17:12 Українська література 5 клас. Урок 32 | |
Українська література 5 клас. Урок 32Урок 32. Підбиття підсумків за І семестр Мета: - Навчальна: систематизувати та узагальнити вивчений учнями матеріал упродовж І семестру. - Виховна: прищеплювати любов до рідної літератури та її митців, - Розвиваюча: розвивати концентрацію уваги, творчу уяву, логічне мислення, кмітливість. Тип уроку: урок-вікторина. Обладнання, наочність: дидактичні матеріали. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ III. ПОЯСНЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ЩОДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ IV. ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ І варіант Кросворд за мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» По горизонталі: 1. Дивний хлопчина без лівого вуха, якого Аля зустріла в казковій країні. (Недоладько) 2. Чудернацький чоловік, який переніс Алю в Не-доладію. (Недочеревик) 3. Головне місто чарівної країни. (Недоград) 4. Гвардієць, який звільнив Алю з в'язниці. (Недоборода) 5. Ім'я правителя Недо-ладії. (Недороль) 6. Годинникар, який допоміг відремонтувати годинник. (Недождень) 7. Перший лихий помічник короля. (Недорадник) По вертикалі: 1. Жанр літератури і фольклору, усне народне оповідання про чудесну подію, що сприймається як достовірне, дуже близький до переказу. (Легенда) Вгадайте твір за уривком 1. «Ну, слухай, сину: йди ж тепер ти в ліс, та підійди до дерева, та перехрестися тричі, й удар сокирою в дерево, а сам мерщій падай ниць і лежи, аж поки тебе хто не розбудить». («Летючий корабель») 2. «В ту ж мить увесь кущ спалахнув голубувато-зеленкуватим полум'ям. Та ще через мить полум'я згасло. І всі побачили, що кущ стоїть неушкоджений — такий же рожевоквітний, усміхнений». («Неопалима купина») 3. «То не грім в степу грохоче. /То не хмара світ закрила,— / То татар велика сила / Козаченьків обступила». («Ой Морозе-Морозенку») 4. «...Розгорнула бабуся рушничок, а на ньому лише один маленький червоний хрестик у куточку вишито й голка з моточком червоних ниток заколота...» («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладїі») 5. «Жив собі убогий чоловік з жінкою, а у них був одним один син... Нізащо і за холодну воду не візьметься, а все тільки на печі сидить та просцем пересипається. Уже йому, може, годів з двадцять, а він усе без штанців на печі сидить — ніколи й не злазить». («Ох») 6. «І не давали вони вибратися з города, і настав голод великий у городі, і не міг Володимир допомогти, бо ж не було у нього во-їнір, а печенігів було сила-силенна. І затягнулась облога города, і був голод великий». («Білгородський кисіль») 7. «Лучче давайте підемо по дорозі і спитаємо чоловіка, якого зустрінемо; як скаже, так і буде. Ваша правда — уся моя худоба буде вам; моя правда — ваша худоба буде мені. Так спитаймо до трьох раз». («Про правду і кривду») 8. «Він ходив по всій країні / І носив з собою сміх / В розмальованій торбині, /В пальцях лагідних своїх». («Цар Плаксій та Лос-котон») 9. «Раз на зорях вчув пес якийсь шелест і зачав боятися. Пробудився ведмідь та й сказав: — Затягнімся в корч, бо ще надійде лев та роздере нас обох! Подумав пес, що лев має бути сильнішим». («Чому пес живе коло людини?») 