14:34 Укр. мова 2 клас. Урок 87. Основні ознаки речення | |
Укр. мова 2 клас. Урок 87. Основні ознакиМета: дати учням поняття про речення як одиницю мовлення; розвивати вміння ділити текст на речення; розпізнавати на слух завершене і незавершене речення; виховувати бережливе ставлення до природи. Хыд уроку Укр. мова 2 клас. Основні ознаки речення I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми помандруємо казковою країною Речення, де пригадаємо, з чого складається речення, будемо вчитися правильно складати і записувати речення. А допомагатиме нам веселий герой. Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, хто він. • Я — клубочок не простий. Я — клубочок чарівний. Я тобі допоможу І дорогу покажу. Я від діда утік, І від баби утік. Ти тепер за мною йди І знання собі знайди. (Колобок) Каліграфічна хвилинка — На кого схожий Колобок? (На сонечко.) — На яку букву починається слово сонечко? — Сьогодні ми повторимо написання букви с. С с со сві ос схо — Запишіть каліграфічно речення. Сонце світить, та не гріє. — Коли так кажуть? Поясніть. III. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Гра «Кращий знавець мови» — Колобок пропонує вам зіграти в гру. Хто першим правильну відповідь дасть, той отримає першу квіточку весни. Як ви гадаєте яку? (Пролісок) — Хто назбирає більше квітів, той і переможець. • 3 чого складається наша мова? (З речень) • Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою) • А в писемному? (Розділовими знаками) • 3 чого складається речення? (Зі слів) • Як пишуться слова в реченні? (Окремо) • 3 якої букви пишеться перше слово в реченні? (З великої) Оголошення переможця. 2. Робота за підручником (с. 129) Вправа 1 — Прочитайте виразно текст. — Про кого йдеться в тексті? (Про Вінні-Пуха) — Чи зрозуміли ви, про що говорив Пух? (Ні, не зрозуміли.) — Як ви гадаєте, чи закінчував свою думку ведмедик? Чому? (Він летів з дерева вниз і весь час бився об гіллячки. Йому було боляче. Кожний удар — це незавершене речення.) — Доповніть слова Вінні-Пуха так, щоб утворилися речення. — Запишіть ці речення. 3. Створення проблемної ситуації Школярі повісили... Школярі повісили на деревах шпаківні. — Прочитайте кожну групу слів. — Зіставте ці дві групи слів. — Яка з них виражає закінчену думку, а яка — ні? — Отже, що можна сказати про речення? (Речення виражає закінчену думку.) 4. Бесіда про перелітних пташок — Які птахи повертаються до нас з теплих країв? — Навіщо люди розвішують у садах шпаківні? — Де мостить гніздо лелека? А ластівка? — Відгадайте загадку. • Вдень мовчить. Вночі кричить, Між дерев літає. Здобич виглядає. У дуплі живе сама, А ім'я її — ... (сова). — За допомогою яких слів ви здогадалися, що йдеться про сову? — До яких частин мови вони належать? — Чи можна віднести сову до перелітних пташок? Чому? 5. Продовження роботи за підручником Вправа З — Прочитайте текст мовчки. — Установіть межі речення. — Прочитайте вголос, позначаючи кінець кожного речення зниженням голосу і паузою. — Спишіть, уставляючи пропущені букви та розділові знаки в кінці речень. — Придумайте до тексту заголовок. — Виконайте звуко-буквений аналіз слів: дзьобиком, своєю. Фізкультхвилинка IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Гра «Розсипанка» — Біжить Колобок далі. А назустріч йому — Вовк. Слова розсипав. Складіть речення із розсипаних слів. ліс весна У прийшла, одягли сукні Дерева зелені. спів Скрізь пташок чути. 2. Поетична хвилинка. Робота за підручником (с. 129) Вправа З — Котиться Колобок лісом, а назустріч йому Лисичка. Та й каже: — Якщо твої школярі такі розумні, то нехай і моє завдання спробують виконати. — Прочитайте вірш, завершіть речення, добираючи слова з довідки. — Спишіть вірш у зошити. 3. Словникова робота — Як ви розумієте вислів «в котиках вербичка»? (Навесні у верби з*являються бруньки. Вони м'які, пухнасті, ніби котики.) — Які предмети ще називають словом котики? (Тваринок. Котики грілися на сонечку і весело мурчали.) 4. Робота з дидактичним матеріалом. Робота в групах Кожна група отримує картку із завданням прочитати слова. Зі слів кожного рядка утворити прислів' я. Пояснити його зміст. До, язик, Києва, доведе. Під, камінь, лежачий, і, не тече, вода. Бджола, а, мала, та, й, працює. З, великий, іскри, буває, малої, вогонь. Звітування груп. V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Основні ознаки речення — Як називається країна, якою ми сьогодні мандрували? — З чого складаються речення? — Що є головною ознакою речення? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 130. Скласти і записати два речення з підкресленим словом вправи 2 в різних значеннях. | |