Математика 3 клас. Урок 109. Залежність частки від зміни дільника
Мета: вчити учнів застосовувати під час обчислень залежність частки від зміни дільника; формувати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; закріплювати навички ділення двоцифрового числа на двоцифрове; розвивати мислення; виховувати Інтерес до предмета.
Хід уроку. Математика 3 клас. Залежність частки від зміни дільника
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 975
Діти зібрали і здали в аптеку 4 кг квітів мати-й-мачухи, 8 кг березових бруньок, а молодих пагінців сосни — у 5 разів більше, ніж квітів мати-й-мачухи та березових бруньок разом. Скільки кілограмів пагінців сосни зібрали діти? ((4 + 8) • 5 = 60 (кг))
Завдання 976
— Назву якої рослини отримали? Що ви знаєте про спориш?
Спориш (або пташиний горець) — це трав'яниста рослина. Росте на витоптаних стежках, недоглянутих футбольних полях та інших не дуже родючих місцях.
Пташиний горець може стелитися по землі, або рости у вигляді невисокого чагарнику. По ньому можна ходити і навіть бігати — стебла рослини пронизані еластичними волокнами, які не дають гілочкам зламатися. Але, незважаючи на свою невибагливість, спориш володіє цінними лікувальними властивостями.
2. Гра «Ланцюжок»
їй ряд 2-й ряд 3-й ряд
120•6:10 320 : 2 • 4 180 • 5 : 100
780:3•2 450-2: 10 400: 5•12
640:4:8 150•3:9 720:6:40
360:4•11 420:6•12 60•16:8
60•6•2 480:8•15 18•40:8
350•2:10 90 : 2 • 10 (700 - 350)•2
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми розглянемо, як змінюється частка від зміни дільника.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розв'язування рівнянь (с 148, завдання 977)
— Що невідомо в рівняннях? Як знайти дільник?
12:х=3 60:* = 3 120:* = З
х = 4 х = 20 х = 40
2. Робота в парах (с 148, завдання 978)
— Порівняйте дільники й частки та зробіть висновок.
Висновок. Якщо дільник збільшити {зменшити) в кілька разів при незмінному діленому, то частка зменшиться {збільшиться) у стільки ж разів.
3. Коментоване розв'язування прикладів (с. 148,завдання 979)
— Порівняйте вирази у кожному стовпчику. Знайдіть значення виразів нижнього рядка, використовуючи значення відповідних виразів верхнього.
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 1. Робота над задачами
1) Завдання 980 (с.149)
— Про що розповідається в задачі?
— Що відомо про яблучний сік?
— Що відомо про томатний сік?
— Якою дією взнаємо про кількість банок яблучного (томатного) соку?
— Якою дією відповімо на питання задачі? Розв'язання
їй спосіб
1) 180 : 3 = 60 (бан.) — яблучного соку;
2) 120 : 3 = 40 (бан.) — томатного соку;
3) 60 + 40 =100 (бак.)
2-й спосіб
1)180 +120 = 300 (л) — усього соку;
2)300:3 = 100 (бан.)
— На скільки більше буде банок томатного соку, ніж яблучного? (60 — 40 = 20 {бан.))
2) Завдання 981 (с.149)
Колективне розв'язування задачі. Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
— Запишіть розв'язання різними виразами.
1)(8 + 4)-2 = 24(м)
2)8-2 + 4-2 = 24(м)
Відповідь: 24 метри плінтуса витратили.
2. Офтальмологічна пауза
3. Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 982 (с. 149).
Розв'язання 1)111-11 = 100;
2)(5 + 5 + 5+5)-5 = 100 3)(5-5-5)-(5-5)- 100 4)5(5-5: 5)-5= 100
2) Котра зараз година, якщо частина доби, що залишилася, у 2 рази менше, ніж та, що минула?
Відповідь: 16.00 год.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що нового дізналися на уроці?
— Як зміниться частка при зміні дільника?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Математика 3 клас. Залежність частки від зміни дільника
С. 149, завдання 983; 984.
|