укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 20 » Укр. мова 2 клас. Урок 88. Складання казки «Звідки прилетів метелик»
14:37
Укр. мова 2 клас. Урок 88. Складання казки «Звідки прилетів метелик»

Укр. мова 2 клас. Урок 88. Складання казки «Звідки прилетів метелик»

Мета: навчати учнів складати казку за поданим початком, схемами речень і серією сюжетних малюнків, грамотно і послідовно формувати думки та поєднувати їх у зв'язному викладі, добирати для розповіді слова, найбільш вдалі для передачі думки; розвивати зв'язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Складання казки «Звідки прилетів метелик»
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Ви знайомі з багатьма казками, вам читали їх ваші мами, бабусі. Багато казок ви прочитали самі. А сьогодні спробуємо скласти свою казку. А про кого — здогадайтесь!
— Відгадайте загадку.
•   Він яскраві крильця має. Сам на квіточки сідає. Прудко, весело літає. Аж дві пари крилець має. Ні бджола він, і не джмелик — Звуть усі його... (метелик).
—  Так, це метелик. Метелики — одні з найгарніших живих істот на Землі! У них гарні назви: найчастіше це імена грецьких богів і героїв: Аполлон, Психея, Гектор, Ікар. Так люди виразили своє захоплення яскравою красою метеликів.
—  А чому метеликів називають чарівниками? (Бо вони .зазнають повного перетворення.)
— Ким же ти був, метелику? Про це ми з вами і складемо казку.
III.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1.    Робота за підручником (с. 130)
— Прочитайте уривок із казки Еріка Карла на с 130 підручника.
— Між ким відбувається розмова?
— Що здивувало Кульбабку?
— Що їй відповів метелик?
2.     Словникова робота
— Дорога метелика складалася не з одного дня. Днів минуло дуже багато.
— Відгадайте дні тижня.
п__________к        с_____а                ч______р                н_____я
— Запишіть їх назви в зошиті. Поставте наголос у цих словах.
— Які дні тижня пропущено?
3.     Бесіда за серією малюнків і поданими схемами речення (с. 130)
— Розгляньте малюнки.
— Придумайте речення за поданими схемами та малюнками.
—  Що спочатку лежало на листочку? (Спочатку на листочку лежала личинка.)
— Хто виповз з личинки у неділю? (У неділю з личинки виповзла гусінь.)
— Чим займалася гусінь у понеділок? (У понеділок вона гризла яблуко.)
— Що цікавого відбулося у вівторок? (У вівторок з'їла дві груші.)
— Чим поживилася гусінь у середу? (У середу смакувала сливами.)
— А що скуштувала у четвер? (У четвер скуштувала полуниць.)
— Чим ласувала гусінь у п'ятницю? (У п'ятницю ласувала мандаринами.)
—  Чим добреньким вона пригостилась у суботу? (У суботу пригостилася кавуном.)
—  Що збудувала гусінь, коли поласувала фруктами та ягодами? (Потім збудувала собі кокон.)
— Що відбулося через два тижні? (А через два тижні вилетів метелик.)
4.    Цікаво знати!
—  Диво та загадка природи — як із непривабливої гусениці з'являється прекрасний метелик з гарними легкими крильцями і струнким тільцем? Багато хто вбачає в цьому важливий зміст — з некрасивого завжди може з'явитися щось прекрасне, це закон усесвіту.
—  Понад сто видів метеликів у нашій країні занесені до Червоної книги. Цих красивих комах не слід виловлювати. Краще просто милуватися ними в природі. Усього в світі існує біля 120 тисяч видів метеликів. У багатьох країнах метелик і зараз уважається символом любові, щастя та добробуту. Слов'яни також вірили: чисті душі ангелів прилітають до нас з метеликами. Віщують радість, приносять щастя... За це ми їх, красивих, і любимо.
Фізкультхвилинка
5.    Розповідання казки учнями. Конкурс на кращого оповідача
—  Зачитайте розповідь від початку до кінця. Запам'ятайте правопис назв днів тижня.
— Спробуйте переказати казку самостійно.
— Чи сподобалася вам казка?
6.    Лексична вправа
— Які дієслова використані в казці?
—  Назвіть їх. (Лежала, виповзла, гризла, з'їла, смакувала, скуштувала, ласувала, пригостила, збудувала.)
— Усно поставте питання до використаних дієслів.
— Які дієслова подібні за значенням до дієслова з'їла? (Скуштувала, пригостилась).
— Які дієслова подібні за значенням до дієслова смакувала? (Ласувала) 7.    Творча робота. Малювання метеликів
IV.Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Складання казки «Звідки прилетів метелик»
— Чи сподобалося вам складати казки?
Вправа «Незавершене речення»
•   На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої знання про...
•   На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було...
•   На сьогоднішньому уроці я навчився...
•   На сьогоднішньому уроці мені запам'яталися такі види роботи...
•   Мені було цікаво, коли...
V.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Розкажіть складену на уроці казку своїм рідним.
— Пригадайте, що ви робили у понеділок, середу, четвер?
— А що плануєте робити у неділю?