Математика 3 клас. Урок 116. Ділення трицифрових чисел на двоцифрові
Мета: навчати учнів застосовувати алгоритм ділення трицифрових чисел на одноциф-рове число способом випробовування під час розв'язування прикладів і задач; закріплювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати вміння думати, спостерігати, класифікувати, узагальнювати; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку. Математика 3 клас. Ділення трицифрових чисел на двоцифрові
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додаток на с ПО)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати ділення трицифрових чисел на двоцифрове число.
IV. КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Коментоване розв'язування прикладів (с 755, завдання 1026)
— Випишіть чотири вирази із часткою 6.
72 : 12 = 6 90 : 15 = 6 84 : 14 = 6 78 : 13 = 6
2. Знаходження часток способом випробовування (с 155, завдання 1027)
Учні «ланцюжком» розв'язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
125 : 25 = 5 (випробовуємо 3; 5) 105 : 15 = 7 (випробовуємо 3; 5; 7) 128 : 16 = 8 (випробовуємо 3; 8)
3. Розв'язування нерівності (о 755, завдання 1028)
— У нерівності х • 33 < 100 замість х доберіть такі числа, щоб вона була істинною.
0 • 33 <100 1 • 33 < 100 2•33 <100 3•33 <100
Відповідь: х = 0; 1; 2; 8.
4. Колективна робота над задачею (с. 755, завдання 1029)
— Що означає число 25? (Продуктивність праці стригаля ножицями.)
— Що означає число 150? (Продуктивність праці стригаля електричною машинкою.)
— Що потрібно дізнатися в задачі? (У скільки разів підвищується продук тивність праці стригаля, коли він працює електричною машинкою?)
— Ми можемо відразу відповісти на це питання? (Так)
— Як дізнатися, у скільки одне число більше за інше? (Потрібно більше число поділити на менше число.)
5. Самостійна робота над задачею (с. 15S, завдання 1030)
Розв'язання
1) 4 • 13 = 52 (м) — пішло па 13 халатів;
2) 76 - 52 = 24 (м) — пішло на сукні;
3) 24 : 3 = 8 (суконь)
Відповідь: 8 суконь пошили.
Фізкультхвилинка
6. Усне виконання завдання (с 155,завдання 1031)
1); 1 м : 4 = 25 см; 1 см : 2 = 5 мм; 1 год. : 3 = 20 хв; 1 год. : 4 = 15 хв.
2) Знайти 1/4 чисел: 12; 64; 120; 400. 1
12 : 4 = 3; 64 : 4 = 16; 120 : 4 = ЗО; 400 : 4 = 100.
7. Колективне виконання завдань (с 156)
Завдання 1032
Частка двох чисел а. Якщо ділене збільшити в 2 рази, а дільник зменшити в 3 рази, то чому дорівнюватиме частка одержаних чисел? (а • 2 • З = а • 6)
Завдання 1033
Відповідь: березень має 31 день; 4 тижні = 28 днів; 3 доби = 72 год; — доби = 1 = 8 год; 1/5 год = 12 хв. 5
8. Офтальмологічна пауза
9. Розв'язування логічної задачі
Ігор, Петро і Сашко ловили рибу. Кожний з них спіймав або йоржів, або піскарів, або окунів. Хто з них спіймав яких рибин, якщо відомо, що:
• Колючі плавці є в окунів та йоржів, а в піскарів немає.
• Ігор не спіймав жодної риби з колючими плавцями.
• Петро спіймав на 2 окуні більше, ніж упіймав рибин Ігор.
Скільки рибин спіймав кожний хлопчик, якщо Ігор спіймав 3 рибини, а всього рибин було менше 10?
Розв'язання. Відомо, що Ігор пе спіймав жодної риби з колючими плавцями, отже, він спіймав лише піскарів. З третьої умови зрозуміло, що Петро наловив окунів. Тому Сашко спіймав лише йоржів.
Відомо, що Ігор спіймав 3 рибини — 3 піскарі. Петро спіймав на 2 окуні більше, ніж упіймав рибин Ігор: 3 + 2 = 5 окунів упіймав Петро.
Маємо, що Петро і Ігор разом упіймали 5 + 3-8 рибин. Отже, три хлопчики спіймали більше, ніж 8 рибин, але менше за 10. Тобто три хлопчики спіймали 9 рибин. Значить, Сашко спіймав 1 йоржа.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що повторили на уроці?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Математика 3 клас. Ділення трицифрових чисел на двоцифрові
С 156, завдання 1034; 1035.
Додаток
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 1024
1) Скільки днів у 10 тижнях? (7 • 10 = 70 дн.)
2) Скільки годин становить 1/4 доби? (24 : 4 = 6 год)
3) Скільки хвилин становить 1/6 години? (60 :6 = 10 хв)
Завдання 1025
— Скільки троянд залишилося в саду? (80 — 80 : 4 = 60 тр.)
2. Гра-змагання між рядами
1-й ряд 2-й ряд 3-й ряд
150 + 220 650 - 530 170 + 230
850 + 140 940 - 840 820 - 620
340 + 360 760 - 720 690 - 250
710 + 290 990 - 900 880 - 800
320 + 80 200-70 150-250
60 + 840 800-90 70 + 630
|