укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Січень » 9 » Математика 3 клас. Урок 74. Складання обернених задач
18:30
Математика 3 клас. Урок 74. Складання обернених задач

Математика 3 клас. Урок 74. Складання обернених задач

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел із переходом через розряд; розвивати вміння розв'язувати обернені задачі; формувати вміння розв'язувати нерівності способом випробування; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
конспекты уроков
Хід уроку. Математика 3 клас. Складання обернених задач
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Перевірка домашнього завдання
2.     Математичний диктант (с, 105, завдання 676) 
1)346; 203; 506.
2) 340; 43; 1000; 800; 808; 425. 3)599; 601.
4) 307 см, 360 см.
3.     Розв'язування нерівностей способом випробування (с 108,завдання 677)
—  Користуючись таблицею, назвіть ті значения а, при яких нерівність а — 33>40.
(Під час розв'язування нерівностей числа, що задані, випробовують. На приклад, підставимо у праву частину нерівності (а — 33) число 70. 70 — 33 = = 37. Число 37 не більше 40. Отже, число 70 не є розв'язанням нерівності а - 33 > 40.)
Далі учні самостійно повідомляють відповіді. Підходять числа 74; 75.
4.     Робота за картками індивідуального контролю (див. додаток на с 37)
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з письмовим додаванням трицифрових чисел з переходом через розряд, будемо складати та розв'язувати обернені задачі.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Пояснення нового матеріалу (с 105, завдання 678)
—  Прочитайте приклад з підручника.
—  Хто бажає пояснити як виконали додавання з переходом через розряд? До 8 од. додати 4 од. буде 12, цифру 2 пишемо під одиницями, 1 десяток
запам'ятовуємо. Складаємо десятки: 1 + 5 + 7 = 13, цифру 3 пишемо під десятками, 1 дес. запам'ятовуємо. Складаємо сотні: 1 + 3 + 2 = 6. Цифру 6 записуемо під сотнями. Сума чисел 358 і 274 дорівнює 632.
2.     Первинне закріплення (с 105, завдання 679)
—  Обчисліть значення сум, записуючи доданки стовпчиком.
—  Перший і другий стовпчики розв'яжіть з коментуванням біля дошки, третій і четвертий самостійно.
3.     Робота над задачею (с. 105, завдання 680)
Умову задачі складають колективно, а розв'язують самостійно.
Було — ?
Змололи — ?, (140 + 140) кг
Залишилось — 136 кг
Розв'язання 1) 140 + 140 - 280 (кг) — змололи 2)280 + 136 = 416 (кг)
Відповідь: 416 кілограмів зерна треба було змолоти.
ФЬкультхвилинка
V.    РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.    Робота над задачею (с. 105, завдання 681), складання оберненої задачі
—  Прочитайте задачу.
—  Яка довжина дроту? (9дм)
—  Яка маса 9 дм дроту? (72 г)
—  Якої довжини був відрізаний шматок дроту? (4 дм)
—  Що запитується в задачі?
—  Складіть коротку умову.
9 дм — 72 г
4дм — ?
—  Про що дізнаємося в першій дії? (Якою є маса 1 дм дроту)
—  Знаючи масу 1 дм дроту, чи можемо відповісти на питання задачі? (Так) Розв'язання
1) 72 : 9 = 8 (г) — маса 1 дм дроту. 2)8-4 = 32(г)
Відповідь'. 32 грами — маса 4 дм дроту.
—  Складіть обернену задачу, у якій потрібно знайти довжину відрізаного шматка дроту — 4 дм.
9 дм — 72 г ? — 32 г
Розв'язання
1) 72 : 9 = 8 (г) — маса 1 дм дроту
2) 32 : 8 = 4 (дм)
Відповідь: 4 дм — довжина 32 г дроту.
—  Чи було відомим число 4 дм у першій задачі? (Так)
—  Отже, розв'язавши обернену задачу та отримавши число, яке було відоме в першій задачі, можемо зробити висновок, що задача розв'язана правильно.
—  Чи можна ще скласти обернені задачі, використовуючи дані першої задачі? (Так)
Учитель коротко записує ці задачі на дошці.
9 м — ?                              ? — 72 г
4 дм — 32 г                       4 дм — 32 г
Висновок. Обернених задач можна скласти стільки, скільки в задачі є відомих чисел.
2.    Завдання з логічним навантаженням (с 105, завдання Ш) Дідусеві — 50 років, батькові — ЗО років, сину — 10 років. Відповідь: разом їм 90 років.
VI.  ПІДСУМОК УРОКУ
—  Поясніть спосіб обчислення за прикладом: 379 + 146.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 106, завдання 683; 684. 
Математика 3 клас. Складання обернених задач

Додаток
Картка 1
Розв'яжіть задачу.
За перший день електромонтер використав 400 м дроту, за другий — на 330 м менше, а за третій — стільки, скільки за перший і другий разом. Скільки метрів дроту використав монтер за три дні?
Картка 2
Розв'яжіть задачу.
За перший день туристи пройшли 134 км, за другий — на 62 км більше, а за третій день — стільки, скільки за перші два дні. Скільки кілометрів пройшли туристи за три дні?