15:08 Укр. мова 2 клас. Урок 95. Визначення головних слів у реченні | |
Укр. мова 2 клас. Урок 95. Визначення головних слів у реченніМета: узагальнити знання учнів про головні слова в реченні, вдосконалювати вміння знаходити їх у реченнях; перевірити вміння учнів сприймати на слух незнайомий текст і розуміти його з одного прослуховування; виховувати бажання бути працьовитими, допомагати старшим. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Визначення головних слів у реченні I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання — Прочитайте записані речення. — Про кого говориться в першому реченні? (Про кухаря.) — Що говориться про кухаря? (Він готує.) — Назвіть головні слова в другому, третьому реченнях. — Чому водія називають водієм? (Тому що він водить машину.) III. ПЕРЕВІРНА РОБОТА. АУДІЮВАННЯ 1. Слухання тексту (читає учитель) КУДИ РОБОТА ХОВАЄТЬСЯ Дівчинка вирішила після вечері помити посуд. — Мамо,— сказала вона,— тепер я завжди допомагатиму тобі. Мати пригорнула до себе доньку. — Гаразд. Завтра перед моїм поверненням додому зроби щось у хаті. Що саме — побачиш сама. — Добре, мамо, я все зроблю, тобі нічого не залишиться! На другий день мати пішла на роботу. А дівчинка погралася у дворі. Потім побігла до подружок. І раптом згадала про свою обіцянку. — Ой, пропала моя голівонька! — вигукнула вона. Дівчинка стояла у дворі й озиралася на всі боки. За що б їй узятися? Але чомусь ніякої роботи не бачила. Якби їй упав у вічі віник, вона б підмела у дворі. Попався б совок — прибрала б сміття, ганчірка — помила б підлогу. Раптом вона побачила на веранді улюблену ляльку. Дівчинка взяла її і почала гратися. Настав вечір. Уся сім'я зібралася в хаті. Після вечері мама спитала: — Ну, що ти сьогодні, донечко, встигла зробити в хаті? — Я шукала роботу і не знайшла її. Коли ти йшла із дому, заховала всі роботи! Мама замислилась. — Як це так вийшло? Віник і совок під ґанком, ганчірка он там, на цвяшку. Треба тобі навчитися самій знаходити собі роботу. Наступного дня дівчинка підмела у дворі, викинула сміття, помила підлогу. Отак вона навчилася допомагати мамі. Ш. Сагдулла 2. Тестування 1) Що дівчинка пообіцяла своїй мамі? а) Добре вчитися; б) завжди допомагати. 2) Куди пішла мама на другий день? а) На роботу; б) до крамниці. 3) Що робила увесь день дівчинка? а) Гралася у дворі лялькою; б) прибирала в кімнаті. 4) Чому дівчинка не знайшла роботи? а) Тому що вся робота заховалася; б) вона не хотіла нічого робити. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Каліграфічна хвилинка — Запишіть прислів'я. Як ви розумієте його зміст? Щоб рибу їсти, треба у воду лізти. 2. Вибіркове списування — Випишіть із прислів'я слова, в яких кількість звуків і букв неоднакова. (Щоб, їсти) — Обґрунтуйте свою відповідь. — Як поділити ці слова для переносу? — Чому не можна поділити для переносу слово щоб? 3. Доповнення речень Вправа 1 (с 140) — Прочитайте слова з довідки. Доповніть цими словами речення. Письмо з коментуванням Пригріває тепле сонечко. У цьому реченні мова йде про сонечко. (Що?) сонечко, сонечко (що робить?) пригріває. За аналогією учні пояснюють кожне наступне речення. Фізкультхвилинка 4. Самостійна робота Вправа 2 (с 141) — Спишіть текст, уставляючи слова з довідки. 1 варіант — перше, друге, трете, четверте речення; 2 варіант — четверте, п'яте, шосте, сьоме речення. 5. Перевірка виконаної роботи — Що вміє роботи Єгорка? На які питання відповідають ці слова? — До якої частини мови належать? — Підкресліть головні слова, що відповідають на питання хто?. — Як називаються підкреслені слова? З яким почуттям їх потрібно читати? — Як називаються такі речення? (Розповідні, окличні.) 6. Екскурсія до фотовиставки Вправи 3 (с 141) — Складіть і запишіть речення до кожної фотографії. (Діти виготовляють м'які іграшки. Дівчинка розмальовує писанки. Будівельники зводять будинок.) — Підкресліть головні слова в реченні. 7. Гра «Зачаровані слова» На дошці записане слово температура. — Розкодуйте слова. Запишіть їх у зошит. — Назвіть односкладові, двоскладові слова. V. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Визначення головних слів у реченні — Про що дізналися на уроці? — Як називаються слова в реченні, над якими ми сьогодні працювали? — На яке питання відповідає слово, яке означає, про кого або про що говориться в реченні? — Як підкреслюють його в реченні? — На яке питання відповідає слово, яке означає, що саме говориться в реченні? — Як підкреслюємо це слово? VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 141. Поширити речення головними словами. | |