10. «Люди слухали й раділи. Та надходила ніч і страх виповзав на Землю з усіх шпарин. Бо починала Земля трястись і гойдатися. То лютував Чорнобог». («Берегиня») Знайдіть відповідність між твором та персонажем 1 «Незвичайні пригоди Алі в країні Недо-ладії» А Микита 2 «Хуха-Моховинка» Б Макака 3 «Цар Плаксій та Лоскотон» В Чорнобог 4 «Фарбований Лис» Г Хо 5 «Берегиня» Д Недоладько Ключ: 1 д, 2 г, 3 б, 4 а, 5 в. Є Морозенко II варіант Кросворд за мотивами казки «Летючий корабель» По горизонталі: 1. Герой, який шукав води біля озера. (Обпивайло) 2. Персонаж, який допоміг дурню охолодити баню. {Морозно) 3. Хто приніс дурню води живущої й цілющої? {Скороход) 4. Мандрівник, який допоміг розбудити Скорохода, щоб вчасно виконати завдання. {Стрілець). 5. Помічник царя, який розтопив баню. {Грубник) 6. Кого цар присилав з наказами до дурня? {Лакей) 7. Скільки людей прийшло подивитися на диво-корабель. {Півцарства) По вертикалі: 1. Зображення в літературному творі зовнішнього вигляду, пози, рухів, виразу обличчя людини, її одягу, взуття тощо. {Портрет) Вгадайте твір за уривком 1. «Саме в цей час прийшли до пана судитися двоє — не поділили лоша, яке привела котрась із кобил. Пан порадив прив'язати кобил і пустити лоша: до котрої підбіжить — та й мати». {«Мудра дівчина») 2. «Так хотілося йому / Царським зятем стати, / Що ні разу в ту зиму / Не лягав і спати. / Все ходив, усе він слухав / І нарешті все рознюхав. {«Цар Плаксій та Лоскотон») 3. «От поберуть коси та й підуть нібито косити, а де в чорта їм хочеться косити! Заберуться в комиш та й лежать. То оце хлопець, зваривши кашу, вийде на могилу і зачне гукати. А вони й чують да не озиваються» («Прийом у запорожці»). 4. «Нічого робити небожеві: віддав багатому дядькові всю свою худобу, а сам зостався голий, босий і голодний. Тяжко прийшлось йому жити. Бився, бився, сердешний, та й задумав повіситись — узяв він обривок та й пішов у ліс. («Про правду і кривду») 5. «Переселяються ж тоді, коли щось зруйнує милу їм їхню батьківщину. А це буває дуже, дуже тяжко, й вони гірко плачуть. Правда, люди здебільшого того плачу не розуміють, думають, що то стогне вітер, чи скриплять дерева в лісі, або пищать миші в полі». («Хуха-Моховинка») 6. «Володарем долини був велетень Силун. Коли йшов Силун, від його кроків земля здригалася. Розповідають, що Силун добре розумівся на ґаздівстві, мав безліч усякої худоби». («Як виникли Карпати») 7. «Нечувана радість запанувала в звірячім царстві. Зараз кинулися робити порядки. Орли та яструби наловили курей, вовки та ведмеді нарізали овець, телят і нанесли цілу купу перед нового царя. Сей узяв часточку собі, а решту по справедливості розділив між усіх голодних». («Фарбований Лис») 8. «В тім краю, де ото трапилась така посуха, та жила одна вдова, а в тієї вдови була всього-на-всього одна дочка. Захорувала вдова без води, і дочка, щоб не вмерла її мати, взяла глечик та й пішла шукати води». («Про Зоряний Віз») 9. «Славу творимо Тобі, нехай летить вона птицею ясною, сповіщаючи усім предкам руським, що шануємо та поклоняємося Сонцю Всевишньому». («Дажбог») 10. «Таке місто може хіба що приснитися у примарному сні. На кривулястих вуличках безладно стояли не будинки, а якісь розва-люхи. Один будинок був наче ножем перерізаний навпіл». («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладїі») Знайдіть відповідність між автором та твором 1 І. Франко А «Незвичайні пригоди Алі в країні 2 В. Королів-Старий Недоладії» 3 В. Симоненко Б«Хуха-Моховинка» 4 Г. Малик В «Ярослав Мудрий» 5 Л. Глібов Г «Що за птиця?» Д «Цар Плаксій та Лоскотон» Є «Фарбований Лис» Ключ: 1 є, 2 б, 3 д, 4 а, 5 г. | |