укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Січень » 9 » Математика 3 клас. Урок 76. Задача, що містить суму трьох доданків
18:38
Математика 3 клас. Урок 76. Задача, що містить суму трьох доданків

Математика 3 клас. Урок 76. Задача, що містить суму трьох доданків

Мета: формувати вміння учнів виконувати письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків та правильно формулювати відповідні записи доданків, розв'язувати задачу, що містить суму трьох доданків; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
конспекты уроков
Хід уроку. Математика 3 клас. Задача, що містить суму трьох доданків
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додаток на с 38)
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з письмовим додаванням трицифрових чисел у випадку кількох доданків, продовжимо роботу над задачами.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.    Пояснення нового матеріалу (с. 108, задача 696)
—  Прочитайте задачу.
—  Про що йдеться в задачі? (Про туристів)
—  Як вони здолали свій шлях? (Спочатку потягом, потім — автобусом, арешту шляху — пішки.)
—  Скільки кілометрів вони проїхали потягом? (325 км) автобусом? (120 км) пройшли пішки? (78 км)
—  Що треба зробити, щоб відповісти на питання задачі? (Додати відстані, які здолали туристи потягом, автобусом і пішки.)
—  Для того, щоб додати три числа (трицифрові і двоцифрові), треба записати всі доданки у стовпчик так, щоб сотні були записані під сотнями, десятки — під десятками, а одиниці — під одиницями. Знак «плюс» пишеться ліворуч між другим і третім доданком. Потім додаємо у звичайному порядку.
—  До 5 додати 8, буде 13. Цифру 3 пишемо під одиницями, а 1 десяток запам'ятовуємо. Далі додаємо десятки: 1 дес. + 2 дес. -І- 2 дес. + 7 дес. 12 дес. Цифру 2 пишемо під десятками, 1 сотню запам'ятовуємо. 1 сотня + 3 сотні + + 1 сотня = 5 сотень. Цифру 5 записуємо під сотнями. Отримали суму 523 км.
Відповідь: 523 км — довжина всього шляху.
2.     Первинне закріплення нового матеріалу (с. 108,завдання697) Учні складають і розв'язують задачу, подібну до попередньої. Задача
У дитячий садок завезли овочі: картоплі — 326 кг, моркви — 218 кг, а цибулі — 92 кг. Скільки кілограмів овочів завезли в дитячий садок? Розв'язання 326+ 218+ 92 = 636 <«v) Відповідь: 636 кг овочів завезли в дитячий сад.
3.     Розв'язування прикладів (с 108, завдання 698) (фронтально)
— Запишіть числа стовпчиком і виконайте додавання. (Числа можна складати у будь-якому порядку.)
Фізкультхвилинка
V.    РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1.     Розв'язування задачі (с. 108,завдання699) (фронтально)
—  Розгляньте малюнок.
—  Яка маса трьох тварин? (307 кг)
—  Скільки важать вовк і ведмідь разом? (295 кг)
— А ведмідь і лисиця? (262 кг)
—  Що треба зробити, щоб дізнатися масу вовка?
—  Що треба зробити, щоб дізнатися масу ведмедя? Розв'язання
1) 307 - 295 = 12 (кг) — маса лисиці
2) 307 - 262 = 45 (кг) — маса вовка
—  Масу ведмедя можна дізнатися різними способами. 
І спосіб
262-12 = 250 (кг)
ІІ спосіб
295 -45 = 250 (кг)
—  На скільки маса ведмедя більша за масу вовка? 250 - 45=205 (кг)
2.     Розв'язування задачі [с 108,завдання700)
Аналіз задачі — колективно. Розв'язування — самостійно. Один учень працює за дошкою. Коли задачу розв'язано, виконати перевірку.
Розв'язання 1) 400 + 545 = 945 (м) — проїхав хлопчик 2)545-400= 145 (м)
Відповідь: па відстані 145 м від будипку опинився хлопчик.
3.     Розв'язування рівнянь (с. 108, завдання 701) [самостійно)
4.     Завдання з логічним навантаженням (с 109, завдання 702) 22 год 13 хв = 21 год 73 хв
21 год 73 хв 5 год 46 хв 16 год 27 хв
5.    Для допитливих. Робота в групах (с. 709, завдання 703) 
1-ша група — заповніть перший квадрат;
2-га група — заповніть другий квадрат; 
3-тя група — заповніть третій квадрат.
VI.  ПІДСУМОК УРОКУ
—  У якому порядку можна додавати числа?
—  Як називаються числа при відніманні?
—  Як знайти зменшуване, від'ємник?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Математика 3 клас. Задача, що містить суму трьох доданків
С. 109, завдання 704; 705.

Додаток
1.     Перевірка домашнього завдання
2.     Математичний диктант
— Запишіть розв'язання виразами.
1) Школярі зібрали в перший день 180 кг яблук, а в другій — 240 кг. Скільки кілограмів яблук зібрали школярі за два дні?
2) У їдальню завезли овочі. За день витратили 160 кг, залишилося ще 470 кг. Скільки кілограмів овочів завезли в їдальню?
3) Береза живе 150 років, липа — 390 років. На скільки років менше живе береза, піж липа?
4) У книжці 320 сторінок. Петрик прочитав 210 сторінок. Скільки сторінок йому залишилося прочитати?
5) Два токарі виготовили 530 деталей. Один з них виготовив 240 деталей. Скільки деталей виготовив другий токар?
Відповіді:
180 + 240 = 420     160 + 470 = 630        390 - 150 = 240
320-210= 110         530-240 = 290
3.     Усна лічба (с. 707, завдання 695)