укр мова 10 клас авраменко математика 10 клас бевз 2018
Головна » 2015 » Квітень » 15 » Лабораторні дослідження. Частина 2
15:20
Лабораторні дослідження. Частина 2

Лабораторні дослідження. Частина 2

6. Вивчення особливостей покривів тіла тварин
Мета: визначити особливості та порівняти будову покривів тіла різних тварин.
Обладнання та матеріали: схеми й таблиці, макети будови тварин.
Роздивіться надані матеріали. Визначте: з яких шарів складаються покриви в різних тварин; одно- чи багатошаровий епітелій входить до їх складу; які похідні він утворює. Які тканини можуть утворювати шари під епітелієм? Яка їх функція? Заповніть таблицю. Зробіть висновки щодо особливостей будови покривів у зв'язку з виконуваною функцією та пристосуванням до умов існування представників різних систематичних груп.
7. Вивчення способів дихання тварин (па прикладі хребетних)
Мета: визначити особливості газообміну та порівняти будову дихальної системи хребетних тварин.
Обладнання та матеріали: схеми й таблиці, макети будови дихальної системи хребетних, муляжі.
Роздивіться матеріали. Згадайте, які структури представників хребетних тварин можуть брати участь у газообміні із навколишнім середовищем. Роздивіться схеми та макети будови дихальної системи у представників різних класів хребетних. Чим відрізняється будова легенів у архаїчних і складно побудованих хребетних? Як змінюється будова повітроносних шляхів дихальної системи наземних? Заповніть таблицю.
Зробіть висновки щодо будови органів дихання в наземних і водних хребетних, значення інших частин тіла у газообміні.
8. Вивчення реакцій тварин у відповідь на подразнення
Мета: дослідити реакції тварин на різні подразники.
Обладнання та матеріали: експериментальні тварини - дощовий черв'як; хатня муха; акваріумний молюск; рогова котушка; акваріумні риби; міські птахи (голуби, горобці тощо); собаки або кішки.
Залежно від того, з якою твариною ви експериментуєте, установіть, які подразники можуть свідчити для неї про наявність доступної їжі, загрозу або наявність схованки. Надайте тварині цей подразник (не забуваючи про обережність). Зареєструйте її реакцію. Чи була зона такою, як ви передбачали? Якщо ні, з чим, на ваш погляд, пов'язані зміни?
Зробіть висновок щодо пристосувального характеру поведінки тварини, яку ви спостерігали.
9. Вивчення органів чуття тварин
Мета: дослідити органи чуття представників різних груп тварин.
Обладнання та матеріали: схеми й таблиці, макети будови тварин, муляжі.
Роздивіться надані матеріали. Згадайте, які типи органів чуття є у тварин. Визначте, які з них можна побачити на представлених макетах, муляжах тощо. Заповніть таблицю. Позначте, чим представлені різні органи чуття в різних тварин і їх розміщення, рухливість. Якщо орган чуття відсутній - поставте риску.
Зробіть висновки щодо наявності та складності будови органів чуття у представників архаїчних і складнопобудованих груп тварин.
10. Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб)
Мета: навчитися визначати вік тварин за похідними їхніх покривів (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
Обладнання та матеріали: мушлі двостулкових молюсків, луски риб, лінійка, лупа.
Визначення віку тварин є можливим завдяки тому, що вони не ростуть постійно, а з настанням несприятливих зовнішніх умов пригальмовують ріст. Коли ж умови стають прийнятними, ріст відновлюється. Тому в похідних (мушлях, лусках риб тощо) утворюється посмугована структура. За шириною «кілець росту» можна визначити, наскільки умови були гарними. У двостулкових молюсків товщина кільця свідчить про температуру. Чим вона вища, тим кільце ширше.
Роздивіться уважно стулки молюсків, луски риби. Відмітьте наявність поемугованості. Порахуйте приблизну кількість кілець. Поміряйте їх розмір лінійкою. Чи пов'язаний розмір із віком тварини?
Зробіть висновки щодо можливості прижиттєвого визначення віку тварин, що мають похідні покривів, і виливу умов середовища на ріст і розвиток тварин.
11. Спостереження за поведінкою тварин (вид визначається вчителем)
Мета: під час спостережень за певним видом тварин визначити характерні для нього форми поведінки, установити їх зв'язок з подразниками середовища.
Обладнання та матеріали: хребетні тварини: акваріумні риби, міські птахи (голуби, горобці тощо).
Спостерігайте за обраною твариною протягом часу, якого буде достатньо, щоб зареєструвати різні форми поведінки (наприклад, різні форми переміщення, взаємодію з іншими тваринами, пошук їжі, живлення, захисну поведінку тощо). Опишіть свої спостереження. Яку частку часу досліджуваної тварини займали різні форми поведінки? Чому відбувався перехід від однієї форми до іншої?
Зробіть висновок про різноманіття форм поведінки досліджуваної тварини та її пристосувальний характер.

ГДЗ решебник 7 клас з  алгебри, української мови
Нові підручники 2015 року 7 клас з іноземної мови, світової літератури