загрузка...
         
Головна » 2015 » Лютий » 3 » Математика 3 клас. Урок 136. Підсумковий урок за рік
13:36
Математика 3 клас. Урок 136. Підсумковий урок за рік

Математика 3 клас. Урок 136. Підсумковий урок за рік

Мета: узагальнити знання учнів, отримані в 3-му класі; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до математики.
конспекты уроков
Хід уроку. Математика 3 клас. Підсумковий урок за рік
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
III.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Розв'язування цікавих задач, підготовлених учнями до уроку
2.     Розв'язування логічних задач
Гра «Математична вікторина»
І тур 1)У Древній Русі грошима служили срібні бруски, їх називали гривнами. Якщо річ коштувала менше, ніж увесь брусок, то відрубували половину. Теж гроші!
Як називалася вирубана частина срібного бруска?
Відповідь: цю частину срібного бруска називали рублем. Звідси і пішла назва грошової одиниці — рубель.
2) Який годинник показує правильний час тільки двічі на добу? Відповідь: той, який зупинився.
3) Пізно ввечері два хлопчики катаються на велосипедах, у одного з них велосипед з великими колесами, а у іншого — з маленькими. Хлопчики їдуть з однаковою швидкістю.
У кого з хлопчиків яскравіше горить ліхтар, який працює від динамо-машини на обідку колеса? (Динамо-машини однакові.)
Відповідь: яскравість ліхтаря однакова, адже швидкість велосипедів однакова.
4) Назвіть найближчу до Землі зірку. Цю зірку видно навіть удень. Відповідь: Сонце.
5) Під час грози ми нерідко бачимо спалахи блискавки, а потім через декілька секунд — туркоти грому. Чому гуркоти грому ми чуємо пізніше, ніж бачимо спалах блискавки?
Відповідь: швидкість світла вища за швидкість звука.
6) У якій країні найбільша кількість населення? Відповідь: у Китаї. Там проживає понад мільярд осіб.
7) Якщо перевернути цифру згори вниз, вона зменшиться на 3. Яка це цифра?
Відповідь: цифра 9; 9 — 6 = 3. 8) Коли ми дивимося на число 3, а говоримо «15»?
Відповідь: коли дивимося на годинник, який показує 3 години дня, тобто 15.00 годин.
II тур 1)Яке число записане римськими цифрами: XXXIV? Відповідь: 34.
2) Скільки хвилин треба варити яйце, зварене вкруту? Відповідь: його не треба варити, воно вже варене.
3) Дві дочки, дві матері і бабуся з онучкою. Скільки всіх? Відповідь: троє.
4) Аквалангіст під водою втратив орієнтир. Як він може дізнатися, де гора, а де — низ?
Відповідь: треба простежити за бульбашками повітря, які виходять з апарату, що забезпечує дихання. Куди піднімаються бульбашки, там і гора. Молена кипути який-псбудь важкий предмет. Куди вігі падас, там — низ.
5) Скільки разів старий ходив до моря у «Казці про рибака і рибку» О. С. Пушкіна, щоб рибка виконала його бажання?
Відповідь: 5 разів.
6) Відомо, що 10 одиниць складають десяток, 10 десятків — сотню, 10 сотень — тисячу і т. ін. Ми бачимо, що число 10 відіграє значну роль. Чому саме число 10, а не інше?
Відповідь: тому що на наших руках 10 пальців. Річ у тому, що одним з перших «апаратів» для обчислень, який найчастіше використовувала древня людина, були руки.
7) Ми часто користуємося словом кілометр. Метр у перекладі з французької мови означає міра.
Що означає в перекладі з французької мови слово кіло? Відповідь: кіло — тисяча. Дійсно, 1 км = 1000 м, 1 кг = 1000 г.
8) У потязі 16 вагонів. Які вагони знаходяться в середині потяга? Відповідь: 16:2 = 8 — восьмий вагон та 8 + 1 = 9 — дев'ятий.
IV.   ПІДСУМОК УРОКУ 
Математика 3 клас. Підсумковий урок за рік
Журі визначає переможців. Вручаються призи і дипломи.