Головна » 2015 » Січень » 29 » Математика 3 клас. Урок 128. Чисельник і знаменник дробу
14:37
Математика 3 клас. Урок 128. Чисельник і знаменник дробу

Математика 3 клас. Урок 128. Чисельник і знаменник дробу

Мета: закріпити навички усного позатабличного множення і ділення на одноцифрове число; розвивати мислення; виховувати уважність.
конспекты уроков
Хід уроку. Математика 3 клас. Чисельник і знаменник дробу
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ {див. додаток на С 156)
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми повторимо позатабличне множення і ділення на одноцифрове число.
IV.   КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1.     Усне розв'язування прикладів з коментуванням (с. 169, завдання 1123)
2.     Виконання ділення з перевіркою (с. 169, завдання 1124) 
90:2 = 45,45•2 = 90;
48:3=16,16•3 = 48; 
64:4-16,16•4-64; 
94 : 6 = 15 (ост. 4), 6 • 15 + 4 = 94.
Фізкультхвилинка
3.     Колективна робота над задачею {с 169, завдання 1126)
—  Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі?
—  Якою арифметичною дією відповімо на питання задачі?
—  Чи можна відразу відповісти на питання задачі?
—  Що треба знати, щоб про це дізнатися?
—  Якою арифметичною дією відповімо на питання?
—  Чи можна відразу відповісти на питання?
—  Першою дією дізнаємося, скільки свіжих грибів потрібно, щоб отримати 1 кг сушених. Другою дією дізнаємося, скільки кілограмів сушених грибів можна отримати із 600 кг свіжих.
Розв'язання 
1)36 : 9 = 4 (кг)— потрібно свіжих грибів для 1 кг сушених; 
2)600: 4 = 150 (кг)
Відповідь: 150 кг кілограмів сушених грибів можна отримати із 600 кг свіжих.
Розв'язання
1) 240 : 3 = 80 (каст.) — жіночі;
2) 240 - 80 = 160 (каст.) — решта;
3) 160 : 2 = 80 (кост.) — чоловічі.
Відповідь: привезли однаково жіночих і чоловічих костюмів.
5.     Практична робота (с. 169,завдання 1128)
— Порівняйте отримані частини.
У частинах число під рискою називають знаменником, а над рискою — чисельником. Що показують знаменник і чисельник у частинах 1/а і 1/b ?
Якщо 1/а < 1/b , то що можна сказати про а і b?
6.     Колективна робота над задачею (с. 170, завдання 1129)
—  Поясніть числа задачі, назвіть питання.
—  Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі?
—  Якою арифметичною дією відповімо на питання задачі? {Дією додавання.)
—  Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні, ми не знаємо кількість малих контейнерів.)
—  Що треба знати, щоб про це дізнатися?
—  Якою арифметичною дією відповімо на питання? (Дією множення.)
—  Чи можна відразу відповісти на питання? (Так)
—  Першою дією дізнаємося про кількість малих контейнерів. Другою дією дізнаємося про загальну кількість контейнерів.
Розв'язання 
1) 26 • 2 = 52 (конт.)— малих; 
2) 26 + 52 = 78(конт.)
Або: 26 + 26 • 2 = 78 (конт.)
Відповідь: 78 контейнерів навантажили на платформу.
7.     Офтальмологічна пауза
8.     Розв'язування логічної задачі
На дитячому майданчику — 8 дво- і триколісних велосипедів. Усього у них — 21 колесо. Скільки дво- і скільки триколісних велосипедів на майданчику?
Для розв'язання цієї задачі використовуємо символи. Позначимо 8 велосипедів трикутниками, а потім під кожним трикутником намалюємо по 2 кружечки (рис. 1), оскільки у кожного велосипеда 2 колеса.
Ми використали 2 • 8 - 16 (коліс), і у нас залишилося 21 — 16 - 5 (коліс). Як їх розташувати? Кожний велосипед уже має по 2 колеса, домалюємо по одному колесу, починаючи з першого трикутника, поки не використаємо ті 5 коліс, які залишилися (рис. 2), знайшовши таким чином число триколісних велосипедів. Решта — велосипеди двоколісні.
Відповідь: на майданчику 5 триколісних і З двоколісних велосипеди.
V.    ПІДСУМОК УРОКУ
—  Що нового дізналися на уроці?
—  Що повторили?
VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Математика 3 клас. Чисельник і знаменник дробу
С 170, завдання 1130; 1131.

Додаток
1.     Перевірка домашнього завдання
Завдання 1121
—  У скільки разів більше залишилось олії, ніж витратили? ((500 —500:5): : (500:5) = 4 (раз.))
Завдання 1122
31 + 62 = 3 • х (х = 31)              4 • х = 42 + 42 (х = 21)
290 + 310 = а • 2 (а = 300)        х : 5 = 40 - 20 (х = 100)
2.     Математичний диктант
—  Запишіть вирази та знайдіть їх значення.
•   Перший множник 6, другий — у 2 рази більше. Знайдіть добуток.
•   Знайдіть половину числа 880.
•   Суму чисел 310 і 690 розділіть на 100.
•   Різницю чисел 810 і 750 помножте на 4.
•   У скільки разів число 9 менше, ніж 900?
•   Чому дорівнює добуток, якщо один з множників 903, а другий — 1?
Відповіді:
6 • (6 • 2) = 72; 880 : 2 = 440; (310 + 690): 100 = 10; (810 - 750) • 4 = 240; 900 : : 9 = 100; 903-1 = 903.
3.     Усне розв'язування задачі
Бабуся витратила 50 грн, що складає 1/8 її грошей.
—  Поставте питання до задачі так, щоб вона розв'язувалася однією дією; двома діями.
Питання
1) Скільки грошей було у бабусі? (50 • 8 = 400 (грн))
2) Скільки грошей залишилося у бабусі? (400 — 50 = 350 (грн))