15:15 Укр. мова 2 клас. Урок 98. Поширення речень за питаннями | |
Укр. мова 2 клас. Урок 98. Поширення речень за питаннямиМета: навчати учнів поширювати речення за питаннями; закріплювати знання учнів про головні слова в реченні; вдосконалювати вміння встановлювати зв'язок слів у реченні, відновлювати діалог на задану тему; виховувати культуру поведінки. Хід уроку Укр. мова 2 клас. Поширення речень за питаннями I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте складену записку. — До кого звертається Марійка в записці? — Як дівчинка підписала записку? 2. Робота над деформованим текстом — Складіть речення з поданих слів. Поставте потрібні розділові знаки. Кожне речення починайте з виділеного слова. випало, голуб'ятко, з, гнізда; солов'ї, навесні, співають, гарно, ой, як; діти, граються, у, дворі, весело. — Визначте головні слова в реченні. — Усно встановіть зв'язок слів у першому, третьому реченнях. — Вивчаючи тему «Речення», ми навчалися складати речення зі слів, визначати головні слова в реченні, встановлювати зв'язки між словами в реченні. III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми будемо вчитися поширювати речення за питаннями. IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота над мовним матеріалом — Порівняйте тексти. • Насунула хмара. Полив дощ. Раптом визирнуло сонечко. Зазеленіла травичка. Защебетали птахи. • Насунула дощова хмара. Полив сильний дощ. Раптом визирнуло веселе сонечко. Зазеленіла молода травичка. Дзвінко защебетали птахи. — Чим відрізняються тексти? З якого тексту ми дізнаємося більше? Висновок. З речень, поширених іншими словами, можна дізнатися більше, ніж з речень, складених тільки з головних слів. 2. Робота за підручником (с. 145) — Прочитайте перше речення. Скільки в ньому слів? — Установіть зв'язок між словами в реченні. ((Хто?) горобчик; горобчик (щоробив?) жив; жив (де?) на дереві.) — Прочитайте друге речення. Скільки в ньому слів? — Яке слово підкреслює, яким був горобчик? (Веселий) — До якого слова воно належить? (До слова «горобчик») — Поставте питання від слова горобчик до слова веселий. (Горобчик (який?) веселий.) — Спишіть останнє речення. — Підкресліть слово, якого не було в попередніх реченнях. (Високому) — З яким словом воно зв'язане? (На дереві) — Поставте питання від слова на дереві до слова високому. (На дереві (якому?) високому.) Фізкультхвилинка V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ 1. Складання речень за схемами Вправо 1 (с 145) — Зі словом весна складіть чотири речення, користуючись схемами й опорними словами. (Весна. Прийшла весна. Прийшла чудова весна. У лісок прийшла чудова весна.) — До слова лісок доберіть звукову схему (с. 145). 2. Робота в парах. Складання діалогу на тему «У магазині» — Пригадайте правила поведінки у магазині. — Прочитайте діалог у парі. Дитина. Добрий день! Продавець. Здрастуй! Дитина. Покажіть, будь ласка, рибку. Продавець. У нашому магазині багато рибок. Яка саме тобі подобається? Опиши її. Дитина. Мені потрібна золота рибка. Вона велика, золотавого кольору, з великим червоним хвостом. Скільки вона коштує? Продавець. Будь ласка, дивись. Вона коштує 10 гривень. Дитина. Дякую. — Відновіть репліки, щоб вийшов діалог. Дитина. ... Продавець. Здрастуй! Дитина. ... Продавець. У нашому магазині багато рибок. Яка саме тобі подобається? Опиши її. Дитина. ... Продавець. Будь ласка, дивись. Вона коштує 10 гривень. Дитина. ... 3. Робота над скоромовкою Вправо 7 (с 145) — Прочитайте скоромовку. Скільки в тексті розповідних речень? — Як називаємо останнє речення? Чому? — Спишіть перше і друге речення. Підкресліть головні слова. 4. Гра «Хто швидше?» — Поширте речення за питаннями. Дівчатка (що роблять?)... (яку?)... пісню. У лісі (хто?) ... знайшли (кого?).... Білка (щоробить?)... на зиму (що?)... По морю (щоробив?)... плив (який?)... корабель. VI. Підсумок уроку. Укр. мова 2 клас. Поширення речень за питаннями — Що нового навчилися робити на уроці? — Чи сподобалося вам поширювати речення? — Поширте речення своїми словами: Петрик читає. VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ — Зі словом барвінок складіть і запишіть чотири речення. Поширте їх словами з довідки (с. 145). | |