14:04 Українська література 5 клас. Урок 47 | |
Українська література 5 клас. Урок 47Урок 47. Контрольна робота. Тести Мета: - Навчальна: визначити рівень знань, вмінь та навичок учнів за допомогою запропонованих завдань, - Виховна: виховувати інтерес до результатів власної праці, старанність, наполегливість, - Розвивальна: розвивати увагу, спритність, точність, послідовність. Тип уроку: контроль, корекція знань та вмінь. Обладнання, наочність: тестові завдання для самоконтролю у трьох варіантах з різними рівнями складності. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ III. ПОЯСНЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ЩОДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ IV. ЗАВДАННЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ І варіант Початковий рівень (за кожне питання — 7 бал) 1. Ким було зруйновано Київ до початку правління Ярослава («Ярослав Мудрий»)? А Святополком; Б Володимиром; В Ярополком; Г Ігорем. 2. У якому акровірші Л. Глібова захована «сорока»? А «Що за птиця?»; Б «Хто вона?»; В «Хто розмовляє?»; Г «Хто сестра і брат?». 3. Відгадайте загадку: «Ясне сонечко виходить — / слід у слід за мною ходить. /Я іду — вона іде, сонце зникне — пропаде?» А Роса; Б райдуга; В хмара; Г тінь. Середній рівень (за кожне питання — 7 бал) Установіть відповідність між уривком із твору та його назвою. Достатній рівень (за питання — 0-2 бали) Виконайте одне із запропонованих завдань: 1. Охарактеризуйте наступних персонажів твору «Ярослав Мудрий»: Ярослав, Святополк. 2. Що таке «літопис»? Наведіть приклади літописних творів та їхніх авторів. 3. Обґрунтуйте, чи є актуальним прислів'я «Хліб — усьому голова». Високий рівень (за питання — 0-4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 1) «У чому полягала мудрість Ярослава?» (За мотивами твору «Ярослав Мудрий») 2) «Мій улюблений персонаж «Повісті минулих літ»; 3) «Прислів'я та приказки — скарбниця народної мудрості». II варіант Початковий рівень (за кожне питання — 7 бал) 1. На якому місці, згідно з твором, було збудовано Переяслав («Микита Кожум'яка»)? А Де Володимир розгромив печенігів; Б де хрестили Київську Русь; В посередині головного торгівельного шляху; Г де Микита поборов бійця-печеніга. 2. У якому акровірші Л. Глібова захована «ластівка»? А «Що за птиця?»; Б «Хто вона?»; В «Хто розмовляє?»; Г «Хто сестра і брат?». 3. Відгадайте загадку: «Зимою гріє, / Весною тліє, / Влітку помирає, /Восени оживає?» А Сніг; Б природа; В сонце; Г дощ. Середній рівень (за кожне питання — 1 бал) Установіть відповідність між уривком із твору та його назвою. Достатній рівень (за питання — 0-2 бали) Виконайте одне із запропонованих завдань: 1. Охарактеризуйте таких персонажів твору «Повість минулих літ»: княгиня Ольга, князь Олег. 2. Що таке «драматичний твір»? Яку будову він має? Наведіть приклади. 3. Обґрунтуйте, у чому цікавинка акровіршів Л. Глібова. Високий рівень (за питання — 0-4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 1) «Сила народу — в його героях» (За мотивами твору «Микита Кожум'яка»); 2) «Як будували Київ» (За мотивами літопису «Повість минулих літ»); 3) «Загадки як вид усної народної творчості». III варіант Початковий рівень (за кожне питання — 7 бал) 1. Хто з пантеону богів слов'янської міфології не є персонажем твору «Княжа Україна»? А Стрибог; Б Чорнобог; В Волос; Г Перун. 2. У якому акровірші Л. Глібова захована «гречка»? А «Що за птиця?»; Б «Хто вона?»; В «Хто розмовляє?»; Г «Хто сестра і брат?». 3. Відгадайте загадку: «Як летів — блискотів. / Як упав — землею став?»: А вітер; Б ворон; В дощ; Г лист. Середній рівень (за кожне питання — 7 бал) Установіть відповідність між уривком із твору та його назвою. Достатній рівень (за питання — 0-2 бали) Виконайте одне із запропонованих завдань: 1. Охарактеризуйте таких персонажів твору «Микита Кожум'яка» — Микита, князь Володимир. 2. Що таке «прислів'я» і «приказка»? Які різновиди цих жанрів фольклору ви знаєте? Наведіть приклади. 3. Обґрунтуйте, яким був вклад Ярослава в розвиток Києва (За мотивами твору «Ярослав Мудрий»). Високий рівень (за питання — 0-4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну з тем: 1) «Повість минулих літ» — скарбниця знань про Київську Русь» (За мотивами літопису «Повість минулих літ»); 2) «Фольклор як основа віршованого твору» (За мотивами творчості Л. Глібова); 3) «Хоробрість — як національна риса характеру» (За мотивами твору «Микита Кожум'яка»). | |