укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2013 » Листопад » 2 » Урок №23. Практична робота 4. Опрацювання зображень, створених раніше.
15:27
Урок №23. Практична робота 4. Опрацювання зображень, створених раніше.
УРОК № 23. 
ПРАКТИЧНА РОБОТА №4 «ОПРАЦЮВАННЯ ЗОБРАЖЕНЬ СТВОРЕНИХ РАНІШЕ»
Тип уроку:комбінований
Мета уроку:
познайомити учнів  з діалоговими та інформаційними вікнами на прикладі різних  графічних редакторів  призначених для редагування  растрових зображень.
Задачі уроку:
1. Навчити редагувати зображення засобами графічного редактора, розрізняти діалогові вікна, інформаційні та програмні.  
2. Розвити пізнавальний інтерес до мультимедійних технологій, почуття прекрасного
3. Виховати дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки, прагнення змінювати навколишній світ до кращого.
Використанні методи і прийоми:
прийом «Світлофор»,  проблемна ситуація, індивідуальна робота з ПК
Обладнання, засоби навчання:
інструкції з ТБ, робочий зошит, підручник, презентація, мультимедійний проектор, ПК, програмне забезпечення.
План уроку:
1. Організаційний момент (2хв.).
2. Перевірка домашнього завдання (3хв.).
3. Мотиваційний етап. Розминка (4 хв.).
4. Пояснювання нового матеріалу (10 хв.).
5. Робота з комп’ютером (20 хв.). 
6. Рефлексія (2 хв.).
7. Об’ява домашнього завдання (1 хв.).
8. Підведення підсумків уроку (3 хв.).
Хід уроку
1. Організаційний момент (2 хв.).
Привітання учнів, перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку. Взаємодія вчителя і школярів. 
Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати –
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд.Часу не гаймо
І урок наш починаймо.

2. Перевірка домашнього завдання (3 хв.).
Прийом -світлофор
Пригадаємо для початку які види комп’ютерної графіки ви знаєте. До якого з них можна віднести фото, відео? Які особливості растрової графіки? Які програми для  створення растрових зображень ви  знаєте? Наведіть приклади растрового зображення ? Наведіть приклади векторного зображення ? Графічний редактор Paint це редактор векторної або растрової графіки?
3. Мотиваційний етап. Розминка (4 хв.).
Пригадате основні елементи вікна  програми.  
Чим відрізняються вікна на малюнках і, що в них спільного?
4. Пояснювання нового матеріалу (10 хв.).
Учні висловлюють власні думки і разом з вчителем заповнюють  табличку.  Вчитель пропонує учням дати власну  назву вікнам. 
9. 1 вікно 2 вікно 3 вікно
Спільне Строка заголовку, назва вікна, кнопки керування вікном
Відрізняються Відкривається при запуску програми, має меню, робочу область Можна змінити  або установити значення  параметрів виконання команд Містить повідомлення
Назва вікон Програмне Діалогове Інформаційне
Визвати учня до дошки для робот из программою (відображати на мультимедійну дошку).
Виконати завдання (вчитель називає завдання, учень пояснює):
1. Запустити програму Pаint.
2. Визвати головне меню Pаint.
3. Вибрати пункт меню Властивості.
4. За допомогою об’єкта вікна «перемикач» змінити одиниці виміру на сантиметри.
5. За допомогою об’єкта вікна «перемикач» змінити  кольоровість на чорно-білу.
6. Натиснути Ок.
7. Відповісти на питання «Які зміни відбулись?»
Висновок: За допомогою діалогового  вікна ми змінили властивості малюнка.
Поділити клас на дві групи (по рядах).
Спочатку перша група задає питання, а друга відповідає; потім навпаки. Вчитель рахує кількість правильних відповідей на дошці. Тема нашого сьогоднішнього обговорення «Хто краще знає Pаint»  це властивості інструментів для малювання графічних фігур.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Раз, два, всі присіли,
потім вгору підлетіли.
Три, чотири – нахилились,
Із струмочка гарно вмились
П’ять, шість – усі веселі,
Летимо на каруселі.
Сім, вісім – в поїзд сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять, десять – відпочили – 
І за парти дружно сіли.
5. Робота з комп’ютером (20хв.). 
Діти сідають за комп’ютер. Повторити правила поведінки у комп’ютерному класі, за комп’ютером. Відгадайте загадку. 
Здесь - куда не кинем взор -
Водный голубой простор.
  В нем волна встает стеной,
Белый гребень над волной.
А порой тут тишь да гладь.
Все смогли его узнать? (Море)
Сьогодні в нас морська тематика. Ми будемо малювати кораблики та море.
 ПРАКТИЧНА РОБОТА №4
Завдання 1. Розфарбуйте кораблик.
1. Запустити програму Pаint.
2. Вибрати пункт меню Відкрити.
3. На диску D:  обрати папку Заготовки, обрати файл Кораблик.
4. Збільшити масштаб, знайти розриви на малюнку.
5. За допомогою інструменту Олівець замалюйте розриви.
6. Зменшить малюнок до нормального розміру (100%)
7. За допомогою інструменту Заливка розфарбуйте малюнок.
8. Збережіть малюнок на диску D: у своїй теці під назвою Кораблик_1. 
Завдання 2. Мозаїка «Клоуни». Виконати завдання і отримати малюнок за зразком.
1. Запустити програму Pаint.
2. Вибрати пункт меню Відкрити.
3. На диску D:  обрати папку Заготовки, обрати файл Клоун.
4. Виділити фрагмент малюнку,  вибравши в меню виділення пункт «прозоре виділення».
5. Скопіювати фрагмент.
6. Вставити фрагмент.
7. Обрати пункт меню повороту «Відобразити горизонтально».
8. Перемістити фрагмент 2 до фрагменту 1, щоб отримати зображення клоуна.
9. Розфарбувати клоуна за зразком.
10. Виділити фрагмент малюнку,  вибравши в меню виділення пункт «прозоре виділення».
11. Скопіювати фрагмент клоун.
12. Вставити фрагмент клоун.
13. Вставити фрагмент клоун.
14. Останній виділений фрагмент клоун відобразити по вертикалі.
15. Перемістити фрагменти так,  щоб отримати малюнок за зразком.
16. Збережіть малюнок на диску D: у своїй теці під назвою  Мозаїка.
Гімнастика для очей (1 хв)
Заплющ очі з усіх сил, а потім відкрий їх.
Погладжуй повіки подушечками пальців.
Роби кругові рухи очима: наліво - догори - направо - донизу, і навпаки.
Простягни вперед руку. Слідкуй за нігтем великого пальця, повільно наближуючи його до носа, а потім так само повільно віддаляючи його. 

6. Рефлексія (2 хв.).
Прийом – Саморефлексія
Учні відповідають на запитання: «Чи справдилися мої очікування?», «Про що мені хочеться поговорити?    
7. Об’ява домашнього завдання (1 хв.). За підручником.
8. Підведення підсумків уроку (3 хв.).
Роздрукувати малюнки. Учні оцінюють власні роботи, та роботи інших, вказуючи на помилки. 
ДОДАТОК 1
Файл Кораблик.
ДОДАТОК 2. (для дітей, які виконують завдання швидко.
Файл заготовка Клоун
 

Зразок малюнку.
 

ДОДАТОК № 3
Можна запропонувати розфарбувати такі малюнки, доповнивши їх за власним бажанням.
Морська зірка.
 
Дельфін.