укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2014 » Лютий » 20 » Укр. мова 2 клас. Урок 94. Головні слова в реченні
15:05
Укр. мова 2 клас. Урок 94. Головні слова в реченні

Укр. мова 2 клас. Урок 94. Головні слова в реченні

Мета: дати уявлення про головні слова в реченні, вчити знаходити їх у реченнях; розвивати мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

Хід уроку Укр. мова 2 клас. Головні слова в реченні
I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
— Зачитайте звуко-буквений аналіз слів сьогодні, пам'ятай.
— Поясніть невідповідність між кількістю звуків і букв.
— Зачитайте протилежне за значенням слово до слова добрим.
2.    Самостійна робота
— Слова в дужках змініть так, щоб вони відповідали змісту. (Журавель) курличуть, на (крило) весну несуть. (Грак) прилетіли, (день) потепліли. Працьовиті (рука) гори вернуть.
— Запишіть речення.
— Які це речення? (Розповідні)
— Поясніть, як ви розумієте зміст останнього речення.
— Які ще бувають речення?
— Наведіть приклади.
III.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— З чого складається наше мовлення? (З речень)
— З чого складаються речення? (Зі слів)
— Як пишуться слова в реченні?
— Як ви гадаєте, чи є серед них такі, що виконують роль головних?
— Сьогодні на уроці ми поговоримо саме про такі слова.
IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Пояснення вчителя
На дошці записані речення.
Гріє сонечко! Тихий вітер повіває. Пташечка співає у лузі.
— Про що йдеться в першому реченні? (Про сонечко)
— Яке питання ставимо до слова сонечко? (Що?)
— Що говориться про сонечко? (Що воно гріє.)
— Яке питання поставимо до слова гріє? (Щоробить?)
— Прочитайте друге речення.
— Про що в ньому йдеться? (Про вітер)
— Яке питання ставимо до слова вітер? (Що?)
— Що говориться про вітер? (Що він повіває.)
— Яке питання поставимо до слова повіває? (Що робить?)
— Прочитайте третє речення.
— Про кого в ньому йдеться? (Про пташечку.)
— Яке питання ставимо до слова пташечка? (Хто?)
— Що говориться про пташечку? (Що вона співає.)
— Яке питання поставимо до слова співає? (Що робить?)
— На яке питання відповідає перше головне слово?
— На яке питання відповідає друге головне слово?
Висновок. У реченні серед усіх слів є головні слова. Ці слова відповідають на питання:
а) хто? що? і підкреслюються однією рискою;
б) що робить? і підкреслюються двома рисками.
2.     Робота за підручником (с 139)
Вправа 1
— Прочитайте виразно вірш.
— Чому в кінці підкресленого речення стоїть знак оклику?
— Які почуття виражені в перших двох реченнях?
— Спишіть речення з виділеними словами за зразком. (Що?) трамваї; трамваї (що зробили?) завмерли. (Що?) тролейбуси; тролейбуси (що зробили?) стали. (Що?) автомобілі; автомобілі (що зробили?) загальмували.
— На які питання відповідають виділені слова?
Ознайомлення із правилом (с 139)
3.     Каліграфічна хвилинка
Чч Чч чч че оч уч черевики Чапля купила нові ч_р_вики.
4.     Словникова робота
— Утворіть словосполучення.
— З одним зі словосполучень складіть речення. Фізкультхвилинка
V.    ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. додаток на с 73)
VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Головні слова в реченні
— Про що дізналися на уроці?
— Як знайти головні слова в реченні?
— На які питання вони відповідають?
— Чому їх так назвали?
— Чи може існувати речення без головних слів?
Гра «Упіймай головні слова»
Стоїть гора високая. Зелений гай шумить. Пташки співають голосно. І річечка блищить.
Л. Глібов
VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 140. Доповнити речення за зразком.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 94
1.     Робота за підручником (с. 139-140)
Вправа 2
— Прочитайте текст мовчки.
— Кого ви бачите на малюнках?
— Що сталося з річкою?
— Що вирішив зробити хлопчик?
—  Виберіть до кожного малюнка речення з тексту, які відповідають його змісту.
Робота в парах. Читання діалогу за особами
Списування із завданням
— Спишіть перший абзац.
— Підкресліть головні слова в реченнях за зразком.
2.     Самостійна робота
Вправа 3 (с 140)
— Розгляньте схеми речень. Самостійно складіть речення за схемами. Перевірка виконаної роботи.
— Усно поставте до кожного головного слова питання.
3.     Гра «Зачаровані слова»
— Назвіть односкладові, двоскладові слова.
— Назвіть слово, в якому букв більше, ніж звуків.
— З одним зі слів складіть речення і запишіть.