10:46 Урок №3. Інформаційні процеси | |
Урок №3. Інформаційні процесиУрок № 3 Тема уроку. Інформаційні процеси. Мета уроку: - познайомити учнів з інформаційними процесами та навчити їх застосовувати в житті; - розвивати увагу й логічне мислення; - розвити цікавість до здобуття нових знань; - розвити в учнях інформаційну культуру, вміння працювати з інформацією; - виховувати дбайливе ставлення до обладнання кабінету. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК. Структура уроку I. Організаційний момент. II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання. III. Актуалізація опорних знань. IV. Повідомлення теми і мети уроку. V. Вивчення нової теми. VI. Релаксація. VII. Повторення правил техніки безпеки. VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами. IX. Підсумок уроку. X. Домашнє завдання. Хід уроку I. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку та присутності на уроці. Доброго ранку, діти! Черговий, хто сьогодні відсутній в класі? II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання. III. Актуалізація опорних знань. Повторення правил з техніки безпеки. Які правила поведінки порушив Петрик? Петрик П’яточкін швидко вбіг до комп’ютерного класу, відштовхнув Олю, Владика, Тіма й плюхнувся в крісло. Він поставив маленьку склянку з фруктовим напоєм на монітор. Дістав з ранця кошеня і посадив на стіл клавіатури. Щоб добре вміти працювати з інформацією, потрібно знати всі можливі дії з нею. Саме цим ми сьогодні і займемося. Давайте починати. IV. Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Інформаційні процеси». V. Вивчення нової теми. - Які дії можна здійснювати з інформацією? (Отримувати, зберігати, обробляти, передавати, обмінюватися.) Процеси, які пов’язані із пошуком, отриманням, зберіганням, обробкою, передачею та використанням інформації називаються інформаційними процесами. (слайд 4 – 5) 1)Отримання інформації Кожної миті ми отримуємо інформацію: коли спілкуємося з друзями, читаємо книжки, дивимось телевізор, дивимось на картину в музеї, торкаємось до холодних чи гарячих предметів, куштуючи смачні страви. В цьому нам допомагають наші органи чуття: зір, нюх, слух, смак та дотик. 2) Збирання Для збирання точної інформації про оточуючий світ людині доводиться використовувати фізичні прилади: термометр - для вимірювання температури, барометр – для вимірювання атмосферного тиску, годинник - для отримання інформації про точний час, телескоп – для отримання інформації про об’єкти зоряного неба, терези – щоб отримати інформацію про масу або вагу тіла. 3) Зберігання Навіть первісні люди повинні були зберігати відомості про різні способи полювання, обробляння землі, спостереження за природою та тваринами. Сучасна людина для зберігання інформації використовує: (слайд 7) 4) Пошук У наш час, коли обсяги інформації постійно збільшуються, надважливим є процес пошуку. Саме пошук інформації дозволяє дізнатися, на якій сторінці підручника знаходиться потрібний термін, в якому кабінеті наступний урок у паралельного класу, який фільм зараз показують у кінотеатрах… 5) Опрацювання У сучасному світі ми зберігаємо надвеликі обсяги інформації. Тому важливим є не лише зберігання, а й опрацюванням інформації таким чином, щоб за потреби її можна було швидко знайти та використати. Наприклад: інформацію можна набагато швидше знайти, упорядкувавши її за алфавітом і додавши алфавітний покажчик, як це і роблять в багатьох підручниках та довідниках. 