий, безстрашний, хоробрий. Зелений, зеленіє, зелененький, зелень. — Складіть і запишіть речення з одним із цих слів. 4. Робота над віршем — У вірші підкресліть спільнокореневі слова. Позначте корінь. Прилетіли шпаки. Дорогі співаки, Прилетіли весну зустрічати. У шпаківнях нових Скоро будуть у них Жовтороті малі шпаченята. Г. Бойко VI. ПІДСУМОК УРОКУ — Чого навчалися на уроці? — Чим відрізняються спільнокореневі ченням? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 127, завдання після вправи 3. | |