15:11 Укр. мова 2 клас. Урок 96. Зв'язок слів у реченні | |
Укр. мова 2 клас. Урок 96. Зв'язок слів у реченніМета: навчати учнів встановлювати зв'язок слів у реченні за допомогою питань; закріплювати знання про головні члени речення; розвивати вміння добирати влучні слова для побудови висловлювань; виховувати старанність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Зв'язок слів у реченні I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте записані речення. — Назвіть слова, що відповідають на питання хто?. — Назвіть слова, що відповідають на питання що робить?. — Як називаються ці слова? 2. Творче завдання — Спишіть речення, розкриваючи дужки. Знайдіть головні слова. Усно поставте до них питання. Білочка виглядає з (дупло). Дятел шукав комаху в (кора). Мишка сховалась у (нірка). 3. Каліграфічна хвилинка Тт Тт Тт Ти Тв Тя Тх ат ст ят ти ть те — Запишіть каліграфічно. Тихесенький вечір заходить до хати. Засвічує в вікнах веселі вогні. Нас кличе до столу вечеряти мати, І гріють теплом її очі ясні. — Назвіть у першому реченні головні слова, поставте до них питання. ((Що?) Вечір (щоробить?) заходить.) — Поставте питання від слова вечір до слова заходить. (Вечір (щоробить?) заходить.) — Поставте питання від слова заходить до слова до хати. (Заходить (куди?) до хати.) — Поставте питання від слова вечір до слова тихесенький. (Вечір (який?) тихесенький.) — Отже, у реченні слова зв'язані між собою. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми з'ясуємо, як зв'язуються слова в реченні. Будемо вчитися встановлювати ці зв'язки. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Колективна пошукова діяльність На деревах розпустилися зелені листочки. — Прочитайте і спишіть речення. Підкресліть головні слова. — Назвіть цю пару слів. (Листочки (що зробили?) розпустилися.) — Що сказано в реченні про листочки? (Листочки зелені.) — На яке питання відповідає слово зелені? (Які?) — Назвіть пару слів. (Листочки (які?) зелені) — Чи сказано в реченні, де розпустилися листочки? (На деревах) — Від якого слова ставимо питання до слів на деревах? (Розпустилися) — Яке питання ставимо? (Де?) — Назвіть цю пару слів. (Розпустилися (де?) на деревах.) — Запишіть парами слова, зв'язані між собою. 2. Вибіркове списування Вправа 1 (с 142) — Розгляньте малюнок. Прочитайте текст. — Назвіть головних героїв оповідання. (Мама, дівчинка, кіт) — Що робив кіт? — Спишіть перший абзац. — Якими словами автор замінив слово кіт у наступних реченнях? — Підкресліть головні слова. Ознайомлення з правилом (с. 142) 3. Встановлення зв'язку між словами Вправа 2 (с 142) — Прочитайте виділені речення у вправі 1. — Установіть зв'язок між словами у виділених реченнях. Фізкультхвилинка V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота над загадкою Речення записане на дошці. • Біла морква зимою росте. (Буруля) — Яке слово є відгадкою? Назвіть кількість букв і звуків у цьому слові. — Чим цікава буква я? — Знайдіть головні слова в цьому реченні. Установіть зв'язок слів у ньому. Морква (щоробить?) росте; росте (коли?) зимою; морква (яка?) біла. 2. Робота над прислів'ями Вправа 3 (с 143) — З'єднайте частини прислів'їв. — Запишіть їх у зошит. Поясніть, як ви їх розумієте. — Підкресліть головні слова. — Виконайте звуко-буквений аналіз слова пропадає. 3. Самостійна робота — Запишіть речення. Знайдіть головні слова в цьому реченні. Установіть зв'язок слів у ньому. 1 варіант 2 варіант Мар'янка гарно танцює. Весняне сонечко пригріває. Мар'янка (щоробить?)... Сонечко (щоробить?)... танцює (як?)... Сонечко (яке?)... VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Зв'язок слів у реченні — Що нового навчилися робити на уроці? — За допомогою чого ми встановлюємо зв'язок слів у реченні? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Прочитайте народну пісню (с. 143). Спишіть її в зошит. Установіть зв'язок між словами в першому реченні, відповідаючи на питання (с. 143). | |