Математика 3 клас. Урок 65. Віднімання трицифрових чисел виду 600-270
Мета: вчити учнів віднімати трицифрові числа виду 600-270; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати вміння знаходити периметр трикутника; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати старанність.
Хід уроку. Математика 3 клас. Віднімання трицифрових чисел виду 600-270
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Гра «Шифрувальник»
— Обчисліть значення виразів. За допомогою стрілок з'єднайте прямокутники в порядку спадання значень виразів.
— Дізнайтеся, яку тварину називають річковим конем.
Відповідь: гіпопотам.
3. Гра «Мисливець»
4. Робота за картками індивідуального контролю
Картка 1
1) Обчисліть приклади.
450-380 440+280 780-590
2) Розв'яжіть задачу.
У трьох клітках було 38 кролів. У першій і другій клітках разом було 23 кролі, а в другій і третій — 17 кролів. Скільки кролів було в кожній клітці окремо?
Картка 2
1) Обчисліть приклади.
520-370 650+190 840-250
2) Розв'яжіть задачу.
Оксанка купила 2 зошити по 60 к. кожний і лінійку за 1 грн. Скільки грошей витратила Оксанка?
IIІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми розглянемо віднімання трицифрових чисел виду 600-270.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота (с 90, завдання 580)
2. Пояснення нового матеріалу (с. 91, завдання 581)
— Розгляньте записи.
— Поясніть обчислення. 600-270=... (600 - 200 400; 400 -70- 330)
— Який спосіб використали під час розв'язання цього прикладу? (Послі давне віднімання)
3. Первинне закріплення (с. 91, завдання 582)
Учень біля дошки пояснює розв'язання прикладу аналогічно до попереднього.
800-320 = ... 800-300=500 500 - 20 = 480
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Обчисліть приклади самостійно (с 91, завдання583)
— Перевірте розв'язання. Учні пояснюють прийоми обчислень.
2. Робота над задачею (с. 91, завдання584)
— Прочитайте задачу.
— Скільки було трилітрових банок? (6)
— У банки якої місткості перелили сік? (У дволітрові банки) 6 банок по 3 л? банок по 2 л
— Про що дізнаємося спочатку? (Скільки літрів соку всього.)
— Чи можемо ми другою дією відповісти на питання задачі? (Так)
— Якою дією відповідатимемо на питання задачі? (Діленням) Сильніші учні розв'язують задачу самостійно виразом, усі решта — подіях.
Розв'язання 1) 3•6 = 18 (л) — соку всього 2)18:2 = 9(6.)
Відповідь: узяли 9 дволітрових банок. Перевірка виконаної роботи.
3. Робота з геометричним матеріалом (с. 91,завдання 586)
Робота за рядами
1 и ряд обчислює периметр першого трикутника;
2 й ряд обчислює периметр другого трикутника; 3-й ряд обчислює периметр третього трикутника.
— Виміряйте сторони трикутника.
— Знайдіть його периметр.
— Що таке периметр?
— Як обчислити периметр прямокутника?
4. Фронтальна робота над задачею (с. 91,завдання585)
— Прочитайте задачу.
— Яка відстань від Києва до Полтави? (200 км)
— Від Львова до Полтави? (680 км)
— Від Києва до Харкова? (430 км)
— Що треба зробити, щоб знайти відстань від Полтави до Харкова? (430-200 = 230(км))
— Знайдіть відстань від Львова до Києва. (680-200 = 480 (км))
5. Завдання з логічним навантаженням (с 91, завдання 587)
— Прочитайте задачу.
— Чи можемо ми дізнатися, скільки коштує 2 кг цукерок по 9 грн? (9•2 = = 18 (гри))
— Як дізнатися, скільки коштують 4 кг цукерок по 6 грн? (6•4 = 24 (грн))
— Скільки всього грошей витратили? (18+24 = 42 (грн))
— За скільки кілограмів заплатили 42 грн? (2+4 = 6 (кг))
— Чи можемо ми відповісти на запитання задачі? (42:6=7 (грн) — коштує 1 кг суміші)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. Математика 3 клас. Віднімання трицифрових чисел виду 600-270
— Що називається периметром?
— Як називається фігура, у якої три сторони і три кути?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 92, завдання 588; 589.
|