08:54 Українська література 5 клас. Урок 15 | |
Українська література 5 клас. Урок 15Урок 15. Контрольна робота. Міфи, легенди. Народні казки. Тести Мета: - Навчальна: визначити рівень знань, вмінь та навичок учнів за допомогою запропонованих завдань. - Виховна: виховувати інтерес до результатів власної праці, старанність, наполегливість. - Розвивальна: розвивати увагу, спритність, точність, послідовність. Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь. Обладнання, наочність: тестові завдання для самоконтролю у трьох варіантах з рівними рівнями складності. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ III. ПОЯСНЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ЩОДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ IV. ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ І варіант Початковий рівень (за кожне питання — 7 бал) 1. Що таке «Зоряний Віз»? А Візок, прикрашений зірками; Б назва міста; В небесне сузір'я; Г зоряний пил. 2. Чому, за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)? А Щоб уславити воїна Синевіра; Б бо воно було синє-синє; В бо воно мало синій вир; Г сподобалась назва. 3. Чию таємницю дізнався хлопець («Про правду і кривду»)? А Чортів; Б дядька; В померлого батька; Г пана. Середній рівень (за кожне питання — 7 бал) 1. Яку загадку загадав пан братам, які прийшли до нього ділити корову? («Мудра дівчина») 2. Яку угоду уклав батько з Охом стосовно ледачого сина? («Ох») 3. Назвіть персонажа казки за описом: одна нога за вухо прив'язана, а на одній скаче, бо коли відв'яже другу, то одним ступнем увесь світ переступить. («Летючий корабель») Достатній рівень (за питання — 0-2 бали) Виконайте одне із запропонованих завдань: 1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Летючий корабель»: дурень, його друзі, цар. 2. Що таке міф? Назвіть різновиди міфів. Наведіть декілька прикладів міфів, які ви прочитали. 3. Обґрунтуйте, чому людина — цар природи. («Чому пес живе коло людини?») Високий рівень (за питання — 0-4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: а) «Які магічні здібності я хотів би мати і чому?». б) «Мій улюблений персонаж казки «Летючий корабель». в) «Чи завжди добро перемагає зло?» (За вивченими казками) II варіант Початковий рівень (за кожне питання — 7 бал) 1. Чому пес вирішив, що людина — найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?») А Ті боявся навіть лев; Б в неї була рушниця; В вона годувала інших тварин; Г вона мала найгучніший голос. 2. «Неопалима купина» — це: А фортеця, що встояла під час пожежі; Б річ, яку не можна спалити; В речовина, яка може спалахнути сама по собі; Г ясенове листя з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці. 3. Що отримав дядько від чортів? («Про правду і кривду») А Таємницю нових задумів; Б місце на найвищій гілці; В доброго прочухана, щоб більше не підслуховував; Г можливість допомогти їм у лихих справах. Середній рівень (за кожне питання — 1 бал) 1. Назвіть будь-яке із завдань, які Маруся пропонувала пану. («Мудра дівчина») 2. На кого перетворював Ох парубка, щоб батько його не впізнав. («Ох»)? 3. Назвіть персонажа казки за описом: він може одним разом з'їсти шість пар смажених волів і сорок пічок хлібаю. («Летючий корабель») Достатній рівень (за питання — 0-2 бали) Виконайте одне із запропонованих завдань: 1. Охарактеризуйте таких персонажів міфу «Берегиня»: Сварог, Берегиня, Чорнобог. 2. Що таке фольклор? Назвіть види фольклору. Наведіть приклади фольклорних творів. 3. Як, згідно з легендою, утворився «Зоряний Віз»? Високий рівень (за питання — 0-4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 1) «Який міф мені запам'ятався найбільше й чому?» 2) «Мій улюблений персонаж казки «Ох». 3) «Стародавні вірування наших пращурів». (За вивченими міфами) III варіант Початковий рівень (за ножне питання — 7 бал) 1. Мара була богинею («Берегиня»): А ранкового марева; Б плодючості та врожаю; В добра, радості та щастя; Г темної ночі, хвороб та смерті. 2. Звідки береться перлина («Чому в морі є перли і мушлі»)? А Виникає всередині мушлі; Б формується як частина коралового рифу; В виникає в морській піні; Г з'являється на кістках деяких риб. 3. Що почули небіж із дядьком від усіх, кого запитали? («Про правду і кривду») А Лучче жити правдою; Б лучче жити кривдою; В лучче жити по совісті; Г лучче жити своїм розумом. Середній рівень (за кожне питання — 7 бал) 1. Назвіть будь-яке із завдань, які пан давав Марусі («Мудра дівчина»). 2. На кого перетворювався хлопець, щоб заробити грошей для батька? («Ох») 3. Назвіть персонажа казки за описом: він може випити сорок сорокових кухлів води за одним духом і сорок сорокових кухлів вина. («Летючий корабель») Достатній рівень (за питання — 0-2 бали) Виконайте одне із запропонованих завдань: 1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Ох»: Ох, батько, син. 2. Що таке легенда? Які спільні та відмінні ознаки вони мають у порівнянні з казками? 3. Яку символіку має неопалима купина для України? («Неопалима купина») Високий рівень (за питання — 0-4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 1) «Який фольклорний твір мені сподобався найбільше?». 2) «Мій улюблений персонаж казки «Про правду и кривду». 3) «Що мають спільного легенди з реальним життям?» (За вивченими легендами). | |