14:37 Укр. мова 2 клас. Урок 88. Складання казки «Звідки прилетів метелик» | |
Укр. мова 2 клас. Урок 88. Складання казки «Звідки прилетів метелик»Мета: навчати учнів складати казку за поданим початком, схемами речень і серією сюжетних малюнків, грамотно і послідовно формувати думки та поєднувати їх у зв'язному викладі, добирати для розповіді слова, найбільш вдалі для передачі думки; розвивати зв'язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Складання казки «Звідки прилетів метелик» I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Ви знайомі з багатьма казками, вам читали їх ваші мами, бабусі. Багато казок ви прочитали самі. А сьогодні спробуємо скласти свою казку. А про кого — здогадайтесь! — Відгадайте загадку. • Він яскраві крильця має. Сам на квіточки сідає. Прудко, весело літає. Аж дві пари крилець має. Ні бджола він, і не джмелик — Звуть усі його... (метелик). — Так, це метелик. Метелики — одні з найгарніших живих істот на Землі! У них гарні назви: найчастіше це імена грецьких богів і героїв: Аполлон, Психея, Гектор, Ікар. Так люди виразили своє захоплення яскравою красою метеликів. — А чому метеликів називають чарівниками? (Бо вони .зазнають повного перетворення.) — Ким же ти був, метелику? Про це ми з вами і складемо казку. III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Робота за підручником (с. 130) — Прочитайте уривок із казки Еріка Карла на с 130 підручника. — Між ким відбувається розмова? — Що здивувало Кульбабку? — Що їй відповів метелик? 2. Словникова робота — Дорога метелика складалася не з одного дня. Днів минуло дуже багато. — Відгадайте дні тижня. п__________к с_____а ч______р н_____я — Запишіть їх назви в зошиті. Поставте наголос у цих словах. — Які дні тижня пропущено? 3. Бесіда за серією малюнків і поданими схемами речення (с. 130) — Розгляньте малюнки. — Придумайте речення за поданими схемами та малюнками. — Що спочатку лежало на листочку? (Спочатку на листочку лежала личинка.) — Хто виповз з личинки у неділю? (У неділю з личинки виповзла гусінь.) — Чим займалася гусінь у понеділок? (У понеділок вона гризла яблуко.) — Що цікавого відбулося у вівторок? (У вівторок з'їла дві груші.) — Чим поживилася гусінь у середу? (У середу смакувала сливами.) — А що скуштувала у четвер? (У четвер скуштувала полуниць.) — Чим ласувала гусінь у п'ятницю? (У п'ятницю ласувала мандаринами.) — Чим добреньким вона пригостилась у суботу? (У суботу пригостилася кавуном.) — Що збудувала гусінь, коли поласувала фруктами та ягодами? (Потім збудувала собі кокон.) — Що відбулося через два тижні? (А через два тижні вилетів метелик.) 4. Цікаво знати! — Диво та загадка природи — як із непривабливої гусениці з'являється прекрасний метелик з гарними легкими крильцями і струнким тільцем? Багато хто вбачає в цьому важливий зміст — з некрасивого завжди може з'явитися щось прекрасне, це закон усесвіту. — Понад сто видів метеликів у нашій країні занесені до Червоної книги. Цих красивих комах не слід виловлювати. Краще просто милуватися ними в природі. Усього в світі існує біля 120 тисяч видів метеликів. У багатьох країнах метелик і зараз уважається символом любові, щастя та добробуту. Слов'яни також вірили: чисті душі ангелів прилітають до нас з метеликами. Віщують радість, приносять щастя... За це ми їх, красивих, і любимо. Фізкультхвилинка 5. Розповідання казки учнями. Конкурс на кращого оповідача — Зачитайте розповідь від початку до кінця. Запам'ятайте правопис назв днів тижня. — Спробуйте переказати казку самостійно. — Чи сподобалася вам казка? 6. Лексична вправа — Які дієслова використані в казці? — Назвіть їх. (Лежала, виповзла, гризла, з'їла, смакувала, скуштувала, ласувала, пригостила, збудувала.) — Усно поставте питання до використаних дієслів. — Які дієслова подібні за значенням до дієслова з'їла? (Скуштувала, пригостилась). — Які дієслова подібні за значенням до дієслова смакувала? (Ласувала) 7. Творча робота. Малювання метеликів IV.Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Складання казки «Звідки прилетів метелик» — Чи сподобалося вам складати казки? Вправа «Незавершене речення» • На сьогоднішньому уроці я удосконалив свої знання про... • На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було... • На сьогоднішньому уроці я навчився... • На сьогоднішньому уроці мені запам'яталися такі види роботи... • Мені було цікаво, коли... V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Розкажіть складену на уроці казку своїм рідним. — Пригадайте, що ви робили у понеділок, середу, четвер? — А що плануєте робити у неділю? | |