6) Передавання До винаходу писемності для передавання інформації про небезпеку люди розпалювали велике багаття, яке спостерігав сигнальник, що вартував на вершині сусіднього схилу. Він теж розпалював багаття і так передавав отриманий сигнал про небезпеку далі. VIII ст. – виник семафорний телеграф, на зміну прийшов електричний телеграф. XIX-XX ст. – виникли наступні засоби передавання інформації: телефон, радіозв'язок, телебачення та супутниковий зв’язок. VI. Фізкультхвилинка (слайд 8) Хто ж там, хто вже так стомився? І наліво нахилився. Треба дружно всім нам встати, Фізкультпаузу почати. Руки вгору, руки вниз. Вгору трошки подивись. Руки склали, як вітряк, І покрутимося так. Вище руки підійміть І спокійно опустіть. Будем дружно ми сідати І до праці приступати. VII. Повторюємо правила техніки безпеки. (слайд 9) Гра "Так – ні”. - Водимо пальцем по монітору. - До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя. - Біля комп’ютера сидимо рівно. - Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо. - Під час роботи в класі їмо фрукти. - Ліпимо використану жуйку до столу. - Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером. - Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди; - На клавіші натискаємо плавно, без різких ударів; - Не торкаємось роз’ємів, проводів, кабелів; - Включаємо і виключати апаратуру без дозволу вчителя коли заманеться. Діти об’єднуються у 2 – 3 групи, кожна з яких послідовно відповідає «Так» чи «Ні» дуже швидко відразу як фраза з’явиться на екрані. Тут також доцільно заздалегідь підготувати презентацію до уроку, до якої занести всі необхідні фрази: по-перше, це сприяє навчанню дітей швидкому читанню, по-друге, діти працюють в команді, що виховує товариство і вміння працювати спільно, по-третє, саме ігрова форма сприяє швидкому повторенню такої дуже важливої теми, як правила техніки безпеки. VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами. Формування навичок роботи з мишею. IX. Підсумок уроку. (слайди 10) Запитання 1. Орган чуття, що сприймає звукову інформацію. (Вухо) 2. Орган чуття, що сприймає дотикову інформацію. (Шкіра) 3. Орган чуття, що сприймає смакову інформацію. (Язик). 4. У якому ще інформаційною процесі може приймати участь язик? (Поширення інформації) 5. Орган чуття, що сприймає інформацію про запах. (Ніс) 6. Орган чуття, що сприймає інформацію про колір, форму. (Очі) 7. Язика не має, а казки розповідає. (Книга). 8. Чи можна зберегти інформацію у книзі? 9. Предмет, за допомогою якого можна отримати тільки звукову інформацію. (Телефон). 10. У якому ще інформаційному процесі можна використати телефон? (Поширення інформації) 11. Предмет, за допомогою якого можна не тільки почути, а ще й побачити інформацію. (Телевізор). 12. Вона містить інформацію про програму телепередач. (Газета). 13. У якому ще інформаційною процесі можна використати газету? (Поширення інформації) 14. За допомогою нього можна отримати інформацію поштою. (Лист). 15. А чи можна відправити (передати) інформацію поштою? 16. Пристрій, який виконує обчислення (Калькулятор) 17. Електронна машина, яка допомога є людині обробляти велику кількість інформації різного типу. (Комп’ютер). 18. У яких інформаційних процесах комп’ютер також бере участь? (У всіх) 19. Чи може людина обробляти інформацію самостійно, без допомоги пристроїв? (Може, за допомогою мозку). 20. Який ще інформаційний процес людина здійснює за допомогою мозку? (Зберігає інформацію) 21. Електронний носій, що вміщує 1, 44 мегабайт інформації. (Дискета) 22. Носій інформації, який за своєю зручністю та об’ємом інформації випередив дискети та диски. (Флешка) 23. Предмет, у якому для зберігання інформації слід її записати ручкою. (Блокнот) 24. Носій інформації, що містить магнітну плівку. (Касета) 25. Чи може зберігатися інформація у пам’яті мобільного телефону? (Так) 26. Електронний носій, що вміщує 700 мегабайт інформації. (Диск) Отже, на уроці ми дізналися, що ж таке повідомлення та яким чином повідомлення можливо передавати та сприймати. Чи сподобався вам урок? Що саме сподобалось, а що ні? Які ви нові для себе знання дістали? X. Домашнє завдання (слайд 11) 1. Вивчити терміни. 2. § 1.2 прочитати. 3. пит. № 7, 9* с.16 | |