укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Лютий » 3 » Математика 3 клас. Урок 135. Розв'язування задач
13:34
Математика 3 клас. Урок 135. Розв'язування задач

Математика 3 клас. Урок 135. Розв'язування задач

Мета: розвивати пам'ять, творчі здібності, логічне мислення; розширювати світогляд учнів; виховувати інтерес до математики.
конспекты уроков
Хід уроку. Математика 3 клас. Розв'язування задач
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
III.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1.     Розв'язування задач з логічним навантаженням
1. Скільки будинків на одній стороні вулиці від № 16 до № 36 включно? Розв'язання
(36-16): 2+1 = 11
2. Скільки всього парних чисел від 4 до 16, включаючи названі числа? Розв'язання
4:2 = 2 — порядковий номер числа 4 та 16 : 2 = 8 — порядковий номер числа 16 у ряді парних чисел від 4 до 16. Маємо: (4), 6, 8,10,12,14, (16).
Розв'язання таких задач краще записувати так: (16 - 4) : 2 + 1 = 7, де 16 та 4 — дані в умові задачі числа.
3. Гном розклав свої скарби у 3 скриньки різного кольору, які стояли біля стіни: в одну — коштовні каміння, в другу — золоті монети, в третю — магічні книги. Він пам'ятає, що червона скринька знаходиться правіше, ніж каміння, і що книги — правіше від червоної скриньки. В якій скриньці лежать книги, якщо зелена скринька стоїть лівіше від синьої? Розв'язання
За умовою скринька з камінням лівіше від червоної, а скринька з книжками правіше від червоної. Тому червона скринька стоїть між скринькою з камінням і скринькою з книгами, і в ній лежать золоті монети. Крім того, червона скринька правіше від скриньки з камінням, тому скринька з камінням стоїть скраю ліворуч; книги правіше червоної скриньки, тому скринька з книгами стоїть скраю праворуч.

Відповідь: у синій. 4. У двох кошиках 75 яблук. Коли з першої взяли 6, а з другої — 9, то в кошиках лишилося яблук порівну. Скільки яблук було в кожному кошику? 
Розв'язання

1-й спосіб 
1)6 + 9= 15 (ябл.) — стільки яблук взяли з двох кошиків;
2)75 — 15 = 60 (ябл.) — всього в двох кошиках, коли в них стало яблук порівну;
3) 60 : 2 = ЗО (ябл.) — стало в кожному кошику;
4) ЗО + 6 = 36 (ябл.) — було в першому кошику;
5) ЗО + 9 = 39 (ябл.) — було в другому кошику. 2-й спосіб
1) 75 — 6 = 69 (ябл.) — стало вдвох кошиках, після того, як з першого кошика взяли 6 яблук;
2) 69 — 9 = 60 (ябл.) — стало в двох кошиках, після того, як взяли 9 яблук з другого кошика;
3) 60 : 2 = ЗО (ябл.) — стало в кожному кошику;
4) 30 4- 6 = 36 (ябл.) — було в першому кошику;
5) ЗО + 9 = 39 (ябл.) — було в другому кошику.
Відповідь: 36 яблук, 39 яблук.
5) У п'ятьох селян — Івана, Петра, Якова, Михайла і Герасима — було 10 овець. Не могли вони знайти пастуха, щоб пасти овець. І каже Іван: «Будемо пасти овець по черзі — по стільки днів, скільки кожний з нас має овець». По скільки днів повинен кожний селянин пасти овець, якщо відомо, що у Івана в 2 рази менше овець, ніж у Петра, у Якова в 2 рази менше овець, ніж в Івана; Михайло має овець у 2 рази більше, ніж Яків, а Герасим — вчетверо менше, ніж Петро?
Розв'язання

10:10= 1 — було овець у Герасима або в Якова; 
1•2 = 2 — було овець у Михайла або у Івана; 
2•2 = 4 — було овець у Петра.
Відповідь: у Івана — 2 вівці, у Петра — 4 вівці, у Якова — 1 вівця, у Ми хайла — 2 вівці, у Герасима — 1 вівця.
2.    Розв'язування задач, дібраних учнями {див. додаток на с 160)
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ
—  Чи вдалося розв'язати всі логічні задачі?
—  Яка задача, на вашу думку, була найскладнішою? найцікавішою?

Додаток 
Розв'язування задач, дібраних учнями
Учитель перед уроком переглядає підготовлений учнями матеріал, обираючи найбільш вдалі варіанти.
Наприклад:
1. Мишко познайомився з дідусем у сквері і захотів дізнатися, скільки йому років. Дідусь сказав: «Здогадайся сам! Якщо від найбільшого двоцифрового числа відняти 90, результат збільшити в 3 рази і додати 73, то отримаєш число моїх років». Скільки років дідусеві?
Відповідь: 100 років.
2. Хто яку іграшку заховав?
Граючи, кожна з трьох подруг — Катя, Галя й Оля — опустили у свій дивовижний мішечок одну з іграшок: ведмежа, зайченя, слоненя. Відомо, що Катя не ховала зайченя. Оля не ховала ані зайченя, ані ведмежа. Дівчата пропонують дізнатися, у кого яка іграшка знаходиться в мішечку. 
Математика 3 клас. Розв'язування задач
Відповідь: Оля заховала слоненя. Катя — ведмежа, Галя — зайченя.
3. Валентин і Мишко важать стільки ж, скільки Борис і Володя. Мишко важить 32 кг, а Борис — 40 кг. Хто важчий: Валентин чи Володя? Відповідь: Валентин важчий, ніж Володя.