укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 20 » Укр. мова 2 клас. Урок 89. Розповідні речення
14:53
Укр. мова 2 клас. Урок 89. Розповідні речення

Укр. мова 2 клас. Урок 89. Розповідні речення

Мета: дати учням уявлення про розповідне речення; формувати навички інтонування розповідних речень; розвивати мовлення, пам'ять, увагу; виховувати любов до рідного краю.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Розповідні речення
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додаток на с 54)
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з розповідними реченнями, з розділовими знаками в кінці цих речень, а також будемо вчитися вимовляти ці речення з правильною інтонацією.
IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Пояснення вчителя
Настав казковий вечір. Настав казковий вечір!
— Прочитайте перше речення. Про що в ньому розповідається?
—  А щоб дізнатися, який знак ставимо в кінці цього речення, відгадайте загадку.
•   Маленька, менша від мачини. Ні з ким не стану на борню, А при читанні, коли треба, Й людини мову зупиню. (Крапка) Д. Білоус
— Отже, що ставимо в кінці розповідного речення?
Висновок. Речення, в якому про щось розповідається або повідомляється, називається розповідним. У кінці розповідного речення ставиться крапка.
Цвітуть сади. 
Шумлять гаї. 
Це речення розповідні. 
Розкажуть щось тобі й мені, 
І крапку ставимо в кінці.
—  Прочитайте друге речення. Про що говориться в другому реченні? (Настав казковий вечір!)
—  Чим друге речення відрізняється від першого? (Розділовими знаками)
— Що стоїть у кінці другого речення? (Знак оклику)
Висновок. Якщо розповідне речення вимовляється з особливим почуттям, із захопленням, радістю, то в кінці такого речення ставиться знак оклику.
2.    Робота за підручником (с. 137-132)
Вправа 2
— Прочитайте виразно веснянку.
— Прочитайте останнє речення.
— Про що розповідається в цьому реченні?
— Спишіть це речення в зошит.
Ознайомлення із правилом (с. 132)
— Яке речення називається розповідним?
— Що ставимо в кінці розповідного речення?
— Наведіть приклади власних розповідних речень.
Фізкультхвилинка
Раз-два — всі пірнають, 
Три, чотири — виринають. 
П'ять, шість — на воді Кріпнуть крильця молоді, 
Сім, вісім — що є сили Всі до берега поплили. 
Дев'ять, десять — обтрусились І за парти опустились.
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
1.    Ознайомлення з окличними реченнями
Виконання тренувальної вправи З (с. 132)
— Прочитайте виразно вірш.
— Інтонаційно передайте захоплення тим, що зробив вітер.
— Які розділові знаки стоять у кінці кожного речення?
Ознайомлення із правилом (с 132)
— Спишіть останнє речення вірша.
— Виконайте звуко-буквений аналіз слова яблуко.
— Чому кількість звуків і букв у слові не збігаються?
2.    Гра «Знайди "зайве" слово»
Лелека, їжак, шпак, ластівка.
— Яке слово «зайве»? Чому?
— Чи можна назвати цю групу слів реченням? Чому?
— Об'єднайте ці слова так, щоб утворилося речення. Запишіть його. (Лелека, шпак, ластівка — це птахи.)
3.    Самостійна робота
Вправа (с 131)
— Прочитайте виразно текст.
— Чи закінчена думка кожного речення? Чому?
—  Спишіть текст,  уставляючи слова з довідки, які закінчать думку в реченні.
4.     Перевірка виконаної роботи
— Отже, що виражає речення?
Діти читають теоретичний матеріал з підручника (с. 131).
VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Розповідні речення
— Які речення називаються розповідними?
— На які групи діляться розповідні речення за інтонацією? Для підбиття підсумку діти обирають одне з речень:
•   Я задоволений, але...
•   Я дізнався ...
•   Я не задоволений, тому що...
•   У мене гарний настрій, тому що...
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Складіть і запишіть три розповідних речення про прихід весни. Вивчіть правила (с. 131-132).

ДОДАТОК ДО УРОКУ
1.     Перевірка домашнього завдання
Слухання розповідей учнів про свої справи.
— Які назви днів тижня використали в своїй розповіді?
2.     Робота над деформованим текстом
—  Весна-красна крокує по землі. Прикрасила луки, поля, ліси ніжними квітами.
Перед вами — малюнки із зображенням весняних квітів. На їх пелюстках записані слова. Розставте пелюстки так, щоб вийшло речення, край, Україна, рідний, це. в, особливо, Україна, травні, чарівна, квітом, вишневі, обкипіли, сади, білим, зеленіє, пашниця, всяка, буйно, нивах, на. Перевірка записаних речень.
— Які птахи прилітають в Україну з теплих країв?
3.     Каліграфічна хвилинка
Жж Жж Жж жай во рон ок
Загадка
•   Що за пташка в небі в'ється, Заливається, сміється? 
Цілий день дзвенять пісні, Жаль, що тільки навесні.
Так назви ж бо осі відмовок, Що ця пташка... (жайворонок).
— Запишіть це слово каліграфічно.
— Утворіть і запишіть словосполучення зі словом жайворонок.