Математика 3 клас. Урок 90. Множення числа на суму
Мета: ознайомити учнів зі способами множення числа на суму; вчити застосовувати ці способи під час обчислень; формувати вміння складати задачі за поданим рівнянням; розвивати вміння розв'язувати задачі, пов'язані з одиничною нормою; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку. Математика 3 клас. Множення числа на суму
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 813
— Скільки рам вони зробили разом за 5 днів? (5 • (12 + 7) = 95 (рам.))
Завдання 814
— Прочитайте кругові приклади.
28 • 3 = 84; 84 - 72 = 12; 12 • 5 = 60; 60 : 20 = 3; 3 • 9 = 27; 27 • 3 = 81; 81 : 9 = 9; 9 4- 19 = 28.
2. Усні обчислення
1) Робота в групах.
— Відгадайте власну назву.
— Як називається найбільша річка в Україні? (Дніпро)
2) Гра «Знайди помилки».
Кожній команді дається картка з прикладами. Хто швидше виправить допущені помилки?
21 : 7+ 1=4 600:20-3 = 90
0:18 + 5-5 = 25 10 • 20 • 4 = 800
90 : ЗО•6 = 180 400 : 20 * 30 = 60
600 : 200 - 30 = 90 40 : 20 • 300 = 600
800 : 20 : 5 = 20 50 • 20 : 10 = 100
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із різними способами множення числа на суму.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота (с. 727,завдання 815)
— Розгляньте розв'язання задачі різними способами. Поясніть, про що дізналися кожною дією.
2. Аналіз способів обчислення (с 127, завдання 816)
— Зверніть увагу на те, що в розв'язанні 1-м способом ми множили суму на число, а при розв'язання 2-м способом — знаходимо суму двох добутків. При цьому результат вийшов однаковий.
Висновок. Число множити на суму можна двома способами.
Щоб помножити число на суму, можна помножити число на кожний доданок і знайдені добутки додати.
а * (Ь + с) = а * Ь + а * с — ця рівність виражає розподільний закон множення стосовно додавання.
3. Практичне застосування прийомів обчислення (с. 127, завдання817)
7 (20+5) =140+ 35 = 175
3 • (300 + 20) = 900 + 60 = 960
4 • (200 + 4) - 800 + 16 = 816
Фізкультхвилинка
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Обчислення виразів зручним способом (с. 128, завдання 818) 14 • (3 + 7)= 14 10 = 140
8 (20+ 8) = 160+ 64 = 224 6 (ЗО+ 5) =180+ 30 = 210
2. Складання задачі за поданим рівнянням (с 128,завдання 819)
— За рівнянням х + 200 = 500 складіть і розв'яжіть задачу. (У магазин привезли 500 кг овочів. Цибулі було 200 кг. Скільки привезли картоплі?)
3. Робота над задачею (с. 128,завдання 820)
1 кор.— 1 день — 6 кг З кор.— 5 днів — ?
— Скільки буряків з'їдає одна корова за добу? (6' кг)
— Як дізнатися, скільки буряків з'їдає одна корова за 5 діб? (6 • 5 = ЗО (кг))
— Якщо за 5 діб одна корова з'їдає ЗО кг буряків, як дізнатися, скільки кілограмів буряків з'їдають 3 корови? (ЗО * 3)
Розв'язання
1) 6 • 5 = 30 (кг) — з'їдає одна корова за 5 діб;
2) ЗО • 3 = 90 (кг) Вираз:(6-5)-3-90(*г)
Відповідь: 90 кг потрібно буряків трьом коровам на 5 днів.
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв'язування логічних завдань
1) Завдання 821 (с. 128).
2) Оленка намалювала 3 геометричних фігури: трикутники і квадрати. Усього вона налічила 11 вершин. Скільки трикутників і скільки квадратів намалювала дівчинка?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Що треба зробити, щоб помножити число на суму?
— Наведіть приклади. Математика 3 клас. Множення числа на суму
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С 128, завдання 822; 823.
|