Математика 3 клас. Урок 112. Повторення і закріплення вивченого матеріалу
Мета: закріпити раніше вивчені випадки позатабличного множення і ділення; вдосконалювати навички розв'язування задач вивчених видів; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку. Математика 3 клас. Повторення і закріплення вивченого матеріалу
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 997
— Прочитайте розв'язання рівнянь.
х : 15 = 34 -28(х = 90);
х-54 = 9-6(х = 108);
37-х = 96 : 6(х = 21);
х : (15 -6) = 23 (х = 207);
х - 54 : 9 = 6 (х = 12);
45 + х = 18 • 5 (х = 45).
Завдання 998
— З першої грядки зібрали 20 кг полуниць, а з другої — 15 кг полуниць. Усі ягоди розклали в кошики по 5 кг. Скільки використали кошиків? ((20 + + 15):5=7(кош.))
2. Аналіз самостійної роботи
3. Гра-змагання між рядами
1-й ряд 2-й ряд 3-й ряд
450:10 400:100 96:3
350 : 350 99:9 80:5
800: 1 900 : 8 140:7
75:5 400:1 100:2
0:84 48:8 60:2
82:82 810: 9 45:5
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо і закріпимо вивчений матеріал.
IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Коментоване розв'язування рівнянь (с. 151,завдання 999)
x • 5 = 38 + 52 (л: = 18); х + 29 = 35 • 4 (х = 111);
48 : х = 34 - 28 (х = 8); 240 : 3 + х = 260 {х = 180);
96 : 8 • х = 36 (х = 3); х- 200 • 3 = 120 (х = 720).
2. Розв'язування геометричної задачі (с. 151,завдання WOO)
Довжина прямокутника а дм, ширина b дм. Запишіть різні рівності для обчислення периметра. Обчисліть при а = 18, Ь = 7.
Р = а • 2 + b • 2, якщо а = 18, b = 7, то 18 • 2 + 7 • 2 = 50 (см)
Р = (а + Ь) • 2, якщо а = 18, b = 7, то (18 + 7) • 2 = 50 (см)
3. Самостійна робота над задачею (с. 151, завдання 1001)
Розв'язання
(3 + 3-1)•2 = 10(дм).
4. Колективна робота над задачею (с 151,завдання 1002)
— Про що розповідається в задачі?
— Що нам відомо?
— Про що запитується в задачі?
— Чи можна відразу відповісти на питання задачі? (Ні)
— Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати, скільки важить пакет із цукром.)
— Якою дією відповімо на це питання? (Дією додавання.)
— Чи можна відповісти на це питання задачі? (Ні)
— Що треба знати, щоб відповісти на це питання задачі? (Треба знати, скільки важить пакет із горохом.)
— Якою дією відповімо на це питання? (Дією ділення.)
— Тепер можна відповісти на питання задачі? (Так)
— Якою дією відповімо на питання задачі? (Дією множення.)
— Складіть план розв'язання задачі. (Першою дією дізнаємося, скільки важить пакет із горохом. Другою дією дізнаємося, скільки важить пакет із цукром. Третьою дією дізнаємося, скільки цукру в ЗО пакетах.)
— Запишіть розв'язання. Розв'язання
1) 100 : 50 = 2 (кг) — важить пакет із горохом;
2) 2 + 2 = 4 (кг) — важить пакет із цукром; 3)4-30= 120 (кг)
Відповідь: 1 20 кг цукру в ЗО пакетах.
Фізкультхвилинка
5. Усне виконання завдання (є. 152,завдання 1003)
З ряду чисел 20; 24; 28;, 36 вибрати ті значення k, при яких нерівність k : 4 < 7 є істинною. 20:4<7;24:4<7. Відповідь: k= 20; 24.
6. Офтальмологічна пауза
7. Розв'язування логічної задачі (с. 152, завдання 1004)
Добуток двох чисел дорівнює а. Якщо один з множників збільшити у 6 разів, а другий зменшити у 3 рази, то чому дорівнюватиме добуток одержаних чисел?
Розв'язання
6:3 = 2
Відповідь: добуток збільшиться у 2 рази.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що повторили на уроці?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Математика 3 клас. Повторення і закріплення вивченого матеріалу
С. 152, завдання 1005; 1006.
|