10:42 Урок 2. Поняття інформації | |
Урок 2. Поняття інформаціїМета уроку: - познайомити учнів з поняттям інформація та навчити її застосовувати в житті; - розвивати увагу й логічне мислення; - розвити цікавість до здобуття нових знань; - розвити в учнях інформаційну культуру, вміння працювати з інформацією; - виховувати дбайливе ставлення до обладнання кабінету. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК. Структура уроку I. Організаційний момент. II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання. III. Актуалізація опорних знань. IV. Повідомлення теми і мети уроку. V. Вивчення нової теми. VI. Релаксація. VII. Повторення правил техніки безпеки. VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами. IX. Підсумок уроку. X. Домашнє завдання. Хід уроку I. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку та присутності на уроці. Доброго ранку, діти! Черговий, хто сьогодні відсутній в класі? II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання. III. Актуалізація опорних знань. – Як ви розуміти поняття «повідомлення»? – Які органи чуття має людина? IV. Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Поняття інформація». V. Вивчення нової теми. Людина – це істота соціальна, яка потребує постійного спілкування і сучасний технічний прогрес дозволяє людині спілкуватись необмежено за допомогою інформаційних технологій та комп’ютеризації. Людина, яка не вміє користуватись персональним комп’ютером (ПК) позбавлена змоги отримувати найновішу інформацію в науці та інших галузях людської діяльності або для її отримання витрачає дуже багато часу. Тому вивчення інформатики є надзвичайно актуальним для молодих людей, які тільки вступають в життя. Метою сьогоднішнього уроку є ознайомлення з поняттям інформація. Інформація – це відомості стосовно осіб, предметів, фактів, подій, явищ і процесів незалежно від форми їх подання (це нові відомості, нові знання, які одержує людина на основі повідомлень). (слайд 4) Інформація має такі властивості (слайд 5) Цінність – це максимально можлива користь для досягнення мети. Достовірність – правдивість уявлень про джерело інформації. Повнота – ступінь подробиць в уявленнях про предмет. Актуальність – відповідність поточному моменту часу. Доступність - здатність споживача сприймати формацію. Об’єктивність – відображення зовнішнього світу, який існує незалежно від сприймача. Якщо повідомлення не несе корисної інформації, то воно несе шум.(записати) (слайд 6) Інформація може перетворюватися в шум і навпаки. Наприклад, якщо ми бачимо кожен день безліч реклами, то ми її сприймаємо, як шум, але якщо нам щось потрібне (меблі, одежа, ПК), то ми починаємо прислуховуватись реклами. В цьому випадку шум перетворюється в інформацію. Гра «Моя планета» (Слайд 7) Мета: Визначення учнями вихідної інформації в результаті опрацювання вхідної інформації. У давнину люди вирішили, що кожній цифрі від 1 до 9 відповідає одна з планет Сонячної системи: Сонце 1- Місяць 2- Марс 3- Меркурій 4- Юпітер 5- Венера 6- Сатурн 7- Уран 8- Нептун Якщо послідовно додавати цифри дати свого народження, то можна визначити «Свою» планету. Наприклад, А тепер давайте попрацюємо в парах. Кожен з Вас повинен отримати вхідну інформацію (дату народження) в свого партнера по парті, опрацювати інформацію та видати «планету» свого партнера. Отже, на все це у Вас є 5 хвилин. Почали! VI. Фізкультхвилинка (слайд 8) Хто ж там, хто вже так стомився? І наліво нахилився. Треба дружно всім нам встати, Фізкультпаузу почати. Руки вгору, руки вниз. Вгору трошки подивись. Руки склали, як вітряк, І покрутимося так. Вище руки підійміть І спокійно опустіть. Будем дружно ми сідати І до праці приступати. VII. Повторюємо правила техніки безпеки. (слайд 9) Гра "Так – ні”. - Водимо пальцем по монітору. - До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя. - Біля комп’ютера сидимо рівно. - Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо. - Під час роботи в класі їмо фрукти. - Ліпимо використану жуйку до столу. - Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером. - Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди; - На клавіші натискаємо плавно, без різких ударів; - Не торкаємось роз’ємів, проводів, кабелів; - Включаємо і виключати апаратуру без дозволу вчителя коли заманеться. Діти об’єднуються у 2 – 3 групи, кожна з яких послідовно відповідає «Так» чи «Ні» дуже швидко відразу як фраза з’явиться на екрані. Тут також доцільно заздалегідь підготувати презентацію до уроку, до якої занести всі необхідні фрази: по-перше, це сприяє навчанню дітей швидкому читанню, по-друге, діти працюють в команді, що виховує товариство і вміння працювати спільно, по-третє, саме ігрова форма сприяє швидкому повторенню такої дуже важливої теми, як правила техніки безпеки. VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами. Формування навичок роботи з мишею. IX. Підсумок уроку. (слайди 10 – 11) 1. Інформацію, що не залежить від особистої думки чи судження, можна назвати: а) достовірною; б) актуальною; в) об'єктивною; г) корисною; д) зрозумілою. 2. Інформацію, що відбиває правдиве положення справ, називають: а) зрозумілою; б) достовірною; в) об'єктивною; г) повною; д) корисною. 3. Інформацію, істотну і важливу в даний момент, називають: а) корисною; б) актуальною; в) достовірною; г) об'єктивною; д) повною. 4. Інформацію, за допомогою якої можна вирішити поставлену задачу, називають: а) зрозумілою; б) актуальною; в) достовірною; г) корисною; д) повною. 5. Властивості інформації - … 1. в Ключ до тесту 2. б 3. б 4. г Отже, на уроці ми дізналися, що ж таке повідомлення та яким чином повідомлення можливо передавати та сприймати. Чи сподобався вам урок? Що саме сподобалось, а що ні? Які ви нові для себе знання дістали? X. Домашнє завдання (слайд 12) 1. Вивчити терміни. 2. § 2.1 прочитати. 3. пит. № 9, 12* с.35 | |