15:05 Укр. мова 2 клас. Урок 94. Головні слова в реченні | |
Укр. мова 2 клас. Урок 94. Головні слова в реченніМета: дати уявлення про головні слова в реченні, вчити знаходити їх у реченнях; розвивати мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Головні слова в реченні I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Зачитайте звуко-буквений аналіз слів сьогодні, пам'ятай. — Поясніть невідповідність між кількістю звуків і букв. — Зачитайте протилежне за значенням слово до слова добрим. 2. Самостійна робота — Слова в дужках змініть так, щоб вони відповідали змісту. (Журавель) курличуть, на (крило) весну несуть. (Грак) прилетіли, (день) потепліли. Працьовиті (рука) гори вернуть. — Запишіть речення. — Які це речення? (Розповідні) — Поясніть, як ви розумієте зміст останнього речення. — Які ще бувають речення? — Наведіть приклади. III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — З чого складається наше мовлення? (З речень) — З чого складаються речення? (Зі слів) — Як пишуться слова в реченні? — Як ви гадаєте, чи є серед них такі, що виконують роль головних? — Сьогодні на уроці ми поговоримо саме про такі слова. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Пояснення вчителя На дошці записані речення. Гріє сонечко! Тихий вітер повіває. Пташечка співає у лузі. — Про що йдеться в першому реченні? (Про сонечко) — Яке питання ставимо до слова сонечко? (Що?) — Що говориться про сонечко? (Що воно гріє.) — Яке питання поставимо до слова гріє? (Щоробить?) — Прочитайте друге речення. — Про що в ньому йдеться? (Про вітер) — Яке питання ставимо до слова вітер? (Що?) — Що говориться про вітер? (Що він повіває.) — Яке питання поставимо до слова повіває? (Що робить?) — Прочитайте третє речення. — Про кого в ньому йдеться? (Про пташечку.) — Яке питання ставимо до слова пташечка? (Хто?) — Що говориться про пташечку? (Що вона співає.) — Яке питання поставимо до слова співає? (Що робить?) — На яке питання відповідає перше головне слово? — На яке питання відповідає друге головне слово? Висновок. У реченні серед усіх слів є головні слова. Ці слова відповідають на питання: а) хто? що? і підкреслюються однією рискою; б) що робить? і підкреслюються двома рисками. 2. Робота за підручником (с 139) Вправа 1 — Прочитайте виразно вірш. — Чому в кінці підкресленого речення стоїть знак оклику? — Які почуття виражені в перших двох реченнях? — Спишіть речення з виділеними словами за зразком. (Що?) трамваї; трамваї (що зробили?) завмерли. (Що?) тролейбуси; тролейбуси (що зробили?) стали. (Що?) автомобілі; автомобілі (що зробили?) загальмували. — На які питання відповідають виділені слова? Ознайомлення із правилом (с 139) 3. Каліграфічна хвилинка Чч Чч чч че оч уч черевики Чапля купила нові ч_р_вики. 4. Словникова робота — Утворіть словосполучення. — З одним зі словосполучень складіть речення. Фізкультхвилинка V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ (див. додаток на с 73) VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Головні слова в реченні — Про що дізналися на уроці? — Як знайти головні слова в реченні? — На які питання вони відповідають? — Чому їх так назвали? — Чи може існувати речення без головних слів? Гра «Упіймай головні слова» Стоїть гора високая. Зелений гай шумить. Пташки співають голосно. І річечка блищить. Л. Глібов VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 140. Доповнити речення за зразком. ДОДАТОК ДО УРОКУ 94 1. Робота за підручником (с. 139-140) Вправа 2 — Прочитайте текст мовчки. — Кого ви бачите на малюнках? — Що сталося з річкою? — Що вирішив зробити хлопчик? — Виберіть до кожного малюнка речення з тексту, які відповідають його змісту. Робота в парах. Читання діалогу за особами Списування із завданням — Спишіть перший абзац. — Підкресліть головні слова в реченнях за зразком. 2. Самостійна робота Вправа 3 (с 140) — Розгляньте схеми речень. Самостійно складіть речення за схемами. Перевірка виконаної роботи. — Усно поставте до кожного головного слова питання. 3. Гра «Зачаровані слова» — Назвіть односкладові, двоскладові слова. — Назвіть слово, в якому букв більше, ніж звуків. — З одним зі слів складіть речення і запишіть. | |