15:13 Укр. мова 2 клас. Урок 97. Складання записки | |
Укр. мова 2 клас. Урок 97. Складання запискиМета: ознайомити учнів з особливостями тексту-записки; поповнювати й уточнювати словниковий запас; створювати умови для розуміння учнями необхідності вміти складати записки; навчати визначати основні частини записки; розвивати вміння складати свої записки; виховувати старанність. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Складання записки I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте народну пісню. — Зачитайте зв'язок між словами в першому реченні. 2. Гра «Збери речення» (с. 143) — Розгляньте малюнок. Прочитайте початок тексту. — «Зберіть» слова й дізнайтеся, що подумав хлопчик. — Запишіть складене речення. — Установіть зв'язок слів у першому реченні. ((Що?) сніжинка; сніжинка (що робила?) летіла; летіла (звідки?) з неба.) 3. Мотивація навчальної діяльності Вправи 2 (с 143) — Діти, ви бажаєте дізнатися, чим цікавим ми будемо займатися на уроці? — Спробуйте самостійно визначити тему уроку. — Підказкою вам буде текст із вправи 2 на с. 143 підручника. — Якщо ви правильно здогадаєтесь, який текст записаний у вправі, то зможете визначити тему нашого уроку. Отже, читайте уважно! — Оберіть правильну відповідь. Це-...: а) лист до мами; б) плакат; в) записка. — Обґрунтуйте свою думку. Чому це не лист до мами? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Тема уроку — «Складання записки». Ми дізнаємося, що таке записка, про що в ній ідеться, поговоримо про правильне написання записки, спробуємо самостійно написати записку. IV. ФОРМУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Продовження роботи за підручником Вправа 2 (с. 143-144) — Як ви вважаєте, це важлива записка? — Хто її написав? Як ви про це дізналися? — До кого звернувся хлопчик у записці? Що він повідомив? — Які заспокійливі слова використав Сергій? — Які слова підтверджують те, що він турботливий, любить своїх батьків? 2. Пояснення вчителя — Записку пишуть тоді, коли потрібно когось про щось попрохати, комусь про щось повідомити, запросити кудись. Записка здебільшого буває короткою. У ній повідомляють найголовніше. Ввічливі люди починають записку із звертання до того, кому пишуть, а закінчують підписом. Після звертання ставлять знак оклику. 3. Тренувальна вправа — Напишіть записку своїм батькам про те, що ви затримуєтесь у школі. Перевірка виконаної роботи. 4. Цікаво знати! — У давні часи для передачі інформації використовували поштових голубів. Фізкультхвилинка 5. Робота в парах Вправа 1 (с 144) — Розгляньте малюнки. Хто на них зображений? — Прочитайте діалог дівчаток. — Прочитайте спонукальні речення; питальні речення. — Скільки в тексті розповідних речень? — Спишіть діалог дівчаток у зошит. 6. Повторення знань про структуру записки за таблицею Катрусю! Купи, будь ласка, молока. Я не встигла. Мама 7. Пояснення вчителя Коли ми звертаємося до когось у записці, можна використовувати такі слова: дорогий, шановна, любий, люба, мила, милий. — Які слова можна використати, коли ви звертаєтесь до батьків, до друга (подруги), до вчителя, до директора школи? — Записку слід підписувати. Можна використати ім'я (Сашко, Маріє, Олено Михайлівно), або вказати на родинні відношення (твій син, твоя донька, твій онук). Перед підписом можна використати слова мовного етикету (Цілую. З повагою.) Записку слід писати розбірливим почерком. V. САМОСТІЙНЕ СКЛАДАННЯ ЗАПИСОК Робота в парі — Напишіть одне одному записки, дотримуючись правил мовного етикету. Обміняйтеся ними. Напишіть відповідь однокласнику. Запам'ятайте! Чужі записки, так само, як і листи, читати не можна! Це некультурно. — Хто бажає зачитати текст своєї записки? (Учитель перевіряє правильність побудови записки, виправляє мовні недоліки.) VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Складання записки — Що цікавого дізналися на уроці? — Що нового навчилися робити? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Складіть і напишіть записку, яку може написати Марійка подрузі (за вправою 3, с 144). | |