15:54 Українська література 5 клас. Урок 30 | |
Українська література 5 клас. Урок 30Урок 30. Контрольна робота. Літературна казка. Тести Мета: - Навчальна: визначити рівень знань, вмінь та навичок учнів за допомогою запропонованих завдань, - Виховна: виховувати інтерес до результатів власної праці, старанність, наполегливість, - Розвивальна: розвивати увагу, спритність, точність, послідовність. Тип уроку: контролю, корекції знань та вмінь. Обладнання, наочність: тестові завдання для самоконтролю у трьох варіантах із рівними рівнями складності. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ III. ПОЯСНЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ЩОДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ IV. ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ І варіант Початковий рівень (за кожне питання — 7 бал) 1. Що хотів зробити Лис, щоб похизуватись перед товаришами («Фарбований Лис»)? А Пофарбуватись у чудернацький колір; Б вкрасти курку на базарі серед білого дня; В заспівати на концерті краще за птахів; Г обдурити всіх та стати царем. 2. Чому Недочеревик забрав Алю до Недоладії («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)? А Він помстився їй, що вона недомалювала йому черевика; Б тому що вона побачила його у своїй кімнаті; В він хотів зробити її новою королевою Недоладії; Г вона не довела до кінця соту справу. 3. До якого різновиду Хух належала Моховинка («Хуха-Мохо-винка»)? А Лісові; Б болотні; В степові; Г очерети. Середній рівень (за кожне питання — 1 бал) Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом: Ключ: 1 б; 2 г; 3 є. Достатній рівень (за питання — 0-2 бали) Виконайте одне із запропонованих завдань. 1. Охарактеризуйте наступних персонажів казки «Цар Плаксій та Лоскотон»: Плаксій, Лоскотон, Макака. 2. Що таке літературна казка? Назвіть її особливості. Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали. 3. Обґрунтуйте, чому важливо доводити справи до кінця (За мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладїі»). Високий рівень (за питання — 0-4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 1) «Сміх подовжує життя» (За мотивами казки «Цар Плаксій та Лоскотон»). 2) «І допиши і дочитай і з Недоладії — тікай!» (За мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»). 3) «Я на нім пізнався, як на фарбованім Лисі!» (За мотивами казками «Фарбований Лис»). II варіант Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал) 1. Яким новим ім'ям назвався Лис після фарбування («Фарбований Лис»)? А Марнослав; Б Хитропліт; В Синєслав; Г Остромисл. 2. Як охарактеризував Недоладько країну Недоладію, щоб пояснити Алі, куди вона потрапила («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)? А Країна, де живуть недороблені справи; Б країна, де живуть ледарі, які нічого не доводять до кінця; В країна, де править Недочеревик; Г країна, яку не встигли добудувати. 3. Чим допомогла Хуха-Моховинка злому діду-лісорубу («Хуха-Моховинка»)? А Показала йому стару сосну, яку можна було зрубати замість її домівки; Б врятувала його від смерті, коли його придавило зрубленою сосною; В сховала його від лісника, який гнався за ним; Г помирила його з онуками, які вважали його негідником. Середній рівень (за кожне питання — 1 бал) Ключ: 1 г; 2 б; 3 д. Достатній рівень (за питання — 0-2 бали) Виконайте одне із запропонованих завдань: 1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»: Аля, Недороль, Недочеревик. 2. Що таке портрет? 3. Обґрунтуйте, які наслідки має користолюбство й ошуканство (За мотивами казки «Фарбований Лис»). Високий рівень (за питання — 0-4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 1) «Добро вміє прощати» (За мотивами казки «Хуха-Моховинка»); 2) «Чи можу я потрапити до Недоладії?» (За мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»); 3) «Що зробив би я на місці Лиса Микити?» (За мотивами казками «Фарбований Лис»). III варіант Початковий рівень (за кожне питання — 7 бал) 1. Яка приповідка пішла відтоді, коли чоловік повірив фальшивому приятелеві і дав йому добре одуритися? («Фарбований Лис») А «Я на нім пізнався, як на фарбованім Лисі»; Б «Брехню краскою не зафарбуєш»; В «Я на нім собаку з'їв, а то фарбований Лис»; Г «Дивиться лисицею, а думає вовком». А Лоскотон («Цар Плаксій та Лоскотон») Б Аля («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії») В Хуха-Моховинка («Хуха-Моховинка») Г Лис Микита («Фарбований Лис») Д Плаксій («Цар Плаксій та Лоскотон») Є Недочеревик («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії») 2. «Ось і будинок... Але в ньому — ні вікон, не дверей. Навколо ж височіли купи сміття із недороблених речей». Кому належав цей будинок? («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладїі») А Першому Недораднику; Б Недоладьку; В Недочеревику; Г Недоролю. 3. Яка чарівна істота не згадується в казці «Хуха-Моховинка»? А Мавка; Б лісовик; В Хо; Г кікімора. Середній рівень (за кожне питання — 7 бал) Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом. Ключ: 1 в; 2 д; 3 а. Достатній рівень (за питання — 0-2 бали) Виконайте одне із запропонованих завдань. 1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»: Недоладько, Перший Недорадник, Не-дождень. 2. Що таке інтонація? Чим відрізняється мова автора від мови персонажів? 3. Обґрунтуйте, чому сміх краще ніж сльози. (За мотивами казки «Цар Плаксій та Лоскотон») Високий рівень (за питання — 0-4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 1) «Хто такі недоладяни?» (За мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»); 2) «Мій улюблений персонаж казки «Цар Плаксій та Лоскотон»; 3) «Як добрі вчинки змінюють лихих людей?» (За мотивами казки «Хуха-Моховинка») | |