15:14 Урок №21. Буфер обміну та його використання. | |
УРОК № 21 БУФЕР ОБМІНУ ТА ЙОГО ВИКАРИСТАННЯ. Тип уроку:комбінований Мета уроку:сформувати поняття про буфер обміну та його призначення, ознайомити з можливостями використання буферу обміну, редагування малюнку за допомогою повороту та відображення фрагменту малюнку. Задачі уроку: 1. Навчити використовувати буферу обміну для тимчасового збереження фрагмента малюнку, редагувати фрагменти малюнку за допомогою меню МАЛЮНОК. 2. Розвити пізнавальний інтерес, творчу активність учнів, 3. Виховати акуратність, уважність, дисциплінованість, вміння спілкуватися з однокласниками Використанні методи і прийоми: Обладнання, засоби навчання: інструкції з ТБ, робочий зошит, підручник, навчальне відео, мультимедійний проектор, ПК з ОС Windows, Paint. План уроку: 1. Організаційний момент (2хв.). 2. Перевірка домашнього завдання (1хв.). 3. Мотиваційний етап. Розминка (5 хв.). 4. Пояснювання нового матеріалу (15 хв.). 5. Робота з комп’ютером (15 хв.). 6. Рефлексія (3 хв.). 7. Об’ява домашнього завдання (1 хв.). 8. Підведення підсумків уроку (3 хв.). ХІД УРОКУ 1. Організаційний момент (2 хв.). Здрастуйте, хлопчики і дівчатка! Рада вас бачити. Починаємо урок. Черговий, кого немає в класі? Для налаштування на роботу дайте відповіді на питання. Розминка. - Який годинник показує точний час лише двічі на добу? (зламаний) - Коли доба коротша узимку чи улітку? (завжди 24 години) - Говорять, якщо вона є, то розуму вже не треба. Що це? (сила) 2. Перевірка домашнього завдання (5хв.). -А тепер пригадаємо основні інструменти Paint. Які операції ми навчились виконувати над фрагментом малюнку? Чим вони схожі, а чим відрізняються? 3. Мотиваційний етап. Розминка (2хв.) Розглянути національні орнаменти. Людина старається прикрасити своє оточення. Вона оздоблює візерунками предмети побуту, житло, середовище, у якому живе. Оздоблювання предметів виділяють в окремий вид мистецтва, так зване декоративне мистецтво. Воно виникло в період первісно-общинного ладу в кам’яному віці, коли люди дуже примітивними узорами стали прикрашати посуд, зброю, одяг. Першим прикрасам вони надавали магічного значення. Декоративне мистецтво розвинулось там, де були для цього відповідні умови, а саме певний матеріал: глина, дерево, камінь, кістка, шкіра. Також був необхідний певний рівень розвитку суспільства. Наприклад, щоб виникла кераміка, потрібне було вміння добувати вогонь. Для виникнення чорно-білої вишивки необхідне було вміння вирощувати рослини (коноплі, льон) або тварин, які дають вовну. У ході історичного розвитку суспільства розвинулись різні види декоративного мистецтва: вишивка, різьба по дереву, по кості, по каменю, випалювання на дереві, ткацтво, килимарство, карбування на металі, художня обробка шкіри, народний розпис, писанкарство. Сьогодні на уроці ми з вами навчимося прийомам відображення та обертання у середовищі графічного редактору. А дома вам треба буде створити малюнок писанки. 4. Пояснювання нового матеріалу (15 хв.). За допомогою графічного редактора можна відображати малюнки зверху вниз, зліва направо. У меню МАЛЮНОК - РОСТЯГНУТИ/НАХИЛИТИ вказати у полях по горизонталі та по вертикалі число менше 100, якщо малюнок треба зменшити і більше 100, якщо малюнок треба збільшити. А якщо вам потрібен не один такий фрагмент а декілька однакових? Це фрагмент можна скопіювати! !!!Скопіювати фрагмент – помістити фрагмент у область оперативної пам’яті, яка називається буфер обміну. !!!Буфер обміну - це невидима частина пам'яті, в яке тимчасово зберігається інформація, яку ви скопіювали, перед тим, як вставити в потрібне місце. Прийом –Павучки. Схема павучка Після того як скопіювали фрагмент не забувайте його вставити у необхідне місце. Що ще можна зробити з фрагментом малюнку? Його можна ВІДОБРАЗИТИ/ПОВЕРНУТИ. Це робиться за допомогою меню МАЛЮНОК. Також малюнок можна нахилити на певний кут, обернути кольори, повернути на певний кут. Вчитель пояснює матеріал, супроводжуючи пояснення роботою з зображенням (наприклад, створити рій бджілок, паперового змія з трикутників) Прийом – кросворд Сформулювати питання до слів у заповненому кросворді. Фізкультхвидинка. 5. Робота з комп’ютером (15 хв.). Повторимо правила техніки безпеки. Інструктаж з техніки безпеки Діти, пам’ятайте правила поведінки в комп’ютерному класі та правила техніки безпеки: у класі слід поводитися тихо, не бавитися і не бігати. Не працювати брудними або вологими руками та не вставляти в комп’ютерні пристрої ніякі предмети. Сидіти слід на відстані не менше 50 см від екрана монітора і спину тримати рівно. Завдання для відпрацювання набутих знань. 1. Запустіть Paint. 2. Відкрийте файл Меню Малюнок1. 3. Виконайте завдання. 4. Покажіть учителю. Виконати завдання 4, 5 стор.119. Гімнастика для очей (1 хв) Заплющ очі з усіх сил, а потім відкрий їх. Погладжуй повіки подушечками пальців. Роби кругові рухи очима: наліво - догори - направо - донизу, і навпаки. Простягни вперед руку. Слідкуй за нігтем великого пальця, повільно наближуючи його до носа, а потім так само повільно віддаляючи його. 6. Рефлексія (3 хв.). Наш урок добіг кінця. І мені б дуже хотілося дізнатися вашу думку про виконану роботу. Продовжити речення : - Я задоволений своєю роботою на уроці, бо я … - Я незадоволений, бо … - Я хотів би навчитися … 7. Об’ява домашнього завдання (1 хв.). Глава3. Орацювати § 3.4. Дати відповіді на питання 1 – 9. Виконати завдання 3,4. Записати у зошит план створення малюнку. 8. Підведення підсумків уроку (3 хв.). | |