Математика 3 клас. Урок 79. Віднімання трицифрових чисел способом округлення
Мета: ознайомити учнів з відніманням трицифрових чисел способом округлення; формувати вміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу, математичне мовлення; виховувати старанність.
Хід уроку. Математика 3 клас. Віднімання трицифрових чисел
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
— Поясніть, як виконали обчислення у завданні 720 (с. 112).
— Зачитайте відповідь до задачі 721. (9*2-12 = 6 (л))
2. Усні обчислення (с. 112, завдання 722)
— Складіть вирази.
— Порівняйте, як змінюється різниця внаслідок зменшення (збільшення) від'ємника або зменшуваного на кілька одиниць.
Висновок', при збільшенні від'ємника або зменшуваного, різниця теж збільшиться, і навпаки: при зменшенні зменшуваного і від'ємника різниця теж зменшиться.
3. Гра «Хто швидше?»
— Знайдіть значення виразів способом округлення доданка.
— Запишіть відповіді в порядку зростання.
— Прочитайте слово.
299 + 294 = ... (О) 699 + 295 = ... (Ь)
799 + 154 = ... (Е) 164 + 699 = ... (О)
697 + 294 = ... (Ц) 553 + 398 = ... (Д)
315 + 199 = ... (М) 339 + 499 = ... (Л)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися віднімати способом округлення.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота
1) Впишіть пропущені знаки і число.
402[][] = 400 699 [][] = 700 203[][] = 200
399[][] = 400 705 [][] = 700 197[][]= 200
2) СП 2, завдання 723.
— Знайдіть значення першого виразу письмово.
— Використайте результат, щоб знайти значення інших виразів.
534 - 298 = 236 534 - 287 = 247 334 - 197 = 137
634 - 297 = 337 434 - 297 = 137 534 - 387 - 147
2. Пояснення нового матеріалу. Округлення зменшуваного і від'ємника
— У разі збільшення одного компонента збільшуй другий на додане число.
У разі зменшення одного компонента зменшуй другий на число, яке
відняли.
3. Первинне закріплення (с.112, завдання 724)
— Знайдіть усно значення виразів способом округлення та перевірте результати письмово.
723 - 397 = (723 + 3) - (397 + 3) = 726 - 400 = 326 434 - 289 = (434 + 11)- (289 + 11) = 445 - 300 = 145 647-316-(647-16)-(316-16)-631-300-331 521 - 396 = (521 + 4) - (396 + 4) = 525 - 400 = 125
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею (с. 112, завдання 725)
Аналіз задачі, складання короткої умови.
Було — ?
Прочитав — 4 дні по 9 сторінок
Залишилось — 85 сторінок
Самостійне розв'язування задачі. Один учень працює за закритою частиною дошки.
Перевірка виконаної роботи. Розв'язання
1) 9 • 4 = 36 (с.) — прочитав
2) 85 + 36 = 121(c)
Відповідь: у книзі була 121 сторінка.
2. Творча робота над задачею
— Складіть і розв'яжіть задачу, обернену до попередньої.
Було — 121 сторінка Прочитав — 4 дні по 9 сторінок
Залишилось — ?
Розв'язання
1) 9 • 4 = 36 (с.) — прочитав
2)121-36 = 85(с.)
Відповідь: залишилося прочитати 85 сторінок.
3. Самостійна робота (о 113, завдання 726)
— Запишіть лише розв'язання задач.
1)а*3-а;
2)с:(с-8);
3)с:а-Ь;
4)а*6+Ь;
5)36+15-40= 11 (гри)
4. Завдання з логічним навантаженням (с. 111, завдання 727) Відповідь: 8 способів.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Закінчіть ланцюжки міркувань.
917-798 = (... + ...)-(... + ...) =...-... = ... 830-780 = (...-.„)-(...-...) = ...-. .. = ...
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С. 113, завдання 728; 729. Математика 3 клас. Віднімання трицифрових чисел
|