10:59 Урок №7. Об’єкти та їх властивості. | |
Урок № 7 Тема уроку. Об’єкти та їх властивості. Мета уроку: - познайомити учнів з поняттям об’єкти та їх властивостями і значеннями властивостей, дізнатися які об’єкти знаходяться навколо нас; - розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з комп’ютером, самоконтролю; - виховувати інформаційну культуру учнів, дисциплінованість. Тип уроку: Комбінований урок. Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК. Структура уроку I. Організаційний момент. II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання. III. Актуалізація опорних знань. IV. Повідомлення теми і мети уроку. V. Вивчення нової теми. VI. Релаксація. VII. Повторення правил техніки безпеки. VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами. IX. Підсумок уроку. X. Домашнє завдання. Хід уроку I. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку та присутності на уроці. Доброго ранку, діти! Черговий, хто сьогодні відсутній в класі? Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Об’єкти та їх властивості». II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання. Перевірити домашнє завдання. III. Актуалізація опорних знань. 1. Охарактеризуйте кожен з цих предметів: стіл, книга, м'яч. 2. Які ви знаєте числа? 3. Які ви знаєте види речень? 4. Де вам траплявся термін об’єкт? 5. Опишіть, як ви провели літо? IV. Повідомлення теми і мети уроку. Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з поняттям об’єкти та їх властивостями і значеннями властивостей, дізнатися які об’єкти знаходяться навколо нас. V. Вивчення нової теми. Світ, що нас оточує, складається з предметів і явищ. Предметами є стіл, шафа, парча, книга, м'яч, будинок, Сонце, Місяць, птах та багато інших. Вам, звичайно, відомі такі явища як снігопад, дощ, землетрус, повінь. Кожен предмет або явище є об'єктом. Крім об'єктів, які існують реально, є об'єкти, які існують уявно, у нашій свідомості. Уявними об'єктами є малюнок, який ми збираємося намалювати, автомобіль-літак, робот-учитель, комп'ютер майбутнього. Об'єкт (від латинською objectus — предмет) — це предмети, явища та процеси, які реально існують і розглядаються як єдине ціле. Ми живемо в оточенні величезної кількості різноманітних об'єктів. Будь-яка інформація, яку ми отримуємо, пов'язана з певними об'єктами. Об'єктами є не лише предмети чи явища матеріального світу, але й поняття, які створюють і використовують люди під час спілкування. Наприклад «освіта», «держава» тощо. Кожний об'єкт має свою назву: «м'яч», «годинник», «чашка», «книга». Крім назви кожний об'єкт має низку властивостей (параметрів), величина яких повністю описує об'єкт. Наприклад, об'єкт «учень» має такі властивості: вік, зріст, маса тіла, успішність з певного предмету тощо. Інколи властивості об'єкта називають його параметрами. Кожна властивість об'єкта має своє значення. Значення властивостей можуть змінюватися. Властивості бувають: кількісні — такі властивості можна подати числом у певних одиницях виміру (метрах, секундах, грамах); якісні — такі властивості можна лише назвати. Наприклад, характер учня може бути спокійним або неврівноваженим. Розглянути приклади на сторінках 43 – 45. Над об'єктами можуть виконувати дії інші об'єкти. Об'єкт Людина може пофарбувати об'єкт Аркуш паперу в інший колір, може змінити його розміри. Деякі об'єкти можуть самі виконувати дії. Так об'єкт Учень ходить, їсть, відповідає урок; об'єкт Дерево росте; об'єкт Птах літає. У результаті дій об'єктів або над об'єктами можуть змінюватися значення їх властивостей. Наприклад, якщо дерево росте, то змінюється його висота. А якщо пофарбувати паркан, то змінюється його колір. VI. Релаксація. (слайд 4-6) –– Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей. 1. Повільно поводіть очима зліва направо i справа наліво по 3 рази. 2. Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки по 3 рази. Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку i слідкуйте за обертанням цієї уявної точки. А зараз тихенько сядьте за свої парти. VII. Повторення правил техніки безпеки. (слайд 7) Гра "Так – ні”. - Водимо пальцем по монітору. - До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя. - Біля комп’ютера сидимо рівно. - Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо. - Під час роботи в класі їмо фрукти. - Ліпимо використану жуйку до столу. - Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером. - Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди; - На клавіші натискаємо плавно, без різких ударів; - Не торкаємось роз’ємів, проводів, кабелів; - Включаємо і виключати апаратуру без дозволу вчителя коли заманеться. Діти об’єднуються у 2 – 3 групи, кожна з яких послідовно відповідає «Так» чи «Ні» дуже швидко відразу як фраза з’явиться на екрані. Тут також доцільно заздалегідь підготувати презентацію до уроку, до якої занести всі необхідні фрази: по-перше, це сприяє навчанню дітей швидкому читанню, по-друге, діти працюють в команді, що виховує товариство і вміння працювати спільно, по-третє, саме ігрова форма сприяє швидкому повторенню такої дуже важливої теми, як правила техніки безпеки. VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами. Робота з клавіатурним тренажером. IX. Підсумок уроку. (слайд 8) Учитель викликає двох-трьох учнів, тихенько говорить їм слово, пов'язане з будовою комп'ютера, а учні повинні без слів, тільки жестами пояснити класу, що це за слово (якщо учні не можуть самі виконати це завдання, учитель повинен допомогти). Слова для гри: навушники, клавіатура, монітор. У кінці гри нагадати, що інформація кодувалася й передавалася у вигляді жестів. На уроці ми гарно працювали, старались, Про можливості комп’ютера дізнались. Розум свій знаннями збагатили, Бо уважно слухали і гарно вчили. Тож заняття це пройшло не марно, Будемо навчатись старанно і гарно. А тепер ми розкажемо про що ми дізналися на цьому уроці. Учні розповідають : Сьогодні на уроці я : - Навчився (лася) - Дізнався (лася) - Повторив (ла) - Закріпив (ла) - Удосконалив (ла) Діти висловлюють свої враження від уроку і малюють у робочому зошиті біля назви уроку відповідний смайлик. X. Домашнє завдання (слайд 9) 1. Вивчити терміни. 2. § 2.3 прочитати. 3. пит. № 2, 4, 7*. с.49 | |