Физ.культура 3 кл. Зміст програми
І. Теоретико-методичні знання.
II. Способи рухової діяльності:
1. Школа культури рухів з елементами гімнастики — 24 год.
2. Школа пересувань: Физ.культура 3 кл. Зміст програми
елементи легкої атлетики — 22 год;
лижна підготовка — 10 год;
плавання — 10 год (як альтернатива Школі стрибків).
3. Школа м'яча (баскетбол або футбол) — 20 год.
4. Школа стрибків — 10 год.
5. Школа активного відпочинку (рекреації) — 16 год.
6. Школа розвитку фізичних якостей (відбувається під час занять з інших розділів).
7. Школа постави (відбувається під час занять з інших розділів).
III. Додатки.
1. Орієнтовний перелік типових навчально-методичних посібників та обладнання з фізичної культури для початкової школи.
2. Умови виконання вправ для визначення резервних можливостей учнів.
Як додатковий матеріал в навчальне планування введено футбол і плавання, які можуть бути проведені відповідно замість баскетболу і Школи стрибків.
Такий розподіл носить умовний характер і учитель, залежно від умов проведення уроків, наявності спортивного обладнання та інвентарю, може змінювати таке співвідношення. Враховуючи психологічні особливості молодших школярів, програма дає можливість планувати комплексні уроки, залучати до них різнопланові фізичні вправи, що посилюють зацікавленість та емоційний стан учнів.
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально. Навчальні нормативи і вимоги, представлені в програмі, слугують тільки орієнтиром для вчителів та батьків, а також дають змогу вносити корективи у подальшу роботу. У кінці кожної «школи» надаються орієнтовні навчальні нормативи і вимоги. З метою з'ясування вихідних даних (вересень-жовтень) та динаміки фізичної підготовленості учнів проводиться визначення їх резервних можливостей за видами, що визначають рівень розвитку основних фізичних якостей:
• швидкості — біг до 30 м;
• витривалості — біг, спортивна ходьба або змішане пересування на довгі дистанції;
• гнучкості — нахил тулуба вперед із положення сидячи;
• сили — підтягування у висі та у висі лежачи;
• спритності — «човниковий» біг 4x9 м із перенесенням предмета;
• швидкісно-силових якостей — стрибок у довжину з місця.
Визначення резервних можливостей учнів рекомендується здійснювати кілька разів протягом навчального року. Види діяльності та час його проведення вчитель визначає з урахуванням пори року та матеріально-спортивної бази школи. Облік (фіксація) отриманих результатів ведеться учителем в особистому журналі. Для цього пропонуємо використовувати «Зошит учителя фізичної культури 1-4 класів». Для контролю фізичної підготовленості школярів укладачі навчальної програми пропонують застосовувати індекси фізичної підготовленості, який вкладається у щоденник. Для цього на кожного учня заводиться лист контролю фізичної підготовленості, до якого тричі на рік вносяться результати вимірів тіла та рухових тестів, кількість випадків захворювань протягом року та відвідування занять фізичною культурою у по-заурочний час. Відповідно до завдань навчальної програми підвищення мотивації учнів до самовдосконалення, підхід до оцінювання рівня їх навчальних досягнень базується на використанні основних характеристик фізично освіченої особистості. Физ.культура 3 кл. Зміст програми
Враховуючи те, що в третьому класі уроки фізичної культури ведуть не тільки вчителі фізичної культури, які мають спеціальну освіту, але й вчителі початкових класів, виникла нагальна потреба в підготовці пропонованого видання. Його основними складовими автор визначив програму з фізичної культури для учнів 3-го класу і навчальне планування, яке включає календарний план і пла-ни-конспекти уроків, програму з фізичної культури для учнів 3-го класу, які належать до спеціальної медичної групи.
|